TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Hoe bug reports indienen?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by XanderB, Sep 25, 2019.

1. XanderB

XanderB Member

Weet iemand hoe je een bug report kunt indienen bij Tesla? Ik heb het geprobeerd door "foutenrapport" of "bug report" te zeggen in de auto, maar daar kan hij niets mee.

Ik stoor me aan een paar taalfoutjes. Het is maar klein, maar toch :)

1. Bij het eindigen van de autopilot-navigatie, staat er voltooit in plaats van voltooid:

20190924_180753.jpg

En in mijn account staat er Xander's Tesla (Engels) in plaats van Xanders Tesla:

Capture.PNG

2. ramonneke

ramonneke Active Member

Zeg "Report issue", gevolgd door de melding in het Engels. Zorg wel dat je praktisch stilstaat en heel goed Engels articuleert want de speech to text engine van Tesla is dramatisch. Waarschijnlijk heb je 3 of 4 reports nodig tot de juiste tekst er staat :)

• Like x 1
  3. ramonneke

ramonneke Active Member

• Like x 1
  4. Hbrink

Hbrink Lazy, but dangerous when active :)

Report alleen is voldoende :)

• Like x 1
  5. wooter

wooter Nou ik heb niet te klagen over Tesla support

Tot vorig jaar lulde ik ook vaak "bug report" maar sinds de software update met de Nederlandse taal begrijpt ie mij niet meer. Werkt "report" wel op de Nederlandse taalinstellingen?

6. Hbrink

Yep. Twee dingen alleen: de eerste keer (per rit) dat ik spraak activeer, mist hij vaak het commando. Ten tweede maakt hij van de tekst erna een zooitje als ik engels spreek (kom er maar in met de smilies) en werkt nl beter.

7. dschelte

dschelte Member

bij de S en X wordt een bug report gemaakt na paar seconden menuknop ingedrukt houden ... is dat bij de 3 ook zo?

8. XanderB

XanderB Member

De 3 heeft geen menuknop. We hebben een icoontje op het scherm dat we in kunnen drukken. Geen idee of langer indrukken ook iets doet. Ik zal het eens proberen.

Bug reports dus in het Nederlands inspreken? En hebben jullie ook het idee dat er iets mee wordt gedaan? Krijg je een terugkoppeling als iets wordt opgepakt?

9. superOZz

superOZz Member

In de Model 3 kun je geloof ik het "Auto" knopje indrukken, dan meldt hij iets (zonder verdere context). "Note" zeggen werkt wel op zijn Nederlands.

10. Hbrink

In principe markeert die knop alleen moment/tijd van het 'incident'. Ze moeten dan gaan zoeken WAAROM je die melding hebt gemaakt.

Wat betreft terugkoppeling: nee, heb ik nooit gehad. En ik denk dat ruim honderd voice meldingen heb gemaakt.

Ik denk niet dat ze er ACTIEF iets mee doen. Alleen als je (hypothetisch <grin>) ooit contact met ze krijgt en ze wat moeten nazoeken, dan kunnen ze wellicht iets vinden. Dus wel PASSIEF.

11. wooter

wooter Nou ik heb niet te klagen over Tesla support

Bug reports moet je gebruiken voor bugs, niet voor defecten aan je auto. Voor defecten meld je best de telefonische support, die kunnen op het moment van het probleem de logs opslaan en dan kan het SeC deze opzoeken. Als je eerst naar het SeC gaat bij een probleem, dan vraagt men je net om de volgende keer dat het voor komt de telefonische support te bellen.

12. Hayden

Hayden Active Member

Ik zeg "Report" en dan in het Nederlands de reden en hij aanvaard dit steeds gevolgd door de melding "Dank voor u feed-back"

13. BGerritse

BGerritse New Member

Oud draadje, maar ik kwam hier via Google en voor alle mensen die hier op dezelfde manier komen; het commando voor een logboek melding in het Nederlands die bij mij (op dit moment) werkt is: 'rapporteer probleem' evt gevolgd door een gesproken tekst.

• Informative x 2

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC