Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe heet jouw Tesla?

This site may earn commission on affiliate links.
Heb nog eventjes, X is net gisteren in productie gegaan... Maar lees tussen de regels door dat het toch wel een serieuze aangelegenheid zo'n naam :)

Alle pagina's doorgespit en genoeg coole namen voorbij zien komen. Obelix vind ik échte een topnaam voor een X, het verhaal bij Lijn 6 vond ik absoluut vermakelijk. Ook Shadowfax top en 'Buffy the Ampère Slayer': Cool!

Mijn lijstje tot nu toe:

Beluga
Witte walvis lijkt écht op de X :)

Via Volta
Toch maar niet... Terwijl ik het intyp zit dat muziekje van Carnaval Festival al in mijn hoofd... En nu bij jou waarschijnlijk ook... Sorry...

Carbophobia
Hmmm... bij nader inzien te negatief. En heb helemaal geen phobia voor carbon. Iets te hoof vanity-plate gehalte.

Flux
Pirma kandidaat, lekker kort, krachtig, heeft een X, magnetische flux, elektrische flux. Niet slecht, al zeg ik het zelf ;-) Verder is het symbool van magnetische flux Φ (Phi), dat voor mij zeer positieve associaties heeft als lid van Phi Delta Theta.

Machina Ampera
Klinkt leuk, maar kiep dit even in google en je kijkt naar pagina's vol met Italiaanse Opel Ampera's... Hmmm...

Mijn winnaar tot nu toe: Flux
 
Goede naam, maar verkeerd geschreven --> FluX ;)

En FluX het is! :)

Helemaal happy met deze naam. Ook nog een leuke link naar één van mijn favoriete films, Back to the future. "The Flux capacitor is what make time travel possible".

Nu kunnen we natuurlijk al heen lang tijdreizen... Alleen maar één kant op.

Alhoewel, terug in de tijd kan denk ik ook wel in een Tesla... Gewoon stoppen bij een tankstation :))
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Firebird and xveys
Ik ben al weken aan het nadenken over een naam. Al vele namen zijn gepasseerd maar het wordt waarschijnlijk één van de volgende:

  • Nemesis
  • Vixen
  • Protector
  • Switchblade
  • Metal Gear
  • Raven
  • Silent Service
  • Dark Angel
  • Zorro



Heftig geïnspireerd door mijn jeugd :-D want allemaal namen van TV series en MSX/Amiga computer games.
 
Ik ben al weken aan het nadenken over een naam. Al vele namen zijn gepasseerd maar het wordt waarschijnlijk één van de volgende:

  • Nemesis
  • Vixen
  • Protector
  • Switchblade
  • Metal Gear
  • Raven
  • Silent Service
  • Dark Angel
  • Zorro



Heftig geïnspireerd door mijn jeugd :-D want allemaal namen van TV series en MSX/Amiga computer games.

Silver, Silver Fox, Mercury (kwik is ook zilverkleurig, maar "kwik" klinkt niet zo interessant, bovendien is er een link met planeet Mercurius en SpaceX).
 
  • Like
Reactions: Andre68