Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het nieuwe berijderstopic

This site may earn commission on affiliate links.
Voor zulke korte ritjes is het zonde van de elektriciteit om de batterij op te warmen. Die "investering" verdien je nooit terug met regeneratie. Ik denk dat dit ook meespeelt bij Tesla om dat niet mogelijk te maken.
En voor lange ritten rendeert regen ook niet, want dan zit ik op de autoweg en rem ik niet. Vandaar ook dat ik range mode laat op staan.
 
Vraagje. Vandaag moest ik 200km rijden en was bij een shell in duitsland en dacht ik laad een beetje bij om >10% thuis te komen. Vrouw moest met kids naar de wc en er stond zo’n mooi kastje bij het tankstation met 3 verschillende aansluitingen 2x 50kW en 1x type 2 43kW. Helaas gaf de Tesla max 24A aan en ging het laden net zo snel als thuis.. niet echt snel dus.. 50km/u... is dat normaal dat die “snelle” DC laders niet snel op Tesla’s laden of had ik pech bij deze? Betaling is namelijk per minuut.. dus uiteindelijk maar een Suc gepakt.
 
Vraagje. Vandaag moest ik 200km rijden en was bij een shell in duitsland en dacht ik laad een beetje bij om >10% thuis te komen. Vrouw moest met kids naar de wc en er stond zo’n mooi kastje bij het tankstation met 3 verschillende aansluitingen 2x 50kW en 1x type 2 43kW. Helaas gaf de Tesla max 24A aan en ging het laden net zo snel als thuis.. niet echt snel dus.. 50km/u... is dat normaal dat die “snelle” DC laders niet snel op Tesla’s laden of had ik pech bij deze?
Je hebt de AC lader gebruikt.... gaf hij aan 24/24 of 16/24?
 
Iemand hier die toevallig weet hoe ik de auto aan laat staan terwijl ik wegloop voor bijvoorbeeld een snelle boodschap?

Vb als er nog passagiers inzitten. Alles gaat uit op het moment dat er geen bestuurder in zit ook al ligt de keyfob in de auto.
 
Iemand hier die toevallig weet hoe ik de auto aan laat staan terwijl ik wegloop voor bijvoorbeeld een snelle boodschap?

Vb als er nog passagiers inzitten. Alles gaat uit op het moment dat er geen bestuurder in zit ook al ligt de keyfob in de auto.

Wij doen dan een keertje het scherm aanraken en dan springt alles weer aan.

Maar naar het schijnt zou het ook blijven werken als je via het scherm de auto in park zet ipv via het hendeltje.
 
Het alarm ging af...

Dan wrijf je niet lief genoeg.....

Waarschijnlijk niet snel genoeg :D Ik dacht echt dat als je het doet net nadat alles uitvalt, dat het dan gewoon terug aanspringt zonder dat het alarm afgaat. Wij hebben een tijdje terug ook zoiets gehad terwijl we aan het superchargen waren, mijn man ging met onze dochter uit de auto (en sleutel mee) en ik bleef in de auto en alles viel uit, het scherm aanraken en alles ging wel goed.

Ik zal het nog eens testen :)