Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

High Power Wall Charger Mk II

This site may earn commission on affiliate links.
Haha, je kijkt even niet op het forum en voor je het weet is je hele tuin opnieuw ingericht en ben je een auto kwijt!

Ik had de lader net geïnstalleerd, vandaar nog de bouwradio, de auto losse laadkabel (die altijd aan de keba verbonden zat) en de afdruk op het hout van de (veel grotere) keba. Het gras was verreden en het pad was vies omdat die dagen net alle sloten bij ons werden gebaggeerd (ruim 1000 kuub bagger weggehaald!). En die oude alfa spider: dat is een hobby van mij. En erg goed om te ervaren hoe ouderwets, langzaam en kostbaar in gebruik een ice is. Met een 3 liter v6 en een verbruik onder de 1 op 10 is zelfs de meest langzame tesla twee keer zo snel. Het geluid maakt wel iets goed!

Zo, nu heb ik mij wel weer voldoende verdedigd ;-)
 
WP_20160819_13_01_07_Pro.jpg
WP_20160819_13_01_14_Pro.jpg


Hier zie je de lange kabel (deels) opgerold op de lader, gaat helemaal prima.
 
  • Like
Reactions: HWS
Kabel is toch wel een flinke rol. Het zo laag ophangen zal ook wel een optische reden hebben??

Zelf dacht ik al bijna aan een ombouwkast onder de laadpaal waar je de draad van bovenaf in kan laten zakken. Dat is simpel in elkaar te schroeven en optisch fraaier.

Jullie hebben geen slot/afsluiting op de laadpaal? Ofwel iedereen zou hem kunnen gebruiken?
 
Kabel is toch wel een flinke rol. Het zo laag ophangen zal ook wel een optische reden hebben??

Zelf dacht ik al bijna aan een ombouwkast onder de laadpaal waar je de draad van bovenaf in kan laten zakken. Dat is simpel in elkaar te schroeven en optisch fraaier.

Jullie hebben geen slot/afsluiting op de laadpaal? Ofwel iedereen zou hem kunnen gebruiken?

Ik acht de kans heel klein dat iemand ons erf op komt rijden om vervolgens zijn elektrische auto op te laden.
 
Het laag ophangen was een optisch vereiste van de vrouw :)
Heb er geen last van moet ik zeggen, voor mij prima te pakken en weg te hangen.

Ik heb er ook geen slot op oid...als iemand zo brutaal is om op mn oprit te gaan laden dan wens ik hem veel plezier. Als ik langere tijd van huis ben kan ik het in de meterkast uitzetten.
 
Ik heb nu ook de tweede hpwc aangesloten, deze staat op de slave mode. Beide staan op één 3x16A groep.

Ik heb vanavond de werking bekeken en dat valt toch tegen. Ik heb de S en de X ingesteld op laden vanaf 23.00 uur. Ze beginnen te laden op 3x8A elk. De S was vrij snel vol. Ik had verwacht dat de X dan op 3x16A laden over zou gaan. Dat is dus niet zo: hij blijft op 3x8A laden.

Het lijkt er dus op dat het protocol enkel kijkt naar hoeveel laders aangesloten zijn en niet of de laders ook daadwerkelijk laden.

Klopt dit? Heeft iemand anders al twee laders op 1 aansluiting staan?
 
Ik heb nu ook de tweede hpwc aangesloten, deze staat op de slave mode. Beide staan op één 3x16A groep.

Ik heb vanavond de werking bekeken en dat valt toch tegen. Ik heb de S en de X ingesteld op laden vanaf 23.00 uur. Ze beginnen te laden op 3x8A elk. De S was vrij snel vol. Ik had verwacht dat de X dan op 3x16A laden over zou gaan. Dat is dus niet zo: hij blijft op 3x8A laden.

Het lijkt er dus op dat het protocol enkel kijkt naar hoeveel laders aangesloten zijn en niet of de laders ook daadwerkelijk laden.

Klopt dit? Heeft iemand anders al twee laders op 1 aansluiting staan?

Wat gebeurt als je de S bijvoorbeeld op maar 3x5A laat laden ?
 
Wat gebeurt als je de S bijvoorbeeld op maar 3x5A laat laden ?
Dat maakt niet uit: ik krijg bij twee ingeplugde auto's, waarbij de ene niet aan het laden is, de ander op niet meer dan 3x10A. Als ik de ander ontkoppel dan krijg ik wel het volledige vermogen. Maar goed, dat was natuurlijk niet de bedoeling.

Morgen maar eens bellen of dit normaal is.
 
  • Informative
Reactions: Carl