Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe laat ik pasagiers comfortabel wachten?

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal,

ik ben inmiddels een maand aan het rijden en helemaal gelukkig met mijn Tesla!

ik heb na een maand eigenlijk maar een vraagje! Als ik even naar de bakker ren en mijn vrouw blijft in de auto, hoe kan ik zorgen dat de muziek en airco blijft werken?

ik laat de sleutel in mijn auto, maar als ik mijn deur dicht gooi gaat toch alles uit, is daar een truc voor?

groet

Niels
Laat nooit je sleutel in de auto als er verder niemand in de auto zit!
Ik ben ooit eens buitengesloten, ging ech nie meer ope die s.
Mos wachte op vrouwlief die reserve sleutel kwam brenge.
 
Gebeurde mij gisteren in de wasbox. Sleutel en telefoon in de auto, en ja hoor op slot:redface::cursing:. Had hier op het forum al gelezen over dit probleem en erover nagedacht wat ik zou doen. Dit kon ik nu testen....

Een voorbijganger vragen of ie een iPhone had en daar ff de Tesla app op wilde installeren. Inloggen en ja hoor het werkt:biggrin::biggrin:, Auto open. Wel de app weer verwijdert natuurlijk.
 
toch eigenaardig.

ik heb het omgekeerde eens getest (thuis!) : sleutel in de wagen laten, auto op slot via de app.
en dan kijken of je de auto alsnog kan openen... en dat lukte. trunk ging open, vervolgens ook de deuren.

misschien heeft het te maken met de batterij van de sleutel, met de plaats van de sleutel, met de firmware...


edit : gauw gaan testen :
- sleutel niet in auto, op slot via de app -> gaat niet open.
- sleutel in de auto, op slot via de app --> gaat gewoon open !
- sleutel in de auto.... gaat niet automatisch op slot.
 
Last edited:
Gebeurde mij gisteren in de wasbox. Sleutel en telefoon in de auto, en ja hoor op slot:redface::cursing:. Had hier op het forum al gelezen over dit probleem en erover nagedacht wat ik zou doen. Dit kon ik nu testen....

Een voorbijganger vragen of ie een iPhone had en daar ff de Tesla app op wilde installeren. Inloggen en ja hoor het werkt:biggrin::biggrin:, Auto open. Wel de app weer verwijdert natuurlijk.
Tip: reset je wachtwoord ook. Je weet niet wat een 'random voorbijganger' aan malware op z'n telefoon heeft staan en hoe de Tesla app je wachtwoord op slaat.
 
Laat nooit je sleutel in de auto als er verder niemand in de auto zit!
Ik ben ooit eens buitengesloten, ging ech nie meer ope die s.
Mos wachte op vrouwlief die reserve sleutel kwam brenge.
Dit had ik gisteren ook. Sleutels en telefoon in de auto laten liggen in de wasbox. Ging met geen mogelijkheid meer open. Vrouwlief gebeld met het vaste toestel van het tankstation. Toen ze er bijna was ging de auto ineens spontaan open.
 
Dit had ik gisteren ook. Sleutels en telefoon in de auto laten liggen in de wasbox. Ging met geen mogelijkheid meer open. Vrouwlief gebeld met het vaste toestel van het tankstation. Toen ze er bijna was ging de auto ineens spontaan open.

Je had dus ook aan je vrouw kunnen vragen om via de iPad even te ontgrendelen....@HWS dikke tip van je. goed om te onthouden.
Overigens ik had laatst het omgekeerde: De auto was niet gelocked. Dit betekende dat 's nachts de hele straat vanaf 23.00 verlicht werd met een groene stroboscoop voor een aantal uren tijdens het laden. Het enige dat de Tesla soms doet: lichtvervuiling..:rolleyes:
 
Je had dus ook aan je vrouw kunnen vragen om via de iPad even te ontgrendelen...
Je hebt helemaal gelijk! Niet aan gedacht.

- - - Updated - - -

Gebeurde mij gisteren in de wasbox. Sleutel en telefoon in de auto, en ja hoor op slot:redface::cursing:. Had hier op het forum al gelezen over dit probleem en erover nagedacht wat ik zou doen. Dit kon ik nu testen....
Het vreemde is dat de auto regelmatig de sleutel niet herkent in de wasbox. Na een paar keer openen en sluiten en/of sleutel in de bekerhouder leggen pakt hij hem dan wel weer op. Dit is denk ik ook de oorzaak dat de auto gisteren niet gewoon open ging. Ik begrijp alleen niet waarom dit steeds in de wasbox gebeurt. Bij jou blijkbaar ook?
 
Je hebt helemaal gelijk! Niet aan gedacht.

- - - Updated - - -


Het vreemde is dat de auto regelmatig de sleutel niet herkent in de wasbox. Na een paar keer openen en sluiten en/of sleutel in de bekerhouder leggen pakt hij hem dan wel weer op. Dit is denk ik ook de oorzaak dat de auto gisteren niet gewoon open ging. Ik begrijp alleen niet waarom dit steeds in de wasbox gebeurt. Bij jou blijkbaar ook?

Bij mij ook ooit gebeurd. Bij Trumpi.