Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

HOE KRIJG IK MIJN CAPSLOCK UIT?

This site may earn commission on affiliate links.
Sjesus mannen, @is3 heeft gewoon gelijk zeg. Tegenwoordig mag je dus niet meer corrigerend optreden. Dit is toch altijd al zo geweest? We proberen allemaal het zo schoon en duidelijk mogelijk te houden. Ik probeer ook altijd eerst te zoeken waar mijn vragen etc onder horen voordat ik een nieuw draadje start. Van New kid in town waar het even voorstellen topic voor is tot 10x een nieuw draadje over wijzigingen configuratie, discussies over Apps etc, Draadjes over individuele vraagstukken zoals autopilot doen of niet, belastingzaken puur op alleen henzelf gericht, rammeltjes, klachtjes etc die zij ervaren en gewoon in het janken draadje thuishoren. Vaak is in 2-3 reacties het gewoon einde draadje. Kan vaak gewoon onder de reeds bestaande. Vraag, antwoord, andere mening, conclusie opgelost. Next.
 
Afgelopen 2 weken heb ik wat vrije tijd gehad, en heb ik het forum van nabij gevolgd. Weinig opwindende dingen gezien... tot nu de laatste dagen dat ik in het buitenland ben. Peper vliegt in het rond nu.

Ik kan alleen maar volmondig @pvh en @is3 bijtreden. Als je een vraag of voorstel hebt, post dat toch gewoon in het daarbijhorende draadje. Als er 1 op 20 van de "nieuwe" draadjes echt nieuw zijn, zal het veel zijn.

Jarenlang heeft het forum zichzelf gemodereerd; ik vond het prima dat Widoh afstand hield.
Maar het is nu volledig uit de hand aan het lopen, misschien is de groep te groot geworden om verder te gaan zonder moderator.

En om terug te komen op de heftige discussie die ik gestart had - en die zelfs op de 1st Tuesday is verder gezet : een Supercharger stall is ENKEL en ALLEEN (in vette capslock :)) om Tesla's op te laden. Punt. Al de rest hoort niet thuis in een stall. Of het nu een ICE is; of een Tesla die niet (meer) aan het laden is; een dwarsgeparkeerde X : het doet er niet toe.
End-of-discussion wat mij betreft.

Verder nog een prettig weekend; wij gaan wat verder roadtrippen in het regenachtige Engelse landschap.
 
Denk zelfs dat forum net is overgeschakeld op AP2 :confused:.

Over het SuC-onderwerp leesden we reeds verschillende zinnige meningen. Als iemand per se duidelijk wil maken dat zijn mening toch veel beter is dan die van een ander, dan is het gebruik van 'bold all caps' nu niet bepaald het meest overtuigende argument.

Zo lazen we ook verschillende zinnige meningen over de vraag of beter het 'algemeen' draadje gebruikt of niet. Een forumlid, na gebruik van 'bold all caps', haalt in een latere post als argument aan dat er wel eens de vuist op tafel moet worden geklopt op dit forum. Dus: niet alleen is mijn mening beter dan de jouwe, maar ik zal zo hard tekeer gaan op het forum dat je me wel gelijk geeft, of minstens zelf zwijgt (of zoiets...)

Zo hoeft het voor mij niet meer. Hoop dat die AP2 snel vanzelf leert en terug "silky smooth" wordt...

NB: er was ook het zeer nuttige bericht van @nico180 inzake het gebruik van google om om de TMC site te zoeken ( LMGTFY), Die stond ironisch genoeg in een verkeerd draadje :) maar was voor mij 1000x meer behulpzaam dan alle gejank en geschreeuw.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Phil V
Een forum met intussen zulke omvang en de steeds groter wordende geïnteresseerden en eigenaars is onmogelijk om dat vol te houden in één forumonderdeel.

Het probleem zit volgens mij praktisch meer in de beperkte omgeving dat alle Nederlandstaligen gewoonweg hier in deze categorie belanden en dat het dan allemaal losse draadjes zijn. Er zou nog een verdere onderverdeling moeten komen. Eigenlijk gewoonweg alle onderdelen die het Engelse forum heeft zouden gewoon ook onder het Bene deel moeten zitten maar dan voor ons Nederlandstaligen.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Wat ook kan helpen om de vrede hier te bewaren is het voor de gebruikers onmogelijk maken om:

1. Nieuwe draadjes te maken
2. Meer dan 1 hoofdletter per woord te gebruiken

Zoiets kan perfect. Wel even het aantal sticky draadjes uitbreiden en zinvol ordenen. De titel vh eerste draadje moet trouwens zijn:
"Zit je met een vraag? Kijk ajb eerst op teslavragen.nl"
Scheelt een hoop frustraties.
 
Het BeNe deel is ook groter (meer posts) dan de rest.
Meer structuur zou dus idd ook kunnen helpen.
Volledig mee eens, maar dit draadje gaat denk ik over het onderwerp fatsoen (zeer goed en ludiek ingeleid door @pvkeep). Naar mijn smaak is het BeNe-subforum van TMC altijd zeer geciviliseerd geweest (ongelooflijk geciviliseerd zelfs, vergeleken met het U.S. deel of zelfs in 't algemeen met andere Internet fora), en steeds zonder gejank, gebrul of persoonlijke aanvallen, en gespeend van mensen die hun eigen mening zodanig superieur vonden aan die van anderen dat ze meenden met de vuist op tafel te moeten kloppen om hun mening op te dringen. Kunnen we dat zo houden? (please, pretty please with sugar on it?)
 
Last edited:
Wat ook kan helpen om de vrede hier te bewaren is het voor de gebruikers onmogelijk maken om:

1. Nieuwe draadjes te maken
2. Meer dan 1 hoofdletter per woord te gebruiken

Zoiets kan perfect. Wel even het aantal sticky draadjes uitbreiden en zinvol ordenen. De titel vh eerste draadje moet trouwens zijn:
"Zit je met een vraag? Kijk ajb eerst op teslavragen.nl"
Scheelt een hoop frustraties.
Onmogelijk maken om nieuwe draadjes te starten? Maak er dan maar 1 groot IRC kanaal van waar iedereen door elkaar kwettert (dat is het nu al).

Ik ben juist vóór veel draadjes!
Ik snap die aversie tegen het aanmaken van draadjes helemaal niet. Die losse draadjes zorgen ervoor dat je er gewoon eruit kan pikken wat je interessant vindt, of zaken voor later kunt bewaren om te lezen. Het brengt orde in de chaos.
Het zorgt er ook voor dat je niet zo ver hoeft terug te bladeren als je eens iets terug wilt lezen dat een week of 2 geleden behandeld is.
Als alles in 5 superlange en volle draadjes zit, dan lopen er ook telkens 3 of 4 onderwerpen dwars door elkaar, met erdoorheen nog slow chat, grappen en grollen etc. (niks mis mee hoor verder).

Voorbeeldje: probeer eens uit het verzekering draadje te halen hoe de nieuwwaarderegeling bij verschillende verzekeraars is geregeld.
En probeer daarna eens uit te vogelen welke verzekeraar een Lojack systeem verplicht stelt. En stel je nu eens voor dat dit in 2 verschillende draadjes besproken werd, los van elkaar... (en dan is de verzekering draad nog kort vergeleken met bijv. de charging infrastructure sticky)).
Een heleboel informatie die in die ellenlange draadjes staat is van meerdere jaren geleden en compleet irrelevant of achterhaald. Het is wel hetgene dat een newbie begint te lezen, om er vervolgens achter te komen dat er honderden pagina's met achterhaalde posts doorgeploegd moet worden.
Losse draadjes die niet meer relevant zijn zakken vanzelf weg en worden niet meer gezien, behalve via de zoekfunctionaliteit.

Het gemis van (de mogelijkheid om) subfora (aan te maken) binnen het nederlandstalige deel van het forum heeft voor de belachelijk lange sticky draadjes gezorgd, dat is echt wel jammer. Beter was geweest om subforum thuis laden, publiek laden, model s, model x, model 3, café, pers, off topic te hebben met daarbinnen relevante draadjes...
Weet niet of het nog steeds technisch onmogelijk is? (@widodh ?)
 
Met 1 draad per vraag krijg je een facebook-effect: een bericht dat je al dan niet kan openen om de commentaren te zien. Je hoeft dan niet eerst te lezen om tot de vaststelling te komen dat je het niet had hoeven lezen.
Ik wil nu niet beweren dat iemand verkeerd was/is door dit af te raden. Een jaar geleden was het nog enigszins haalbaar om alles te volgen. En zo weinig mogelijk draadjes was in het begin wellicht de beste optie. Nu moet er misschien toegegeven worden dat dit niet meer werkt. Tenzij voor mensen die van de social talk houden en er tijd voor hebben. Ondertussen zijn linkedin, google+ ook al overgestapt naar het facebook format. Die weten echt wel wat ze doen. Sommige fora gaan nog verder en zetten de 'best answer' nog eens bovenaan. De likes op mijn vorige post beweren dat er nog zijn die zo denken.
En nog iets.
Misschien moeten we voor de familieplaatjes, speculatie en persoonlijke meningen een facebookgroep starten en die berichten hier bannen.
Als 20e melden dat er nog geen automatische ruitenwissers zijn bij de update heeft geen toegevoegde waarde. Daarvoor dient de 'agree' knop.
Tegelijk worden echte vragen soms genegeerd. Ik vroeg ooit of er nog iemand last heeft van de instellingen die niet meer aangepast worden aan de keyfob en van de datasharing die ik niet meer aan krijg. Geen antwoord. Volgens de SeC zijn er inderdaad meerdere klachten. Niemand van hier blijkbaar.
Ik geef toe, ik vond het in het begin ook prettig om te socializen. Je krijgt ook snel een jongensclubje gevoel. Wij zijn de goeie en zullen onze boomhut met hand en tand verdedigen tegen de slechte. Prettig toch. Sommige hier lijk ik al jaren te kennen zonder ze ooit gezien of gesproken te hebben. Daarom heb ik ook de stickers geplakt. Ik hoop echt sommigen van jullie eens te ontmoeten. Ik kijk uit naar een first tuesday event in België of naar een E-rally die wel eens past. Op een jaar tijd nog niet gelukt. Want ja ik heb nog een leven buiten Tesla. En ja er is ook een WAF voor die zaken.
Ik probeer maar mee te denken. Heb zeker de waarheid niet in pacht. Misschien maak ik iets los bij een ander dat tot een beter idee leidt.
 
Ik vroeg ooit of er nog iemand last heeft van de instellingen die niet meer aangepast worden aan de keyfob en van de datasharing die ik niet meer aan krijg. Geen antwoord. Volgens de SeC zijn er inderdaad meerdere klachten. Niemand van hier blijkbaar.

[✓] keyfob driver profile, werkt goed sinds latere firmware

[✓] datasharing was in de eerdere firmwares niet persistend
 
Die data sharing gaat wel aan hoor, je moet dan wel het check boxje met "I agree..." (of zoiets) in het pop up schermpje eerst aanvinken.

Ik accepteer de voorwaarden in de popup maar datasharing knop blijft wit.

[✓] keyfob driver profile, werkt goed sinds latere firmware

[✓] datasharing was in de eerdere firmwares niet persistend

Dit is bij mij al sedert een paar updates. Hij lijkt beide sleutels als keyfob 1 te herkennen.
Ik ga donderdag naar Aartselaar.
Toch bedankt om dit offtopic op te nemen ;-).