Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Tesla zal alleen schade aan velgen onder garantie vergoeden als deze schade ter plekke, dus bij Tesla zelf is geconstateerd. Ik heb twee keer velgschade gehad nadat mijn S bij Tesla vandaan kwam. De eerste keer had ik dat, nieuw geleverd, niet direct bij Tesla gezien. Tesla accepteerde mijn vraag om kosteloos herstel niet.
Daarna ben ik mijn velgen minutieus gaan fotograferen vóór inlevering bij een SeC.
De tweede keer bleken twee velgen in het SeC te zijn beschadigd. Met de foto's kon ik bewijzen dat de schade in het SeC was ontstaan. Die schade werd door Tesla vergoed.

Als een beroep op garantie al zou lukken, dan moet de oorspronkelijke eigenaar die claim bij Tesla indienen.
Tesla heeft met de oorspronkelijke eigenaar een overeenkomst, niet met jou.

Bedankt Wim voor je reactie. Ik fotografeer (of beter nog film) mijn auto ook altijd voordat ik hem inlever. Heb ook als eens schade aan velgen gehad die ik zeer zeker niet zelf had veroorzaakt. In dit geval zijn het echter splinternieuwe velgen en ze zitten nog verpakt en zijn dus niet gemonteerd. Ik was helaas zelf niet degene die ze ophaalde en helaas heb ik bij overnemen ook niet direct gecontroleerd anders had ik ze wellicht niet overgenomen.....

Afijn....de schade is dusdanig (bovenop de rand van de velg, bijna aan de binnenkant onder de band) dat dit niet zomaar kan ontstaan. Dit kan alleen door de banden machine zijn gebeurd......Ook dat blijkt lastig te zijn....banden wisselen.
 
Te koop: Tesla Model S 85D – Augustus 2015 – 120.000 km

· Obsidian Black Metallic
· 19” Cyclone Velgen Zilver met Winterbanden
· Next Generation Stoelen Grijs
· Glazen Panorama Dak
· Alcantara Headliner Zwart
· Premium Interieur en Verlichting
· Intelligente Luchtvering
· Sound Studio Package
· Autopilot Comfort functies (AP1)
· Levenslang Superchargen
· Feynlab C Plus Ceramic Coating (augustus 2018)​

TMC Prijs : 50.000 EUR incl. BTW (45.250 excl. BTW)
Ik weet niet of je deze prijs zal krijgen.
Ik heb deze week van Tesla een inruilaanbod gehad, dus bij aankoop van een nieuwe, van € 37.700,- inclusief btw. Mijn S is van februari 2015, heeft 70.000 km gereden en heeft originele 21" velgen. Uitvoering gelijk, al heb ik alleen achterwielaandrijving.
 
Bedankt Wim voor je reactie. Ik fotografeer (of beter nog film) mijn auto ook altijd voordat ik hem inlever. Heb ook als eens schade aan velgen gehad die ik zeer zeker niet zelf had veroorzaakt. In dit geval zijn het echter splinternieuwe velgen en ze zitten nog verpakt en zijn dus niet gemonteerd. Ik was helaas zelf niet degene die ze ophaalde en helaas heb ik bij overnemen ook niet direct gecontroleerd anders had ik ze wellicht niet overgenomen.....

Afijn....de schade is dusdanig (bovenop de rand van de velg, bijna aan de binnenkant onder de band) dat dit niet zomaar kan ontstaan. Dit kan alleen door de banden machine zijn gebeurd......Ook dat blijkt lastig te zijn....banden wisselen.
Ik denk dat het vergezocht is bij het ophalen de dozen open te maken en de folie er af te snijden. Dus dat is reëel dat je dat pas thuis doet. Laat degene die ze bij Tesla afnam dit met Tesla afhandelen. Lijkt me toch sterk als ze dit niet netjes oplossen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Bedankt Wim voor je reactie. Ik fotografeer (of beter nog film) mijn auto ook altijd voordat ik hem inlever. Heb ook als eens schade aan velgen gehad die ik zeer zeker niet zelf had veroorzaakt. In dit geval zijn het echter splinternieuwe velgen en ze zitten nog verpakt en zijn dus niet gemonteerd. Ik was helaas zelf niet degene die ze ophaalde en helaas heb ik bij overnemen ook niet direct gecontroleerd anders had ik ze wellicht niet overgenomen.....

Afijn....de schade is dusdanig (bovenop de rand van de velg, bijna aan de binnenkant onder de band) dat dit niet zomaar kan ontstaan. Dit kan alleen door de banden machine zijn gebeurd......Ook dat blijkt lastig te zijn....banden wisselen.
Ik denk ook dat dit bij onzorgvuldig plaatsen van de banden is gebeurd. Vraag de oorspronkelijke eigenaar om dit met Tesla op te nemen.
 
Ik denk dat het vergezocht is bij het ophalen de dozen open te maken en de folie er af te snijden. Dus dat is reëel dat je dat pas thuis doet. Laat degene die ze bij Tesla afnam dit met Tesla afhandelen. Lijkt me toch sterk als ze dit niet netjes oplossen.

Bedankt Bas voor je reactie. Gelukkig zit de originele eigenaar ook in de meewerkstand en hij heeft in ieder geval al een SMS gestuurd (reactie op ophaal SMS). Ik wacht in ieder geval dat even af, maar ondertussen ben ik ook alvast op zoek naar ervaringsdeskundigen.
 
Ik weet niet of je deze prijs zal krijgen.
Ik heb deze week van Tesla een inruilaanbod gehad, dus bij aankoop van een nieuwe, van € 37.700,- inclusief btw. Mijn S is van februari 2015, heeft 70.000 km gereden en heeft originele 21" velgen. Uitvoering gelijk, al heb ik alleen achterwielaandrijving.

Ik kreeg een aanbod van €47.000,- (incl BTW) voor 85D ook uit 2015 en met 62.000km. Dat is wel een 4x4.
Ik heb vriendelijk bedankt aangezien er Xpel protection, tech paket met dual lader, extended HiFi, mid/centre console, getinte vensters en opendak met alcantara hemel op zitten. Hij gaat binnenkort op AutoScout.

Tevens is de voortrein vorige maand vervangen (onder garantie) en is de range nog 415km bij full charge. Dat is dus "slechts" 4km minder dan nieuw!
 
Ik kreeg een aanbod van €47.000,- (incl BTW) voor 85D ook uit 2015 en met 62.000km. Dat is wel een 4x4.
Ik heb vriendelijk bedankt aangezien er Xpel protection, tech paket met dual lader, extended HiFi, mid/centre console, getinte vensters en opendak met alcantara hemel op zitten. Hij gaat binnenkort op AutoScout.

Tevens is de voortrein vorige maand vervangen (onder garantie) en is de range nog 415km bij full charge. Dat is dus "slechts" 4km minder dan nieuw!

We weten ondertussen wel dat de overnameprijzen van Tesla aan de lage kant zijn.
In vergelijking met de prijzen op Autoscout is mijn verkoopsprijs van 50K incl. zeker niet overdreven.
 
Niet helemaal de juiste draad om deze vraag te stellen maar hier is het verschil tussen gen I (=classic) en II en III het meeste bekend.

Op de Gen III van model S zit geen (kan zelfs geen?) Dual lader (32A). De huidige gen III heeft standaard 24A.
Is het mogelijk deze hoger te krijgen? Is een Dual lader over te zetten van Gen II op de Gen III?
 
Te koop aangeboden vanwege Model 3 op komst:

Set winterbanden, Goodyear 245/45R19 Ultragrip 8. In februari 2018 aangeschaft voor Model S85. Per saldo half seizoen 2018 en heel seizoen 2019 mee gereden. Graag even DM bij interesse. Ophalen in Oud-Beijerland.

--
Profiel is nog 6mm op alle banden. Vervanging bij 4mm. Zou je nog twee seizoenen mee moeten kunnen rijden. Vraagprijs 330 euro ex btw.

--
Prijsverlaging naar 300 euro ex btw. Banden liggen opgeslagen bij de bandencentrum.
 
Ik heb ook nog zo'n overgenomen ingepakte set al enige tijd in de garage staan. Toch maar eens gauw gaan controleren dan:eek:
Zou ik zeker doen. Zie foto van mijn nog ingepakte wielenset, die overigens nadien vervangen is. Is toen geen discussie over geweest.
 

Attachments

  • IMG_2145.jpg
    IMG_2145.jpg
    622.9 KB · Views: 61
  • Informative
Reactions: FrankNL