TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Hoe laat ik pasagiers comfortabel wachten?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Niels1275, Jun 11, 2014.

1. Niels1275

Niels1275 Member

Hallo allemaal,

ik ben inmiddels een maand aan het rijden en helemaal gelukkig met mijn Tesla!

ik heb na een maand eigenlijk maar een vraagje! Als ik even naar de bakker ren en mijn vrouw blijft in de auto, hoe kan ik zorgen dat de muziek en airco blijft werken?

ik laat de sleutel in mijn auto, maar als ik mijn deur dicht gooi gaat toch alles uit, is daar een truc voor?

groet

Niels

2. PaulW5

PaulW5 *****Driver

Ik zou zeggen, jij blijft zitten en je vrouw doet boodschappen?? Werkt bij mij prima, de bestuurder heeft dan tijd om te genieten van de Tesla en zit comfortabel? Of is dat iets te kort door de bocht.....
    Even weer airco aanzetten via mobiel of handmatig in de auto?
    Iets slimmers is er volgens mij in ieder geval niet

3. JoeNe

JoeNe EU P 1662

Als jij uitgestapt ben moet zij het touchscreen eens aanraken. Dat zorgt ervoor dat alles weer opspringt.

4. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

de "handrem" via het scherm opzetten, en niet via de hendel. dan blijft in ieder geval de airco aan. en de radio ook denk ik.

5. Hans (Amsterdam)

Hans (Amsterdam) Model S res#3130

Als ik bij de auto wegloop met de sleutel in mijn broekzak en de kinderen blijven in de auto op de achterbank zitten,
    begint na verloop van tijd de auto te toeteren.
    Dat lijkt op een alarm, maar ik heb geen alarm besteld.

6. martinve

martinve Active Member

Een alarm zit er standaard in (Is verplicht vanuit de verzekering ook).
    Enige manier om ervoor te zorgen dat deze niet af gaat is om je sleutel in de auto te laten liggen (ik weet niet hoe het anders kan).

Betreffende de OP vraagje :
    2 manieren :

1 - vrouwlief maakt haar deur open, zeker niet op slot gooien. Dan blijft de radio spelen en als het goed is ook de airco.
    2 - Auto op N zetten en via het scherm op BRAKE manueel zetten. Op deze manier blijft alles aanstaan (Airco, radio, etc).

7. Niels1275

Niels1275 Member

PaulW5 heeft wat mij betreft het winnende antwoord ;-) maar ik ga toch maar even kijken of de truc van JoeNE en anders XFrank/Martinve werkt

bedankt !!!!

8. Hans (Amsterdam)

Hans (Amsterdam) Model S res#3130

Toen ik mijn MS bestelde was het alarm een optie voor € 450 die ik niet heb aangevinkt omdat dit voor de verzekering niet nodig was.
    Ik zie net dat deze optie inmiddels niet meer bestaat, dus mogelijk zit het er nu inderdaad standaard op.

Sleutel in de auto laten liggen geeft geen veilig gevoel, immers iemand zou er met de auto en kinderen vandoor kunnen gaan.

9. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

als je de brake via het scherm op zet (wel even ingedrukt houden) gaat hij vanzelf ook op N

10. martinve

martinve Active Member

Die optie was een extra beveiligingspakket. Ik geloof dat er een extra accu in zit die voor het alarm zorgt. Een apart geluid en volgens mij nog wat extra.
    Er zit standaard een alarm in en dit alarm is voldoende voor elke verzekering in Nederland.

Ik vermoed ook dat ze de extra beveiligingsoptie weg hebben gehaald omdat, naar inschatting, 90% hier geen gebruik van maakte.

11. gelden

gelden Active Member

En de koplampen, zag ik gisteren toevallig toen ik dat probeerde.

12. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

handig om in de winter het hekje van de hond open te zetten. Vorige winter ging telkens het licht uit!

13. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

dit is de manier die ik toepas.

zo blijft ook de airco aan bij korte stops, bij deze temp. is dat handig.
    auto moet dan wel op slot via de keyfob.

14. HWS

HWS Speedjunkie

De alarm optie betrof volgens mij o.a. interieursensoren. Deze ontdekte ik in een loaner, zie foto. Was namelijk de enige optie die ik niet aangevinkt had. Vermoed dat er ook nog een hellingshoeksensor dan geplaatst wordt.
    Alarmsensoren.jpg

15. nulwoning

nulwoning Model S P692

Klopt interieur sensoren en tilt detectie. Daarnaast een aparte sirene met eigen accu i.p.v. claxon.

16. Billy

Billy Member

Het alarm kun je gewoon op scherm uitschakelen. Staat ergens onder controls onder tab safety.

17. martinve

martinve Active Member

Thx !
    Eens kijken of het werkt als de vriendin weer eens blijft zitten in de auto...

18. MJKA

MJKA Member

Gewoon de bestuurdersportier niet helemaal in het slot gooien. Maar half dicht doen, dat ie net niet open kan waaien.
    Blijft alles gewoon aan volgens mij.

19. PaulW5

PaulW5 *****Driver

Ik heb security package genomen maar bij mij klinkt juist wel de claxon en niet een sirene....terwijl ik bij E-rally een alarm hoorde ala sirene. De twee Tesla technicians hadden bij de e-rally ook geen kant en klaar antwoord......
    wellicht zijn ze package vergeten bij mij

20. arjan.a

arjan.a Member

Ik heb security package en bij mij klinkt er echt een piepende sirene als ik per ongeluk toch de deur dichtgooi en kinderen zitten erin. Onlangs ontdekt dat handmatig emergence brake via scherm:
    - de airco aanblijft (ook als auto daarna via keyfob wordt afgesloten = handig in de zomer)
    - de auto in N springt
    - de deur dan wel dicht moet, anders worden vrouw en kinderen gek van een zoemer dat de deur open staat
    - de voor/achterverlichting aan blijft
    - radio en scherm aan blijven
    Nog niet getest voor hoe lang bovengenoemde zo blijven, maar aangezien de auto op N blijft, lijkt alles aan te blijven

Share This Page