Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe bug reports indienen?

This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand hoe je een bug report kunt indienen bij Tesla? Ik heb het geprobeerd door "foutenrapport" of "bug report" te zeggen in de auto, maar daar kan hij niets mee.

Ik stoor me aan een paar taalfoutjes. Het is maar klein, maar toch :)

1. Bij het eindigen van de autopilot-navigatie, staat er voltooit in plaats van voltooid:

20190924_180753.jpg


En in mijn account staat er Xander's Tesla (Engels) in plaats van Xanders Tesla:

Capture.PNG
 
  • Like
Reactions: SpaceWagon
Zeg "Report issue", gevolgd door de melding in het Engels. Zorg wel dat je praktisch stilstaat en heel goed Engels articuleert want de speech to text engine van Tesla is dramatisch. Waarschijnlijk heb je 3 of 4 reports nodig tot de juiste tekst er staat :)
 
  • Like
Reactions: NielsT
Tot vorig jaar lulde ik ook vaak "bug report" maar sinds de software update met de Nederlandse taal begrijpt ie mij niet meer. Werkt "report" wel op de Nederlandse taalinstellingen?

Yep. Twee dingen alleen: de eerste keer (per rit) dat ik spraak activeer, mist hij vaak het commando. Ten tweede maakt hij van de tekst erna een zooitje als ik engels spreek (kom er maar in met de smilies) en werkt nl beter.
 
De 3 heeft geen menuknop. We hebben een icoontje op het scherm dat we in kunnen drukken. Geen idee of langer indrukken ook iets doet. Ik zal het eens proberen.

Bug reports dus in het Nederlands inspreken? En hebben jullie ook het idee dat er iets mee wordt gedaan? Krijg je een terugkoppeling als iets wordt opgepakt?
 
De 3 heeft geen menuknop. We hebben een icoontje op het scherm dat we in kunnen drukken. Geen idee of langer indrukken ook iets doet. Ik zal het eens proberen.

Bug reports dus in het Nederlands inspreken? En hebben jullie ook het idee dat er iets mee wordt gedaan? Krijg je een terugkoppeling als iets wordt opgepakt?

In principe markeert die knop alleen moment/tijd van het 'incident'. Ze moeten dan gaan zoeken WAAROM je die melding hebt gemaakt.

Wat betreft terugkoppeling: nee, heb ik nooit gehad. En ik denk dat ruim honderd voice meldingen heb gemaakt.

Ik denk niet dat ze er ACTIEF iets mee doen. Alleen als je (hypothetisch <grin>) ooit contact met ze krijgt en ze wat moeten nazoeken, dan kunnen ze wellicht iets vinden. Dus wel PASSIEF.
 
Bug reports moet je gebruiken voor bugs, niet voor defecten aan je auto. Voor defecten meld je best de telefonische support, die kunnen op het moment van het probleem de logs opslaan en dan kan het SeC deze opzoeken. Als je eerst naar het SeC gaat bij een probleem, dan vraagt men je net om de volgende keer dat het voor komt de telefonische support te bellen.
 
Nog eens een kick, [email protected] geprobeerd maar dat komt terug als "could not be delivered".
Ik heb er weinig fiducie in dat dat een gesproken bugreport werkt (dan moet je maar gaan omschrijven wat je ziet en hopen dat ze dat begrijpen), en kun je dan ook een screenshot toevoegen?
Wat ik nu zag: de laadsnelheid in km/hr (is ook een bug) is deels niet zichtbaar als je boven de 1000 km/h gaat.
 
Nog eens een kick, [email protected] geprobeerd maar dat komt terug als "could not be delivered".
Ik heb er weinig fiducie in dat dat een gesproken bugreport werkt (dan moet je maar gaan omschrijven wat je ziet en hopen dat ze dat begrijpen), en kun je dan ook een screenshot toevoegen?
Wat ik nu zag: de laadsnelheid in km/hr (is ook een bug) is deels niet zichtbaar als je boven de 1000 km/h gaat.
Je kan een service request inschieten, en een foto van het probleem als bijlage toevoegen.

Het service request zal dan later wel geannuleerd worden, maar je hebt de informatie aan het SeC doorgespeeld.
 
Het vervelend vind ik dat als je in je auto zit dan moet je maar weten wat het commando ook al weer was. Ik heb nog wat nagezocht en blijkbaar wordt er als je een bugreport maakt ook een screenshot van het scherm gemaakt. Ja, dat kan nu niet meer want wat er toen fout stond staat nu niet meer op mijn scherm.

Dat is wel een beetje des Tesla's. Het moet exact zo en niet anders en als het anders is dan kan het niet. Een erg open organisatie is het toch niet.
 
Het vervelend vind ik dat als je in je auto zit dan moet je maar weten wat het commando ook al weer was. Ik heb nog wat nagezocht en blijkbaar wordt er als je een bugreport maakt ook een screenshot van het scherm gemaakt. Ja, dat kan nu niet meer want wat er toen fout stond staat nu niet meer op mijn scherm.

Dat is wel een beetje des Tesla's. Het moet exact zo en niet anders en als het anders is dan kan het niet. Een erg open organisatie is het toch niet.
Het stem-commando in het Nederlands is "Probleem" (en "Bug report" in het Engels), maar zover ik weet gebeurt daar weinig mee.
 
Nog eens een kick, [email protected] geprobeerd maar dat komt terug als "could not be delivered".
Ik heb er weinig fiducie in dat dat een gesproken bugreport werkt (dan moet je maar gaan omschrijven wat je ziet en hopen dat ze dat begrijpen), en kun je dan ook een screenshot toevoegen?
Wat ik nu zag: de laadsnelheid in km/hr (is ook een bug) is deels niet zichtbaar als je boven de 1000 km/h gaat.
Ik kijk daar nooit naar. Betekent ook niets. Als er 1000km/u staat, dan zou je op 6 minuten van leeg naar vol gaan met een MS100. Ze zouden >1000km/u kunnen zetten, maar dat zie je nu dan ook al als he weet wat onvolledige display betekent.
Hoe kan je nu een absolute waarde van een dalende curve in ‘per uur’ uitdrukken?
Ik kijk liever naar het vermogen. Als dat onder de 65kW zakt ben ik weg.
 
Ik kijk daar nooit naar. Betekent ook niets. Als er 1000km/u staat, dan zou je op 6 minuten van leeg naar vol gaan met een MS100. Ze zouden >1000km/u kunnen zetten, maar dat zie je nu dan ook al als he weet wat onvolledige display betekent.
Hoe kan je nu een absolute waarde van een dalende curve in ‘per uur’ uitdrukken?
Ik kijk liever naar het vermogen. Als dat onder de 65kW zakt ben ik weg.
Dus jouw MS100 heeft een range van 100 km?
😱