Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

hoe laden jullie thuis? + Restwaarde

This site may earn commission on affiliate links.
Als je aan komt lopen linkerachterdeur even open/dicht doen en dan twee keer klikken op de bovenkant fob.
Vraag me niet naar de logica -;), maar het werkt !

Ik weet niet of dit de juiste thread is, maar het gaat over thuisladen dus dacht ik laat ik mijn vraag hier maar eens stellen :tongue:

Even een beginnersvraagje. Ik heb thuis een laadstation (een ICU Compact). Dus netjes iedere avond stekker erin en de volgende ochtend vol. Tot zo ver helemaal happy :).
Wat mij alleen verbaast (en hopelijk doe ik gewoon iets niet goed), is dat als ik 's morgens aan kom lopen de auto netjes automatisch "open" gaat terwijl ik mijn keyfob in m'n zak kan houden, maar om nu de laadstekker los te kunnen koppelen moet ik alsnog de sleutel uit m'n zak halen, de auto eerst weer op slot doen en daarna weer dubbelklikken om hem open te doen, pas daarna springen de lampjes van de laadpoort op wit en kan ik de stekker eruit halen.

Is dit echt de enige/makkelijkste oplossing (los van eerst in de auto klimmen, ontgrendelen via touchscreen, er weer uitklimmen en dan de laadkabel verwijderen... wat nog omslachtiger is :confused:)?
 
Als je aan komt lopen linkerachterdeur even open/dicht doen en dan twee keer klikken op de bovenkant fob.
Vraag me niet naar de logica -;), maar het werkt !
Het werkt ook als je met je linkerhand dubbelklikt op de bovenkant van de fob, terwijl je enkel op je linkerbeen staat, tegelijkertijd met je rechterhand boven op je hoofd klopt en intussen luidkeels "Hoelapaloela!" roept. 't Is alleen geen zicht voor de buren, en je wordt al snel vreemd aangekeken door iedereen.
 
Het werkt ook als je met je linkerhand dubbelklikt op de bovenkant van de fob, terwijl je enkel op je linkerbeen staat, tegelijkertijd met je rechterhand boven op je hoofd klopt en intussen luidkeels "Hoelapaloela!" roept. 't Is alleen geen zicht voor de buren, en je wordt al snel vreemd aangekeken door iedereen.

LOL... Ik denk dat ik deze manier maar ga proberen, jij weet ten minste zeker dat het werkt, de rest twijfelt of het werkt soms wel en soms niet :tongue:.

Blijft apart dat je zo'n mooi keyless systeem ontwerpt en dan zo veel gekke trucs uit moet halen om je laadkabel los te koppelen :rolleyes:
 
OK, dan maar even de finale methode, om hier een eind aan te maken.
Je komt aanlopen.
Je opent met de keyfob de achterklep.
Je vlijt daar je attacheekoffertje in en drukt nu twee keer op het dakje van de keyfob en sluit de achterklep.
Je verwijdert de laadkabel.
Kabel ophangen, instappen, klaar.
 
Het werkt ook als je met je linkerhand dubbelklikt op de bovenkant van de fob, terwijl je enkel op je linkerbeen staat, tegelijkertijd met je rechterhand boven op je hoofd klopt en intussen luidkeels "Hoelapaloela!" roept. 't Is alleen geen zicht voor de buren, en je wordt al snel vreemd aangekeken door iedereen.

Dit werkt alleen bij modellen waar het stuur links zit, en de bestuurder rechtshandig is.
Anders ben je veroordeeld tot de combi dubbelklik keyfob en af en toe de chargeportopener zoals aangegeven door Dirk.

- - - Updated - - -

OK, dan maar even de finale methode, om hier een eind aan te maken.
Je komt aanlopen.
Je opent met de keyfob de achterklep.
Je vlijt daar je attacheekoffertje in en drukt nu twee keer op het dakje van de keyfob en sluit de achterklep.
Je verwijdert de laadkabel.
Kabel ophangen, instappen, klaar.

idd, als de achterklep open is (waar de kabel daarna toch in moet) dan werkt de dubbel keyfob methode vrijwel altijd....
 
Dit werkt alleen bij modellen waar het stuur links zit, en de bestuurder rechtshandig is.
Anders ben je veroordeeld tot de combi dubbelklik keyfob en af en toe de chargeportopener zoals aangegeven door Dirk.

- - - Updated - - -



idd, als de achterklep open is (waar de kabel daarna toch in moet) dan werkt de dubbel keyfob methode vrijwel altijd....

Als dubbelklikken bij mij niet werkt, dan biedt het openen van de kofferbak ook geen soelaas. Enkel het openen van de achterdeur doet het dubbelklikken weer werken.
 
Met een vaste kabel hoeft dat niet...

Indeed, heb ik een vaste kabel dus nu heb ik de keuze, of eerst mijn achterportier openen (wat niet nodig is :rolleyes:), of mijn kofferbak openen (wat ook niet nodig is :rolleyes:), een extra chargeport opener kopen of op mijn linkerbeen staan dansen om de kabel los te krijgen... ik denk dat ik maar eens een offerte ga aanvragen voor 70km verlengsnoer, ben ik ook van het loskoppelen af :tongue:
 
Stapje vergeten .... 'Attacheekoffertje vastmaken in koffer zodat het de G-krachten kan trotseren
Je hebt gelijk.

Daar heb ik deze voor (origineel VW onderdeel)
baghook2.jpg

attachment.php?attachmentid=50495&d=1401465437.jpg
 
Indeed, heb ik een vaste kabel dus nu heb ik de keuze, of eerst mijn achterportier openen (wat niet nodig is :rolleyes:), of mijn kofferbak openen (wat ook niet nodig is :rolleyes:), een extra chargeport opener kopen of op mijn linkerbeen staan dansen om de kabel los te krijgen... ik denk dat ik maar eens een offerte ga aanvragen voor 70km verlengsnoer, ben ik ook van het loskoppelen af :tongue:
Je mag ook t bestuurdersportier openen, daar moet je uiteindelijk toch zijn....
 
Indeed, heb ik een vaste kabel dus nu heb ik de keuze, of eerst mijn achterportier openen (wat niet nodig is :rolleyes:), of mijn kofferbak openen (wat ook niet nodig is :rolleyes:), een extra chargeport opener kopen of op mijn linkerbeen staan dansen om de kabel los te krijgen... ik denk dat ik maar eens een offerte ga aanvragen voor 70km verlengsnoer, ben ik ook van het loskoppelen af :tongue:

We waren in het kader van de E-Rally nog op zoek naar een aantal originele gebruikersproeven om de bekwaamheden van de rijders te testen.
Ik denk dat het dansen op het linkerbeen wel bonuspunten oplevert, mits de kabel daar zonder fysiek contact van loskomt natuurlijk.... :biggrin:
Andere ideeën, deelnemers en sponsoren zijn natuurlijk ook altijd welkom :rolleyes: