Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

High Power Wall Charger Mk II

This site may earn commission on affiliate links.
Ziet er strak uit!
Heb met wat glazen panelen nagenoeg dezelfde situatie. De lange kabel is te rommelig, wil dus ook met de korte kabel gaan werken en de MS met de kont naar achteren parkeren. Alleen oppassen dat ik niet door de pui heen rij. :eek:
 
Op de zaak ook een HPWC laten hangen. De TD heeft er zelfs een mooi dakje voor gemaakt ;-)

IMG_0073.JPG
O
 
Bedankt voor de rechtzetting. Ik dacht dat een van beide zou volstaan.
Kent iemand de totale kost van het Maxem-systeem? De Maxem-module, de kWh-meter, de stroommeting en de installatie?

Een van beide volstaat, als ik het goed begrepen heb. Ik heb een Maxem en een Keba en de Maxem kan gewoon keurig de verbruikte stroom meten zonder dat er een kWh meter geplaatst is.
 
Dat betwijfel ik.
Dat mag :)
Toch is het echt zo. Ik heb voor alle zekerheid de factuur en de offerte nog eens bekeken en ook daar wordt nergens een melding gemaakt van een aparte kWh meter. Ook bij de installatie heb ik nergens een meter ingebouwd zien worden.
Zover ik begrepen heb kan de Maxem zelf het stroomverbruik meten zonder een aparte kWh meter nodig te hebben. De Maxem kan inderdaad bij mij netjes een goedgekeurd stroomverbruik overzichtje genereren.

Edit: de Maxem heeft wel een stroomspoelen uitbreiding (geen idee wat dat precies is, de bedrading om de hoofdaansluiting te voelen?)
 
In de mail die ik van Maxem kreeg toen ik om meer informatie vroeg, worden beide mogelijkheden genoemd:
Voor Maxem is geen slimme meter nodig. Maxem verzamelt metingen uit een kWh-meter of stroomspoelen waarmee die continu data krijgt. Dat is voor ons nodig omdat wij met Maxem willen garanderen dat de stoppen er niet uit vliegen wanneer de auto eraan hangt. Aangezien de slimme meter relatief langzaam data doorstuurt, is dat dus voor ons geen goede bron van data.

De stroomspoelen of kWh-meter wordt geplaatst op de fasen die het huis binnen komen, direct na de hoofdschakelaar. Op deze manier kent Maxem het totaalverbruik per seconde. Omdat Maxem ook met laadpaal communiceert, weet het ook hoeveel de laadpaal verbruikt. De rest van het verbruik is het huisverbruik. Maxem geeft beiden online weer, u kunt de demo van Maxem online hier bekijken.
 
  • Informative
Reactions: Carl