Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Je maakt een veelgemaakte redenatie fout. bij aanschaf van de auto kosten de 19" velgen geen €1700. Dat zijn namelijk de "upgrade kosten" om van 18" naar 19" te gaan. In losse koop zou je dus ook nog de prijs van de 18" er bij op moeten tellen, die doen 2e hands met 100km op marktplaats al snel €1200, zit je totaal al op €2900.
Voor de nieuwprijs kan je volgens mij dus gewoon de €3500 van tesla aanhouden, dat is nou eenmaal wat ze nieuw kosten.
Wat je er dan 'tweedehands' voor kan krijgen is een beetje koffiedik kijken, ik heb een alert op Model 3 velgen lopen op Marktplaats en heb de 19" nog niet voorbij zien komen de afgelopen 4 maanden. Ik zou dus zeggen dat het aanbod nihil is, over het algemeen wordt de prijs daar niet lager van ;)
Afhankelijk van hoeveel ze gebruikt zijn en of je in of ex BTW verkoopt zou ik denk ik toch wel een vraagprijs rond de €2500 verwachten.
thanks, ik heb het inderdaad nog niet vanuit deze invalshoek bekeken, makes sense!
 
Het aanbod is erg schaars idd en daar is wellicht voordeel te halen. tegelijkertijd koop je volgens mij voor rond de 1500 een set 19 inch velgen met a merk banden erbij. betwijfel ten zeerste of er biedingen zouden komen die echt boven de 1750/1800 (incl btw) gaan.

anyway. Gun je van harte een goede verkoopprijs :)

Ik heb de nare eigenschap om weer de allerduurste variant te kiezen :), zit op een slordige 3500 (incl. btw) all in... (Tsportsline icm Pirelli)
Voor €1500 red je het overigens niet hoor: een beetje A merk band met juiste snelheidscodering doet minimaal €200 per band (let echt op dat je een performance band pakt ivm de flinke acceleratie-mogelijkheid plus topsnelheid). Houd je €700 over voor goede velgen, TMPS sensoren & montage, is té krap qua budget. Daarbij mag er wel een kwalitatief hoogwaardige en veilige set onder, het is per slot van rekening geen goedkope auto ;)

voor degene die het overigens interesseert: Pirelli heeft de P-zero met een N0 of N1 codering (gemaakt voor Porsche). Deze steekt als het ware een ruime centimeter over je velg heen (zonder dat het gek oogt). Maakt het gelijk een goede bescherming voor je velgen betreffende de beroemde stoeprandschade, handig!
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Setje sneeuwkettingen te koop.

1x uitgeleend aan iemand op dit forum, maar in de praktijk nooit gebruikt.

Gaat om dit exemplaar (voorheen Thule):
König CL-10 105 | Sneeuwkettingenstore.com

3B8DF8D1-70B5-4C4A-AD9F-B5F88F095073.jpeg 8E9610E9-8A31-4F7F-B78A-23DA56EB6F11.jpeg
Vraagprijs 125 euro, zonder bon.
 
Gevraagd:

Onze kleine man wordt binnenkort 3 jaar. Hij is de grootste kleine Tesla fan, één van zijn eerste woordjes was "Tesla!" en als we onderweg zijn herkent ie ze zelfs op de weg. Vanuit de kinderstoel achter mij hoor ik hem dan blij roepen.

Ik wil hem nu graag een Tesla for kids kado doen, zo eentje van Radio Flyer.
Wie heeft er nog eentje in de aanbieding? Liefst grijs met zilveren velgen en facelift model.
Alvast bedankt!

IMG-20191014-WA0003.jpg
 
  • Love
Reactions: nico180
dan haak ik gelijk aan in de discussie. Als er nog iemand 1 te koop heeft hou ik mij aanbevolen. Al vaker een oproepje hier in dit topic gedaan en ook op marktplaats al diverse keren geboden, maar tot nu toe zonder succes....

Heb er nog wel 1, maar die is wel echt gebruikt (rood met zwarte velgen)...dus schade rondom van stoepjes en andere zaken. Rijd nog wel uiteraard, lampjes doen het nog. Maar niet schadevrij dus...altijd van een oud vrouwtje geweest gaat helaas niet op...in bezit geweest van 3 jonge kids :)
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Nog steeds te koop mooie winterset van tsportline voor model S. Voor een vriendenprijsje nooit gebruikt. Een setje tpms sensoren en banden en je bent klaar. Echt helemaal niks mis mee.

Te koop: Model S velgen Tsportline met coating
4x Hagelnieuwe 20" staggered Tsportline velgen met IGL-Kenzo coating. Super makkelijk schoonmaken.
Alleen de velgen, dus excl tpms sensoren en banden.

Vraagprijs € 1250 (PM me bij interesse)

View attachment 456760
View attachment 456762
View attachment 456765
 
Vandaag heb ik van een andere Tesla bezitter een set 22 inch Onyx velgen uit het referral programma overgenomen. De velgen zijn ook vandaag opgehaald uit Tilburg en (heel fijn) bij mij afgeleverd. Ik heb zelf de velgen niet kunnen controleren bij afhalen in Tilburg, maar wel toen ik de set eenmaal thuis in de garage had staan. Nu zitten er beschadigingen op 3 van de 4 velgen op wat verschillende plekken. Ik vraag mij nu dus af of ik dit onder garantie kan laten herstellen (lees vervangen). De velgen zitten nog in de originele verpakking.

Gezien de plek van enkele krassen kan het haast niet door het vervoer komen. Ik vermoed eerder dat de bechadiging bij het plaatsen van de banden is opgetreden.

Wie kan die garantie claimen? Kan ik dat zelf of moet de oorspronkelijke referral eigenaar dat doen? Kan het uberhaupt? Maak ik enige kans dat Tesla hier iets mee doet? etc.

Hopelijk heeft iemand antwoorden of hier ervaring mee!

Enkele voorbeelden:
20191017_171200458_iOS.jpg 20191017_171558044_iOS.jpg 20191017_171717903_iOS.jpg
 
Last edited:
Te koop: Tesla Model S 85D – Augustus 2015 – 120.000 km

· Obsidian Black Metallic
· 19” Cyclone Velgen Zilver met Winterbanden
· Next Generation Stoelen Grijs
· Glazen Panorama Dak
· Alcantara Headliner Zwart
· Premium Interieur en Verlichting
· Intelligente Luchtvering
· Sound Studio Package
· Autopilot Comfort functies (AP1)
· Levenslang Superchargen
· Feynlab C Plus Ceramic Coating (augustus 2018)​

TMC Prijs : 50.000 EUR incl. BTW (45.250 excl. BTW)
 
  • Informative
Reactions: Hans_TM3
Te koop: Tesla Model S 85D – Augustus 2015 – 120.000 km

· Obsidian Black Metallic
· 19” Cyclone Velgen Zilver met Winterbanden
· Next Generation Stoelen Grijs
· Glazen Panorama Dak
· Alcantara Headliner Zwart
· Premium Interieur en Verlichting
· Intelligente Luchtvering
· Sound Studio Package
· Autopilot Comfort functies (AP1)
· Levenslang Superchargen
· Feynlab C Plus Ceramic Coating (augustus 2018)​

TMC Prijs : 50.000 EUR incl. BTW (45.250 excl. BTW)
Welk percentage btw zit daar op?
 
Vandaag heb ik van een andere Tesla bezitter een set 22 inch Onyx velgen uit het referral programma overgenomen. De velgen zijn ook vandaag opgehaald uit Tilburg en (heel fijn) bij mij afgeleverd. Ik heb zelf de velgen niet kunnen controleren bij afhalen in Tilburg, maar wel toen ik de set eenmaal thuis in de garage had staan. Nu zitten er beschadigingen op 3 van de 4 velgen op wat verschillende plekken. Ik vraag mij nu dus af of ik dit onder garantie kan laten herstellen (lees vervangen). De velgen zitten nog in de originele verpakking.

Gezien de plek van enkele krassen kan het haast niet door het vervoer komen. Ik vermoed eerder dat de bechadiging bij het plaatsen van de banden is opgetreden.

Wie kan die garantie claimen? Kan ik dat zelf of moet de oorspronkelijke referral eigenaar dat doen? Kan het uberhaupt? Maak ik enige kans dat Tesla hier iets mee doet? etc.

Hopelijk heeft iemand antwoorden of hier ervaring mee!

Enkele voorbeelden:
View attachment 467124 View attachment 467125 View attachment 467126
Tesla zal alleen schade aan velgen onder garantie vergoeden als deze schade ter plekke, dus bij Tesla zelf is geconstateerd. Ik heb twee keer velgschade gehad nadat mijn S bij Tesla vandaan kwam. De eerste keer had ik dat, nieuw geleverd, niet direct bij Tesla gezien. Tesla accepteerde mijn vraag om kosteloos herstel niet.
Daarna ben ik mijn velgen minutieus gaan fotograferen vóór inlevering bij een SeC.
De tweede keer bleken twee velgen in het SeC te zijn beschadigd. Met de foto's kon ik bewijzen dat de schade in het SeC was ontstaan. Die schade werd door Tesla vergoed.

Als een beroep op garantie al zou lukken, dan moet de oorspronkelijke eigenaar die claim bij Tesla indienen.
Tesla heeft met de oorspronkelijke eigenaar een overeenkomst, niet met jou.