Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

High Power Wall Charger Mk II

This site may earn commission on affiliate links.
Da's opmerkelijk. Als je 1 of meer pagina's terugleest zie je dat er naast mij meerdere (alle?) Maxem gebruikers een aparte, zelfs een specifieke van ABB, kWh hebben moeten aanschaffen om het systeem werkend te krijgen. Misschien dat t met een Keba anders werkt?
Ik zag het staan ja, dat schetste ook mijn verbazing en vandaar mijn opmerking.
Ik heb inderdaad een Keba en die kan ook heel fijn op het eigen display aangeven hoeveel kWh er geladen is. Wellicht dat daar het verschil in zit?
 
Hendrik heeft gelijk.

Als je de HPWC van Tesla gebruikt MOET je er een ABB kWh meter bij nemen. Deze moet namelijk voorzien zijn van een modbus. Via de modbus leest de Maxem het verbruik van de HPWC uit.

@HWS
Kun jij anders een foto plaatsen van je Maxem installatie? (ik heb mijn order geannuleerd omdat ik om 00:00 uur laadt)
 
  • Like
Reactions: robertvg
@HWS
Kun jij anders een foto plaatsen van je Maxem installatie? (ik heb mijn order geannuleerd omdat ik om 00:00 uur laadt)
Doodle_2016-12-03T12_27_52Z.jpg
 
Ik heb net de wall connector aangesloten.
Hij laad nu op 76km/per uur. De aansluiting is 3x25A.

Het vreemde is dat er nog een zekering tussen zit van 20A. Maar in de auto kon ik de amperes omhoog zetten tot 25A.
Ik ben nog met de installatie van de maxem bezig, dan zal ik ook een grotere zekering voor de later installeren (25A).

ik ben benieuwd of de laadsnelheid dan nog verder omhoog gaat.
 
Ik heb net de wall connector aangesloten.
Hij laad nu op 76km/per uur. De aansluiting is 3x25A.

Het vreemde is dat er nog een zekering tussen zit van 20A. Maar in de auto kon ik de amperes omhoog zetten tot 25A.
Ik ben nog met de installatie van de maxem bezig, dan zal ik ook een grotere zekering voor de later installeren (25A).

ik ben benieuwd of de laadsnelheid dan nog verder omhoog gaat.

Geldt hier niet dat in verband met selectiviteit dat een groep op een 3x25A hoofdaansluiting niet groter mag zijn dan (3x)16A?

Mag een maxem dat overrulen?
 
Geldt hier niet dat in verband met selectiviteit dat een groep op een 3x25A hoofdaansluiting niet groter mag zijn dan (3x)16A?

Mag een maxem dat overrulen?
Volgens mij mag er gewoon 25A over een aansluiting van 25A lopen. Dat is ook precies wat de Maxem doet.
Zoals sommigen van jullie weten was ik reeds lange tijd opzoek naar een weergave vd belasting per fase. Via de Maxem is dat nu (optioneel) mogelijk. Op kantoor heb ik er een hangen die 3 laadstations van 32A bewaakt die samen met de rest van mijn bedrijf op een hoofdaansluiting van (3x)80A zit. Zoals de eerste metingen laten zien geen overbodige luxe. De verdeling lijkt wel goed in orde.

Cohere Maximum current.JPG
Coher phase distribution.JPG
Cohere timeline current.JPG
Maxem2.JPG


Op mijn Maxem thuis hoop ik deze informatie binnenkort ook te kunnen zien.
 
Volgens mij mag er gewoon 25A over een aansluiting van 25A lopen. Dat is ook precies wat de Maxem doet.
Zoals sommigen van jullie weten was ik reeds lange tijd opzoek naar een weergave vd belasting per fase. Via de Maxem is dat nu (optioneel) mogelijk. Op kantoor heb ik er een hangen die 3 laadstations van 32A bewaakt die samen met de rest van mijn bedrijf op een hoofdaansluiting van (3x)80A zit. Zoals de eerste metingen laten zien geen overbodige luxe. De verdeling lijkt wel goed in orde.

View attachment 223531 View attachment 223532 View attachment 223533 View attachment 223534

Op mijn Maxem thuis hoop ik deze informatie binnenkort ook te kunnen zien.
Dat zijn mooie grafiektjes :D

Ik heb nu nog eenvoudig en goedkoop 1x16A. Maar op de zaak zullen we over een tijdje wel wat moois op gaan hangen. Dan is zo'n Maxem wel een mooie optie denk ik.

Kunnen we daar dan ook 4 WC's mee bedienen?