Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe lang rijd jij al onderhoudsvrij?

This site may earn commission on affiliate links.

e-Rik

Active Member
Aug 20, 2013
1,184
926
Nederland
Besparing op onderhoud is 1 van de redenen dat ik een Model S heb genomen. Tesla adviseert een jaarlijkse servicebeurt, maar omdat ik weinig km's maak had ik voor mezelf al besloten daar een 2 jaarlijks interval voor te nemen. Echter...die 2 jaar nadert nu en de auto rijdt nog als dag 1. Ook heb ik nog nooit een mankement meegemaakt. Dus ik begin me af te vragen; heeft de S überhaupt wel service/onderhoud nodig?

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen, zijn er meer die dezelfde ervaring hebben? Zo ja, hoeveel maanden/km's rij je al zonder service?

Ik zit nu op 22 maanden/39.000 km...and counting:biggrin:
 
Ben van plan in november de eerste onderhoudsbeurt te doen (= 2e verjaardag, ~@45K km).
Wel in die twee jaar de nodige issues laten verhelpen, waarbij ook 'courtesy inspections' zijn uitgevoerd.

Het is veel geld voor een paar uurtjes werk en wat nieuwe consumables, maar toch maar gewoon doen, denk ik dan.
 
Besparing op onderhoud is 1 van de redenen dat ik een Model S heb genomen. Tesla adviseert een jaarlijkse servicebeurt, maar omdat ik weinig km's maak had ik voor mezelf al besloten daar een 2 jaarlijks interval voor te nemen. Echter...die 2 jaar nadert nu en de auto rijdt nog als dag 1. Ook heb ik nog nooit een mankement meegemaakt. Dus ik begin me af te vragen; heeft de S überhaupt wel service/onderhoud nodig?

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen, zijn er meer die dezelfde ervaring hebben? Zo ja, hoeveel maanden/km's rij je al zonder service?

Ik zit nu op 22 maanden/39.000 km...and counting:biggrin:

De mijn heeft een beurt gehad bij plm. 60k. Grootste voordeel, naast bijgevulde ruitensproeier, is het doorvoeren van een aantal verbeteringen zoals die door de fabriek zijn aangegeven, de zgn. Technical Service Bulletins Allemaal geen dringende zaken, maar brengt de auto wel weer up to date. Mij leverde dat aanpassingen aan de ophanging, een nieuwe radio, aanpassingen aan de pano en nog een aantal zaken op.

Je moet er overigens rekening mee houden dat het plannen van regulier onderhoud erg ver in de toekomst gebeurd. Het zou me niet verbazen als je pas in november/december terecht kunt.
 
Ik durfde het voor mijn trip eerder dit jaar naar Noorwegen niet aan omdat ik daar in de -25C zou gaan rijden.

Van Tesla overigens speciale ruitenwisservloeistoef gekregen die tot -40C ging.

Ik had toen echter al 65k gereden zonder onderhoud. Nu zit ik op 95k en heb nog steeds geen reden om onderhoud te plegen. Banden doe ik namelijk zelf.
 
Ik had het 4 jarige onderhouds contract afgesloten dus ben na een jaar en 3 maanden (ongeveer 25.000 km) voor service gegaan. Alles prima geregeld en nog wat kleine puntjes verholpen. Verder nieuwe ruitewisserbladen, nieuw (koolstof) interieur filter, vloeistoffen gecontroleerd en bijgevuld, remmen controle en algemene inspectie. (was bijvoorbeeld bij suc Urmond een plastic schoefje van de onderplaat bij de voorbumper verloren. luchtvering was iets ingezakt en toen ik wilde wegrijden hoorde je hem schrapen :scared: en vloog het schroefje door de lucht.. ) Is weer gefixed. En natuurlijk weer een rede om wat te ouwehoeren bij de SEC.. :smile:
 
Ik durfde het voor mijn trip eerder dit jaar naar Noorwegen niet aan omdat ik daar in de -25C zou gaan rijden.

Van Tesla overigens speciale ruitenwisservloeistoef gekregen die tot -40C ging.

Ik had toen echter al 65k gereden zonder onderhoud. Nu zit ik op 95k en heb nog steeds geen reden om onderhoud te plegen. Banden doe ik namelijk zelf.

Even nieuwsgierig. Nooit met garantiezaken (heb jij ook gehad dacht ik te hebben gelezen) opmerkingen gekregen over het regulier onderhoud laten doen?
 
Ik heb een service contract voor 4 jaar gesloten of 80000 km. Ik heb ergens gelezen dat die 80000km een beetje losgelaten wordt, en dat je gewoon elk jaar een service krijgt ongeachte et kilometertrage.
Weet iemand nog waar dat precies stond?

Ik krijg namelijk net deze opmerking van het servicecentre voor het inplannen van een servicebeurt met bijna 60000km op de teller.

Het is elke 20.000 km of inderdaad 1x per 4 jaar (sommige klanten rijden stukken minder, dus welke als eerst bereikt wordt)
Als het gaat om de 2[SUP]e[/SUP] beurt had de auto bij 40.000 km eigenlijk al een beurt gehad moeten hebben.
 
Ik heb een service contract voor 4 jaar gesloten of 80000 km. Ik heb ergens gelezen dat die 80000km een beetje losgelaten wordt, en dat je gewoon elk jaar een service krijgt ongeachte et kilometertrage.
Weet iemand nog waar dat precies stond?

Ik krijg namelijk net deze opmerking van het servicecentre voor het inplannen van een servicebeurt met bijna 60000km op de teller.

Ja, die interval is losgelaten (hoewel niet breed gepubliceerd).

Het is nu 4 servicebeurten waarvan er elk jaar minimaal één hoeft plaats te vinden. Zonder kilometerbeperking. Ergens op het forum moeten mailtjes hierover staan, het is eerder besproken.
 
Ja, die interval is losgelaten (hoewel niet breed gepubliceerd).

Het is nu 4 servicebeurten waarvan er elk jaar minimaal één hoeft plaats te vinden. Zonder kilometerbeperking. Ergens op het forum moeten mailtjes hierover staan, het is eerder besproken.

Klopt ik heb die discussie ook gelezen ergens op het forum. Kwam zelf een email van Tesla medewerker bij kijken die het verklaarde. Maar kon het zo snel niet vinden. Hoopte dat jullie het wel konden vinden.
 
Hier een stuk van een onlangs gevoerde discussie met één van onze vrienden uit Tilburg, om privacy redenen heb ik de contactgegevens verwijdert:

Op xx jul. 2015 om heeft XXX het volgende geschreven:

Geachte heer YYY,

Dankvoor deze duidelijke maar wel teleurstellende mail.

Anders dan in jouw mail van 20 januari jl vermeld aan een andere Tesla klant is er dus nu wél een kilometerlimitatie. Erg teleurstellend te moeten constateren dat Tesla blijkbaar met twee maten meent te moeten rekenen daar waar ik bij aflevering te horen kreeg dat Tesla aan iedereen hetzelfde biedt en geen onderscheid maakt.

Ik zou deze keuze nog eens overwegen als ik Tesla was.

Met vriendelijke groet,


XXX

Op xx jul. 2015 om heeft YYY het volgende geschreven:

Geachte heer XXX,

U kunt binnen de 4 jaar 4 onderhoudsbeurten laten uitvoeren,maar het pakket loopt af bij 80.000km.
Als u 40.000km per jaar rijdt, en daardoor de 80.000km in twee jaar bereikt, zou u eigenlijk om het half jaar de beurt moeten laten uitvoeren,om alle vier de beurten te benutten voor de 80.000km is bereikt.
Als u slechts 1x per jaar onderhoud wil laten uitvoeren, en u 40.000km per jaar rijdt, bent u na 2 jaar en dan ook 2 onderhoudsbeurten al aan de 80.000km, en “verliest” u 2 onderhoudsbeurten.
De keuze is natuurlijk aan u, maar wellicht is hetservice-pakket niet ideaal in uw situatie.

Ik hoop dat dit voldoende duidelijkheid schept, en we horen graag van u of u verder wil gaan met het activeren van het service-pakket.
Voor nu wensen we u een fijn weekend.
Kindregards,
YYY| Service Manager – Tilburg Service
Atlasstraat 7-9 | 5047 RG Tilburg, The Netherlands


Nota bene een vriend van mij die op mijn aanraden afscheid van z'n fossiele Mercedes heeft genomen met één van mijn sterkste argumenten dat het onderhoud zo laag was omdat er geen kilometerbeperking zou zijn....
Oh ja, en ook nog net voor t Referal programma :cursing:

 
Last edited:
Ja, inderdaad deze zal het zijn.
Kunnen we Derek Shu | Ownership Experience Advocate en YYY| Service Manager – Tilburg Service
met elkaar in contact brengen ?
Dan kunnen ze het verder samen uitzoeken en ons de uitkomst laten weten.
(ik heb ook 4 jaren service, dus ik ben heel benieuwd)

quote_icon.png
Originally Posted by bpsmits viewpost-right.png

Nadat ik onderstaand bericht in Amsterdam had gestuurd zijn ze hier ook mee akkoord gegaan.

Hi Sonny,
Thank you for contacting Tesla Motors. We have loosened the mileage interval limitations. We have set the expectation that a 4 service plan is free of any type of mileage limitation but each annual service must be used in its given year. That is to say, to maximize the benefit of your plan, you would be best served by bringing your vehicle in annually to utilize all 4 visits. While we still recommend servicing the car every 12.5k miles, annual service is not a stipulation for maintaining your warranty, or extended warranty. If you have any other questions, comments, or concerns, feel free to reach out to me directly at (650)681-6788.
Best,
Derek Shu | Ownership Experience Advocate
3500 Deer Creek Road | Palo Alto, CA 94304
[email protected] | (877)79-TESLA