Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe andere weggebruikers reageren op je Tesla..

This site may earn commission on affiliate links.
Ik log net in op dit forum om eens te zoeken of ik de enige ben met dit "probleem". Ik heb dit in vier jaar Model S nooit gehad, maar met de Model 3 (Performance) valt 't echt op. Vooral dat met heel veel lawaai langsbrullen, vanmiddag nog door een Audi S8. Ik ben dan wel zo dat ik later effe laat zien wie er sneller is
 
Zelf heb ik ook twee soortgelijke incidenten meegemaakt, de laatste keer nota bene in een “auto te gast” straat waar ik volgens een agressief mannetje te lang achter fietsers bleef hangen. Ik wilde ze niet inhalen met alle tegemoetkomende fietsers om 3 seconden te winnen en dat zinde hem niet. Toen ik de auto parkeerde kwam hij me door z’n opengedraaide raampje nog even uitschelden waarbij hij specifiek de tesla benoemde.
Ik denk zeker dat een tesla als een rode lap voor een stier werkt bij sommige individuen. Dure auto betaald van mijn belastingcenten denken ze dan.
Nou ja, dit was meer dan een half jaar geleden, maar ‘t was wel opvallend.
 
Zo af en toe als je wilt invoegen op de snelweg.. Soms merk je dat er bewust een gat dicht wordt gereden (althans een poging daartoe), meestal druk ik even door of geef gas en voeg een paar auto’s verder in. De dichtrijders zijn meestal midlifecrisis 50’ers in een Skoda Octavia of VW Artheon, af en toe een BMW… Soms ga ik er nog even naast rijden en even oogcontact, maar dan zijn ze niet meer zo stoer (terwijl ik best open sta voor een vriendelijk en goed gesprek)…
Opmerkingen over “dure subsidie bak”: (vaak door mensen die in een auto rijden van hun baas, met grote stickers erop). Standaard antwoord is, gewoon je eigen zaak starten, “be the master of your own disaster”, en doorrrrr….. :)

Positieve reacties: van Porsche rijders en kids tussen de 6 en 16 jaar krijg ik de leukste reacties.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Rechts inhalen, bumperkleven, inhalen met meer dan 30 km/u boven de toegestane snelheid en ander gevaarlijk gedrag. Ik kom het helaas zeer vaak tegen, maar heb geen goed vergelijkingsmateriaal omdat ik meestal de trein pakte. Gedeeltelijk komt dat omdat ik nog niet goed snap hoe je relaxed van banen wisselt met NoA, waardoor ik toch meer rechts rijdt dan noodzakelijk. Maar daar zijn niet alle frustraties mee verklaard.

Is het gewoonweg niet Tesla-specifiek? Mij pa vond dat de hoeveelheid van dit soort aso-autorijders de afgelopen jaren was toegenomen, en een wijkagent waar ik mee babbelde bevestigde dit. Of komt het door onszefl? Bij Tesla SC zeiden ze dat de gemiddelde Tesla-rijder toch wel wat pittiger en te snel rijdt.

Dat een auto me blijft volgen, snap ik wel. Vroegah vond ik het ook lekker om achter cruise-controllers aan te hobbelen - die letten veel beter op de juiste snelheid en zorgen voor een lekkere flow.

Wanneer ik het goed begrijp dat een Tesla testosteron-reacties geeft is als ik noodzakelijk snel optrek om uit een file te ontsnappen naar een afslag waar de auto's 50 km/u rijden. Dan vliegen de auto's langs me heen.
 

Attachments

  • 2048x1152.jpg
    2048x1152.jpg
    172.3 KB · Views: 71
je hebt dit gedrag ook tegenover andere sportieve autos . Grappig als ze naast je staan aan rood licht : ik ben er zeker van dat als ik een klein sprongetje voorwaarts zou maken van een half metertje dat de uitdager zo door het rode licht heen wegknalt ! Doen we uiteraard niet , zo gemeen zijn we niet.
Heb er vooral op zaterdagavond mee te maken ? uitgangsavond?
 
  • Funny
Reactions: Bas.
Soms ga ik er nog even naast rijden en even oogcontact, maar dan zijn ze niet meer zo stoer (terwijl ik best open sta voor een vriendelijk en goed gesprek)….

Moet je tegenwoordig toch mee oppassen. Een goed gesprek was ik ook aangegaan met een medeweggebruiker. Het kwam erop neer dat hij mij in elkaar heeft willen slaan, vervolgens mijn telefoon ontvreemd ivm foto's van de mishandeling en met mij gaat rijden terwijl ik aan de buitenkant van zijn auto hang om mijn telefoon terug te krijgen. En dat terwijl hij voor mij de weg opdook en het hem niet zinde dat ik daarover toeterde uit schrik.

De zaak is voor de rechter gekomen, waarbij hij 250 euro boete en 60 uur taakstraf kreeg.
 
Ik ervaar meestal blikken vol bewondering. Aan de stoplichten wordt ik wel eens uitgedaagd maar als ze dan het onderspit delven en ze verder langszij komen komt altijd dat duimpje boven.
Ik ervaar meer agressie naar mij toe als ik met mijn BMW op de weg ben.
 
De betekenis van kleuren.

Rood

De biologische effecten van rood zijn stimulerend en activerend. De kleur verhoogt de hartslag en ademhaling en wekt eetlust op. Rood is een warme kleur die aandacht trekt en geassocieerd wordt met het lichaam. De kleur van bloed is de kleur van leven, vitaliteit, energie, kracht en passie. Positieve associaties met rood zijn er ook volop op het gebied van liefde, passie en romantiek. Denk maar aan verleiding, sensualiteit, hartstocht en opwinding. Negatieve associaties met rood zijn opdringen, agressie, macht, pijn en gevaar.

Rood heeft letterlijk stopkracht, denk maar eens aan verkeersborden. Met het dragen van rode kleding geef je aan dat je lef hebt en dat je bereid bent je eigen spoor te trekken. In een overwegend rode kamer wordt je iets actiever.
:)
 
Op onze vakantie in Zuid Frankrijk 2 incidenten meegemaakt. 1 heeft zeker te maken met het rijden in een Tesla. Op een provinciale weg komt er een vrachtwagen hard aanrijden en gaat luid toeterend aan mijn bumper hangen. Ik accelereer weg maar de vrachtwagen gaat gevaarlijk in mijn slipstream mee. Echt idioot.
Later een incident op de snelweg met een Renault Clio die vond dat ik te lang links reed.
 
Ik merk vooral dat de Model 3 vooral door de jeugd gesmaakt. Wordt. Kijken steeds na als ik passeer en lijken mij oprecht geïnteresseerd. Geeft me goede hoop voor de toekomst. Verder ben ik een keer serieus uitgedaagd door een Ferrari op de ring in Milaan. Kwam in nat hondenweer naast me rijden om verscheidene malen te remmen en weer op te trekken. Machogedrag zoals ik het zelden meemaakte. Was bijzonder onveilig en had zo een ongeluk kunnen gebeuren .
 
Ik ben blij met de topic starter. Ik merk het ook op! En mijn collega die een Leaf rijdt zei dat hij ook het idee had dat er anti-elektrisch rijden sentimenten meespelen. Ik denk echt dat er audi/BMW pikkies zijn die een onverwerkte frustratie hebben en dat dan uiten naar de EV rijder.
 
In 6 jaar tijd nog nooit agressie vanwege de Tesla meegemaakt.
Recept: meedenken met het andere verkeer, blijf relaxed, heb geen haast. kleven is het probleem van de klever, ik rij altijd max+3 op de CC. Ook als ik daarmee inhaal op de linkerbaan wachten ze maar netjes tot ik daar mee klaar ben, soms als het te gortig wordt even acceleren, snel naar rechts en terug op max+3.

De ongeval statistieken moeten ook elk jaar weer gevuld, en dat doen de aso's netjes voor ons.
 
  • Funny
Reactions: shthpnz
Of men gooit gewoon, compleet vanuit het niets (niks voorgevallen ik stond er al een half uur) een hand grind van een parkeerplaats loeihard op je geparkeerde auto, nota bene terwijl je erin zit (hadden ze niet gezien gok ik). Echt bizar. Nog nooit meegemaakt. Gelukkig kon ik mij beheersen, maarreh .....
 
Of men gooit gewoon, compleet vanuit het niets (niks voorgevallen ik stond er al een half uur) een hand grind van een parkeerplaats loeihard op je geparkeerde auto, nota bene terwijl je erin zit (hadden ze niet gezien gok ik). Echt bizar. Nog nooit meegemaakt. Gelukkig kon ik mij beheersen, maarreh .....
Heb je daar camera opnames van? Dan zou ik namelijk wel via hun verzekering spelen, mits dat nodig is.
 
Heb je daar camera opnames van? Dan zou ik namelijk wel via hun verzekering spelen, mits dat nodig is.

Dat is het bizarre van alles. Juist op dat moment was ik de auto aan het rebooten.. Na thuiskomst (binnen het uur) meteen de RecentClips uit de usb getrokken, aftermath staat er wel op maar het gooien zelf niet.
Men schrok toen ik uitstapte, excuses en ze boden gsmnummer aan, maar ik kon zo snel geen schade vinden en ik wilde toen meteen vertrekken want ik bleef netjes maar had zin om dat volk door een houtversnipperaar te duwen, nog 1 keer een mooi boogje en klaar ....
Maarja dan 'overreageer' ik natuurlijk weer....

Wat mij dan trouwens opvalt is dat men het dan over 'een Tesla' heeft, in plaats van over een 'auto'.
Blijkbaar heb je tesla's en auto's. Dat onderscheid maakt de pers ook. Als er een ongeluk gebeurd met een auto lees je het nooit, of in ieder geval nooit het merk, behalve als het een Tesla is, dan is het dikke koppen 'Tesla crasht bladiebla'. Nog nooit gezien 'Renault in de sloot' of weet ik veel wat.
 
Ik log net in op dit forum om eens te zoeken of ik de enige ben met dit "probleem". Ik heb dit in vier jaar Model S nooit gehad, maar met de Model 3 (Performance) valt 't echt op. Vooral dat met heel veel lawaai langsbrullen, vanmiddag nog door een Audi S8. Ik ben dan wel zo dat ik later effe laat zien wie er sneller is

Ik snap het probleem niet? Vooral niet bij het stoplicht. Als iemand me uitdaagt geef ik altijd vol gas, kom maar op. Is toch juist leuk? Rij nu een M135i en zou eens willen dat iemand het durft. Laatst naast een Type R en zelfs die ging geen gas geven :( Stak wel een duimpje op bij het stoplicht erna.

Of men gooit gewoon, compleet vanuit het niets (niks voorgevallen ik stond er al een half uur) een hand grind van een parkeerplaats loeihard op je geparkeerde auto, nota bene terwijl je erin zit (hadden ze niet gezien gok ik). Echt bizar. Nog nooit meegemaakt. Gelukkig kon ik mij beheersen, maarreh .....

Nou gelukkig? Ik denk dat je alle recht hebt om zo iemand een klap voor z'n smoel gegeven. Geen idee wat ik gedaan zou hebben, afhankelijk wat voor gasten het waren, maar zo'n actie slaat nergens op.
 
Nou gelukkig? Ik denk dat je alle recht hebt om zo iemand een klap voor z'n smoel gegeven. Geen idee wat ik gedaan zou hebben, afhankelijk wat voor gasten het waren, maar zo'n actie slaat nergens op.

Tja, ik ben niet zo van het uitvoerend fysiek geweld. Wel genoeg ideeen voor epische en originele 'oplossingen' voor dat soort lui.
Maargoed. Het is *absoluut* zo dat Tesla's reacties uitlokken. Sommigen zijn negatief (wellicht van het nu.nl/telegraaf/ad-reaguurderstype 'jij hebt dure subsidiebak van mijn belastingcenten') maar gelukkig zijn de meesten positief (vooral kinderen/jongeren)

Heb bij Audi/Volvo etc nooit meegemaakt dat mensen rond je auto staan te kijken en geinteresseerd en enthousiast vragen stellen als je terugkomt etc. Vooral in Belgie. In Nederland zijn Tesla's al redelijk mainstream geworden maar in Belgie is het nog een beetje een attractie ;-)