Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het nieuwe berijderstopic

This site may earn commission on affiliate links.
Waarschijnlijk niet snel genoeg :D Ik dacht echt dat als je het doet net nadat alles uitvalt, dat het dan gewoon terug aanspringt zonder dat het alarm afgaat. Wij hebben een tijdje terug ook zoiets gehad terwijl we aan het superchargen waren, mijn man ging met onze dochter uit de auto (en sleutel mee) en ik bleef in de auto en alles viel uit, het scherm aanraken en alles ging wel goed.

Ik zal het nog eens testen :)
Het is en blijft trial and error. Met een ICE is het allemaal niet zo moeilijk!:p
 
Het is en blijft trial and error. Met een ICE is het allemaal niet zo moeilijk!:p

Dat hangt er vanaf wat je moeilijk noemt :p Bij een Tesla is het allemaal veel menselijker, je krijgt verluchting en muziek zolang er iemand in de auto zit. En als hij denkt dat er niemand meer inzit, dan zet hij alles uit. Maar als je hem dan laat weten dat er nog iemand in de auto zit, door eventjes te wrijven over zijn schermpje, dan geeft hij je meteen terug verluchting en muziek. Een Tesla, dat is zoals een kind opvoeden, trial and error en veel op gevoel doen. En dan leer je zijn persoonlijkheid kennen en weet je wat je moet doen in bepaalde situaties om een zo goed mogelijke reactie te krijgen.Niet altijd gemakkelijk, maar je krijgt er zoveel plezier voor terug! En af en toe zie je ineens dat hij nieuwe dingen geleerd heeft en dan ben je zo trots :D

Bij een ICE is het al gedaan met verluchting en muziek het moment dat de motor afgezet wordt, ook al zit iedereen er dan nog in. Dat is gewoon een harde koude machine :confused::cool:
 
Dat hangt er vanaf wat je moeilijk noemt :p Bij een Tesla is het allemaal veel menselijker, je krijgt verluchting en muziek zolang er iemand in de auto zit. En als hij denkt dat er niemand meer inzit, dan zet hij alles uit. Maar als je hem dan laat weten dat er nog iemand in de auto zit, door eventjes te wrijven over zijn schermpje, dan geeft hij je meteen terug verluchting en muziek. Een Tesla, dat is zoals een kind opvoeden, trial and error en veel op gevoel doen. En dan leer je zijn persoonlijkheid kennen en weet je wat je moet doen in bepaalde situaties om een zo goed mogelijke reactie te krijgen.Niet altijd gemakkelijk, maar je krijgt er zoveel plezier voor terug! En af en toe zie je ineens dat hij nieuwe dingen geleerd heeft en dan ben je zo trots :D

Bij een ICE is het al gedaan met verluchting en muziek het moment dat de motor afgezet wordt, ook al zit iedereen er dan nog in. Dat is gewoon een harde koude machine :confused::cool:
Haha. You're in love!!:p
 
  • Love
Reactions: STLL
De verbruiksmeter in het display achter je stuur, hoe actueel wil je het hebben :D

Dan heb je duidelijk niet begrepen wat ik vraag. ;)

Ik wil niet zien het verbruik in kW of een gemiddelde Wh over 10, 25 of 50KM maar een actueel Wh/KM.
Dat zou gemakkelijk in het scherm erbij kunnen.

Het actuele verbruik in kW is een leuke gimmick maar het is geen relevante info behalve als deze een keer beperkt wordt. :mad:
 
Dan heb je duidelijk niet begrepen wat ik vraag. ;)

Ik wil niet zien het verbruik in kW of een gemiddelde Wh over 10, 25 of 50KM maar een actueel Wh/KM.
Dat zou gemakkelijk in het scherm erbij kunnen.

Het actuele verbruik in kW is een leuke gimmick maar het is geen relevante info behalve als deze een keer beperkt wordt. :mad:
Neem de 10km grafiek en lees het meest rechtse datapunt af.
 
Dan heb je duidelijk niet begrepen wat ik vraag. ;)

Ik wil niet zien het verbruik in kW of een gemiddelde Wh over 10, 25 of 50KM maar een actueel Wh/KM.
Dat zou gemakkelijk in het scherm erbij kunnen.

Het actuele verbruik in kW is een leuke gimmick maar het is geen relevante info behalve als deze een keer beperkt wordt. :mad:

Ik begrijp heel goed wat je vraagt maar je hebt OF je actuele verbruik, OF een gemiddeld verbruik.
Jij kan het gemiddelde zien over 10km, over 25km, of over 50km.
Maar jij wil het over 1 km zien.
Dat is ook een gemiddelde maar jij noemt het 'actueel'... dat gaat niet samen.
 
Ik begrijp heel goed wat je vraagt maar je hebt OF je actuele verbruik, OF een gemiddeld verbruik.
Jij kan het gemiddelde zien over 10km, over 25km, of over 50km.
Maar jij wil het over 1 km zien.
Dat is ook een gemiddelde maar jij noemt het 'actueel'... dat gaat niet samen.

Dat is ook niet juist.

Als je het actuele vermogen weet en de actuele snelheid dan is het geen enkel probleem om een actuele waarde te berekenen in Wh/KM
In jouw redenatie zou je ook minimaal een uur moeten meten want je rekent immers in Wh.....
 
Dat is ook niet juist.
Als je het actuele vermogen weet en de actuele snelheid dan is het geen enkel probleem om een actuele waarde te berekenen in Wh/KM

Ahum.
Wh/KM is hoeveelheid energie per afstand.
Je hebt het over vermogen en snelheid. Dat is kW (zonder h) tegenover km/uur. Dan zou je moeten vragen: kW / km/uur.
Maar je actuele vermogen zie je nou net in het scherm achter je stuur.
En dat is maar beperkt direct gerelateerd aan je snelheid, veel meer aan je rechtervoet, wind mee, wind tegen etc etc.
Dus je hebt actueel: vermogen, en het verbruik (energie) is altijd over een bepaalde tijd t-t'.

In jouw redenatie zou je ook minimaal een uur moeten meten want je rekent immers in Wh.....
Pff :confused:
 
Iemand al gevonden waar je een actueel verbruik kan zien per in Wh/km.
Je kunt wel een gemiddeld verbruik in Wh/km zien maar het zou prettig zijn als je direct kunt zien wat het verbruik per km meer kost als je bijv. 10km/u harder gaat rijden.

In de energy meter de instelling op 'Instant' zetten. Dan zie je welliswaar niet je actuele Wh/km, maar wel instant je resterende bereik.

tesla-energy.jpg
 
Zo verschrikkelijk moeilijk is het niet hoor.

Actuele vermogen in kW is reeds bekend. Alleen vrijwel onmogelijk om af te lezen.
Actuele snelheid is ook reeds bekend.

Stel je actuele vermogen is 20kW, je verbruikt dan 20kW/h als je dit een uur zou volhouden
maar voor het gebruikte doel hoef je natuurlijk dit niet een uur vol te houden.
Wanneer je dan op hetzelfde moment 100km/h rijdt dan is je actuele verbruik uitgedrukt in Wh/km is dan 200Wh/km

Wanneer je een constante snelheid rijdt dan zal dit ook redelijk stabiel zijn.
Tenminste dat was i.i.g. zo bij mijn ICE waar je dan bijv. 6l/100km als actueel verbruik zag staan.

Door deze actuele weergave kan je gelijk zijn hoeveel bijv. 10km/h verschil en snelheid uitmaakt en hoeveel meer of minder efficiënt je dan wordt.
 
Zo verschrikkelijk moeilijk is het niet hoor.

Actuele vermogen in kW is reeds bekend. Alleen vrijwel onmogelijk om af te lezen.
Actuele snelheid is ook reeds bekend.

Stel je actuele vermogen is 20kW, je verbruikt dan 20kW/h als je dit een uur zou volhouden
maar voor het gebruikte doel hoef je natuurlijk dit niet een uur vol te houden.
Wanneer je dan op hetzelfde moment 100km/h rijdt dan is je actuele verbruik uitgedrukt in Wh/km is dan 200Wh/km

Wanneer je een constante snelheid rijdt dan zal dit ook redelijk stabiel zijn.
Tenminste dat was i.i.g. zo bij mijn ICE waar je dan bijv. 6l/100km als actueel verbruik zag staan.

Door deze actuele weergave kan je gelijk zijn hoeveel bijv. 10km/h verschil en snelheid uitmaakt en hoeveel meer of minder efficiënt je dan wordt.

Beste Rob,

Gefeliciteerd! Je bent vandaag precies een half jaar lid op dit forum. 731 berichten, aanzienlijk meer dan mijn gemiddelde.

Zo exact heb ik het niet geteld, maar volgens mij is zo’n 80% van jouw berichten negatief naar Tesla of met negatieve of zelfs bijtende commentaren naar Tesla of medegebruikers op dit forum. Altijd kritische vragen. Wantrouwen. Negativiteit. Klagen.

Echt nederlands dus...

Zelfs je “avatar” is een Tesla waarin kennelijk nog nooit gereden is. Symbolisch? Dus hierbij uit oprechte nieuwsgierigheid; waarom verkoop je de S75 met “Geavanceerde Autopilot” niet gewoon? En waag je niet weer mooi opnieuw die overstap naar een ICE, met alle bijbehorende luxe en voorspelbaarheid?

Tegen de realiteit in koester ik het beeld dat dit forum ook een wat te idealistisch beeld uitdraagt van een voertuig dat, ondanks alle gebreken, tekortkomingen, kinderziektes en “Elon-time-verwachtingen” toch zal landen in een “betere toekomst van A naar B”. In dat droomplaatje ben jij voor mij vaak dat storende element.

Sorry daarvoor.

Gisteren ben ik voor de tweede keer naar Arnhem gereden in een “ICE-loaner” waarop ik niet zat te wachten. Dacht, voor de tweede keer, dat het probleem onmiddelijk verholpen kon worden. Moest, weer, een uur wachten voordat ik mijn auto terug had. Tegen de afspraken in. Ik vond het maar geklungel. Had haast, en dat iele kopje koffie bood in al mijn chagrijn weinig troost. Stond in de regen buiten te wachten op mijn auto die al buiten zou moeten staan, want hij werd “as we speak” naar buiten gereden.

Zag toen, binnen, 4 man bij mijn auto staan en wist dat het niet goed was. Had steeds meer haast, dus “pissed off”. De boodschap was inderdaad niet best. Die achteruitrijcamera, in die gloednieuwe 160K auto in augustus afgeleverd, werkte nog steeds niet. Was hier al in september voor langsgeweest, maar dat onderdeel moest kennelijk door Elon zelf in elkaar worden geschroefd, want de levertijd was 2 maanden.

Toch smolt ik meteen toen de engineer op me afkwam met de mededeling; “we hebben het verknalt”. Volop excuses, maar ze hadden alles verkeerd ingeschat. Noem me maar een watje, maar met die openheid is het drie keer zuchten en weer doorgaan. Ze komen het nu volgende week bij mij thuis verhelpen.

Ondanks alles is dit genieten, Rob. Schiet me maar lek. Tesla is een jong merk met alle nukken en kuren die bij het electrisch rijden horen. Na 30 jaar BMW rijden ben ik ook om. Nooit meer terug!

Ik doe het ervoor. En wens jouw tegelijk in alle oprechtheid veel “big smiles” toe voor die kennelijk zeldzame keren dat je S75 het wel doet.

Geniet ervan!

Zo, dat is eruit.

Hoe noemen ze zoiets ook alweer op Dumpert?

Mand!
 
Zo verschrikkelijk moeilijk is het niet hoor.

Actuele vermogen in kW is reeds bekend. Alleen vrijwel onmogelijk om af te lezen.
Actuele snelheid is ook reeds bekend.

Stel je actuele vermogen is 20kW, je verbruikt dan 20kW/h als je dit een uur zou volhouden
maar voor het gebruikte doel hoef je natuurlijk dit niet een uur vol te houden.
Wanneer je dan op hetzelfde moment 100km/h rijdt dan is je actuele verbruik uitgedrukt in Wh/km is dan 200Wh/km

Wanneer je een constante snelheid rijdt dan zal dit ook redelijk stabiel zijn.
Tenminste dat was i.i.g. zo bij mijn ICE waar je dan bijv. 6l/100km als actueel verbruik zag staan.

Door deze actuele weergave kan je gelijk zijn hoeveel bijv. 10km/h verschil en snelheid uitmaakt en hoeveel meer of minder efficiënt je dan wordt.

Ik begrijp wat je bedoelt en je hebt helemaal gelijk, het zou makkelijk kunnen. Enig probleem dat ik voorzie is dat de elektromotor tot 100 keer per seconde zich kan aanpassen aan omstandigheden. Ik voorzie dan ook dat de computer overuren draait om razendsnel het actuele verbruik te laten zien. Dat is niet erg voor de computer, maar de vraag is of het nog af te lezen is aangezien het nogal kan verschillen binnen 1 seconde tijd.