Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

High Power Wall Charger Mk II

This site may earn commission on affiliate links.
In plugshare kan je je laadpunt ook delen.
En je ziet de private laadpunten enkel als je ingelogd bent.
Ik heb mijn laadpunt ingegeven op chargemap, maar ik zie hem niet staan. MIsschien dat daar nog een zekere delay op zit vooral die zichtbaar is.
IK heb hem ook op plugshare gezet, maar hij is er op gekomen als publieke lader ipv home charger. IEmand een idee hoe ik dat nu kan aanpassen?
 
Loshangende kabel is niet zo proper en ook nog eens extra de aandacht trekken met "hier woont een Teslarijder"... Jullie verbergen allemaal de nr plaat op de fotos, maar hangen dan een uithangbord op de oprit.
Ook naar veiligheid: "hier woont een rijk mens".
Trouwens, beetje off topic, maar ik vind de 'opzichtigheid' algemeen al een issue. Heb daarom ook 4 maand getwijfeld om te bestellen. En nu ik hem heb blijkt de vrees terecht. Ik werk als consultant en bij klanten ligt dat wel eens gevoelig. Ook bij familie en vrienden heb ik in dat verband wat schroom.
Mijn gewetensussers:
  • Verschillende mensen de TOC op 4 jaar laten berekenen en vergelijken met mijn vorige wagen (Mercedes E break)
  • Demowagen gekocht ipv nieuwe ( ik heb dus zelf niet voor die opties gekozen
  • Mee deel uit maken van deze nieuwe generatie van rijden. Electrisch, autopilot...
  • Veiligheid. Ik doe 45000 km per jaar en de begin schrik te krijgen van mijn eigen rijgedrag. Mails bekijken, constant van vak veranderen, met de Tesla op AP rij ik veel rustiger
  • Je kan het geld beter in de ekonomie en nieuwe ontwikkelingen stoppen dan te laten wegkwijnen op de bank en je hebt er nog iets aan ook
Is hier therapie voor?
Ik had dezelfde bedenkingen vooraleer ik de mijne besteld heb. Ondertussen weet iedereen het wel dat ik een Tesla heb. De reacties waren veel positiever dan wat ik me in mijn doemdenken voorgesteld had. Ik heb voor de zekerheid mijnspreadsheet met mijn TCO analyse publiek op mijn onedrive staan voor het geval er iemand begint te discussieren over hoe duur dat wel is (in mijn geval kom ik aan een kostprijs uit die net iets duurder dan een prius plugin is). Tot nog toe niet nodig gehad.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Loshangende kabel is niet zo proper en ook nog eens extra de aandacht trekken met "hier woont een Teslarijder"... Jullie verbergen allemaal de nr plaat op de fotos, maar hangen dan een uithangbord op de oprit.
Ook naar veiligheid: "hier woont een rijk mens".
Trouwens, beetje off topic, maar ik vind de 'opzichtigheid' algemeen al een issue. Heb daarom ook 4 maand getwijfeld om te bestellen. En nu ik hem heb blijkt de vrees terecht. Ik werk als consultant en bij klanten ligt dat wel eens gevoelig. Ook bij familie en vrienden heb ik in dat verband wat schroom.
Mijn gewetensussers:
  • Verschillende mensen de TOC op 4 jaar laten berekenen en vergelijken met mijn vorige wagen (Mercedes E break)
  • Demowagen gekocht ipv nieuwe ( ik heb dus zelf niet voor die opties gekozen
  • Mee deel uit maken van deze nieuwe generatie van rijden. Electrisch, autopilot...
  • Veiligheid. Ik doe 45000 km per jaar en de begin schrik te krijgen van mijn eigen rijgedrag. Mails bekijken, constant van vak veranderen, met de Tesla op AP rij ik veel rustiger
  • Je kan het geld beter in de ekonomie en nieuwe ontwikkelingen stoppen dan te laten wegkwijnen op de bank en je hebt er nog iets aan ook
Is hier therapie voor?
Met alle respect: je wilt geen hpwc lader zichtbaar naast de oprit hebben omdat mensen daaruit kunnen afleiden dat je een Tesla hebt, hetgeen tot de conclusie zou kunnen leiden dat je geld te veel hebt? Durf je dan wel de Tesla zelf op de oprit te parkeren, of gaat daar dan een afdekhoes over heen?

Ik verberg mijn nummerplaten overigens niet:

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


;-)
 
Moet men niet eerst 500 meter jouw terrein op rijden om überhaupt te zien dat je een Tesla hebt? ;)
Ik weet het is paranoia. Wil het ook niet overdrijven.
Laat het ons op de 'slordige kabel' houden.
Mijn 'design' is ondertussen ook klaar. Ik ga een stukje buis uit het keldergat laten komen (90 of 100mm) waar de stekker volledig in past. Tot een 2 tal cm boven de grond zodat er geen water in kan lopen. Daarop een deksel om het af te dekken. Kabel zakt in keldergat. Stekker zit droog.
Volgende week realisatie.
 
Afgelopen maandag ben ik even op bezoek geweest bij @HWS.

Daar hebben we dan de HPWC icm Maxem getest.
Ik heb een duolader (nog een echte; geen halfslachtige zoals Tesla ze nu aanbiedt) en kan dan ook laden aan 3*32A.
Zoals zovelen in Nederland heeft Hendrik een 3*25A aansluiting.
Ergens was er een sprankel hoop dat het licht zou uitgaan... (geen groter vermaak dan leedvermaak :oops:)

Bij het inschakelen bouwde de stroom langzaam op; tot 3*25A.
Verder ging hij niet...
En toen de dame des huizes aan de slag ging in de keuken, zakte de laadstroom netjes. Vermoedelijk stond er ook een was- of afwasmachine aan; want af en toe werd de stroom nog verder teruggedraaid; om na korte tijd weer terug op te bouwen.

Lijkt mij dan ook een prima oplossing om 'zo snel mogelijk te laden als de aansluiting toelaat'; zonder dat het licht uitgaat.
Knap.
 
...

d) Maar Filip (@fivari) weet wél wat de cosinus van φ is en vanzelfsprekend ook dat p(t)=v²(t)/R, of zo :confused:.

Mijn Smart EVSE gaat dus zijn kant op en hij gaat wat experimenteren met wat je daarmee zo allemaal kan, in verband met de hierboven onder punt (b) aangehaalde doelstellingen :).

Ik heb de eerste positieve bevindingen besproken in het Fivari mobiele lader-draadje.
 
IMG_0822.JPG IMG_0823.JPG IMG_0824.JPG IMG_0825.JPG IMG_0826.JPG Mijn installatie is af.

Zorg er wel voor dat er geen water de stekker in kan lopen, ook geen condenswater.

Inderdaad al wat druppels gezien.
Als het een probleem blijkt zet ik het deksel van mijn mennekeskabel over de stekker. Die ligt toch altijd droog in de koffer.

Edit: ik krijg wel maar 33km/u (monofase 32A) waar de 'literatuur' afhankelijk van de bron spreekt van 37 of 40km/u.
Zijn die km/u aangepast aan verbruikshistorie? Ik heb deze week gemiddelde van iets minder dan 230 Wh/km verbruikt: dus 1A laden aan 230V geeft 230W. Dit gedurende 1uur geeft 230Wh. Dus 1 km.
32 A geeft dus ongeveer 32 keer zo veel. 33km in mijn geval.
Mijn lessen elektriciteit komen nu toch nog van pas.
 
Last edited:
  • Helpful
  • Informative
Reactions: FrankNL and fivari
Ik neem aan dat je de lader (Wall Charger) van Tesla zelf bedoelt.
Laat ik voorop stellen dat ik dat de enige lader vind die ik zich zichtbaar aan mijn huis zou willen bevestigen. De rest van de laders die ik zo links en rechts zie staan vind ik geen van alle echt mooi. Maar dat terzijde.
Het is altijd mogelijk om een metertje te laten plaatsen voor de lader zelf. Aan de hand van de daarop af te lezen standen is het dan mogelijk om de energiekosten door te berekenen aan het bedrijf.