Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hete voeten in de (oude) Model 3.

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand het filmpje gezien van Björn Nyland op Youtube waarin hij klaagt dat de temperatuur bij de voeten rond de 50 graden bedraagt?

Ik heb in de winter precies hetzelfde probleem. Ik merk dat de verwarming op de automatische stand veel te veel warmte naar de voeten stuurt. Hebben anderen met een 2019/2020 Model 3 dat ook?

Björn Nyland geeft aan dat hij een afspraak gaat maken met een SC. Ik zit daar ook aan te denken want de Auto-stand is nu eigenlijk onbruikbaar. Het is geen supergroot probleem maar toch wel irritant.

 
Ik heb hetzelfde probleem met een 2019 SR+. Groter probleem dan de warme voeten vind ik nog dat de temperatuur achterin ondragelijk heet wordt. Als de kids achterin zitten moet ik in de winter de rear vent uitzetten, anders smelten ze. Vreemd dat dit nog steeds niet gefixed is.
 
  • Like
Reactions: LaurensH
Heb vanaf het begin de Auto stand uit. Airco alleen aan als het warm of vochtig weer is. Scheelt denk ik ook in verbruik. Vanochtend kort ritje van 18 km een verbruik van 168 Wh/km met verwarming op 21 en stoel verwarming stand 2 bij 7 graden.
68C13B62-E35D-4075-9117-B78B9F524F2C.jpeg
 
  • Like
Reactions: jpvdheijn
Model 3 LR maart 2019. Geen last van.

+1 (M3 eind februari 2019)

Wel het gevoel dat ze de verwarmingscapaciteit softwarematig een beetje geknepen hebben.
Vorig jaar hoorde ik de statoren/aandrijvingen vaker en kwam er ook een enorme warme luchtstroom uit bij wegrijden op een vroege, koude morgen. Nu nog steeds voldoende capaciteit maar gevoelsmatig wel iets rustiger aan. En wat zuiniger dan vorig jaar (lastig beoordelen omdat we ook een verlaging van max. snelheid hebben meet significante invloed)
 
Ook hier in de M3 LR van september 2019 hele hete voeten. Ik weet eigenlijk niet of het achterin dan ook heet wordt. De climate control staat altijd op AUTO, niet altijd even comfortabel omdat er regelmatig koude lucht uit de "ventilatiegleuf" komt. Verschillende settings geprobeerd, echter de AUTO functie is het meest comfortabel.
 
Heb vanaf het begin de Auto stand uit. Airco alleen aan als het warm of vochtig weer is. Scheelt denk ik ook in verbruik. Vanochtend kort ritje van 18 km een verbruik van 168 Wh/km met verwarming op 21 en stoel verwarming stand 2 bij 7 graden.

Dat is een heel net verbruik, zeker voor zo'n korte afstand! Ik merk idd dat het verbruik op AUTO veel hoger is dan op handmatig.
Ik vind het wel bizar dat in al mijn 3 vorige Ford Mondeo's de Climate Control altijd perfect werkte en nu in een technisch hoogwaardige auto van dik 60.000 euro de verwarming op Auto onder de maat is.
 
  • Like
Reactions: Koifim
23 graden??
Is dat ter compensatie van die koude tochtige Defender die ik in je footer zie staan? :p
Als Defender rijder kan ik bevestigen dat een realistisch scenario is! :D

Waarbij ik nog wil opmerken dat een Defender wel iets kan wat een tesla of welke willekeurige andere auto dan ook niet kan: tegelijkertijd zowel de verwarming als de airco vol aanzetten, waardoor je ijskoude benen (de uitstroom van de airco is gericht op de benen!) kunt combineren met een witheet hoofd (de uitstroom van de verwarming is meer naar boven gericht)!
 
  • Funny
Reactions: CRTS and ERvee
Ik zet mijn auto altijd op "AUTO" + 19,5°C. Als het echt koud is gaat de stoelverwarming aan. Tot op heden is dat afdoende gebleken, zonder kokende voeten (een probleem dat ik wel had in mij Passat trouwens).

Wat ik wel shockerend vind is dat ik volgens de titel van deze thread in een oude Model 3 rijdt.... terwijl ik een paar weken geleden juist zo blij was dat ik opeens las dat wij met onze Model 3 bij de 'oude garde' op het forum hoorde...
 
hier same *sugar*. 20graden en enorm heet na uur rijden. achterin ook niet te doen. M3LR 2019. Vind sowieso de climate waardeloos. Blaast op auto altijd te hard en is totaal niet constant. Hoop dat ze dat nog eens fixen. Tot die tijd 90% van de tijd op handmatig wat idioot is een auto in deze klasse
 
  • Like
Reactions: Koifim
hier same *sugar*. 20graden en enorm heet na uur rijden. achterin ook niet te doen. M3LR 2019. Vind sowieso de climate waardeloos. Blaast op auto altijd te hard en is totaal niet constant. Hoop dat ze dat nog eens fixen. Tot die tijd 90% van de tijd op handmatig wat idioot is een auto in deze klasse
Qua superlatieven scoor je best goed in die paar zinnen:) Iemand meer?
 
  • Like
Reactions: Maarten
Geen last van hier. Staat altijd manueel, op stand 3 en op 20,5 graden. Stoelverwarming gebruik ik nooit en geen airco in de winter. Temperatuur blijft op deze manier stabiel zonder koude luchtstromen.

ja maar het is toch van de zotte dat je hem manual moet zetten terwijl andere merken climate control al 20 jaar dik voor elkaar hebben, zelfs in het A segment
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?