Een laadplaats bezet door een ICE is natuurlijk super irritant. Soms bedenk je daar een oplossing voor. Ter inspiratie wil ik hier graag ideeen verzamelen
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Herkenbaar verhaalHalf jaartje geleden zelf al eens een bekeuring gehad voor ongeoorloofd parkeren op een laadplek, met een EV.
Kwam tegelijk met collega aan bij een laadplek, beide met EV. Laadpaal stond tussen twee parkeerplaatsen in, de rechter was gereserveerd voor laden. Rechts geparkeerd, laden gestart. Na de lunch met collega teruggelopen naar de auto's om te switchen. Dat gedaan, maar...de auto's laten staan (alleen de kabel omgehangen). Vanaf dat moment stond ik 'illegaal' geparkeerd. Een uurtje later had ik een bon voor 90 euro op mijn voorruit.
Als het goed uitgevoerd wordt, dan is een laadplaats alleen om te laden, en niet om te parkeren (p bord met onderbord “uitsluitend opladen elektrische voertuigen”). Zodra de auto klaar is met laden, moet je hem dus verplaatsen.Tsja in de basis heeft iedere automobilst dezelfde rechten op een parkeerplek en ik vind het dan ook een beetje vreemd eigenlijk, dat laadpalen altijd op de beste locaties staan, gelijk aan de invalideplekken. Wat ik daarvan natuurlijk wel begrijp.
Als het gaat om een openbaar parkeerterrein en er is nog 1 plek over met een laadpaal vind ik dat een ICE daar net zoveel recht op heeft om te staan.
Het is in principe niet meer dan een normale parkeerplaats, waar men ook eventueel kan laden.
Maar ik vind niet dat dat automatisch betekent dat daar alleen een EV zou mogen staan.
Als je niet hoeft te laden ga je neem ik aan ook gewoon op een plek staan zonder laadpaal.
Ik vind dat die ook niet speciaal voor ICE rijders zijn.
Maar goed, ik ben dan ook dan misschien ook geen typische EV rijder gezien ik voorlopig nog een stuk meer ICE auto's heb dan EV's.
Bewust pesten moet natuurlijk meteen beboet worden.
Als het goed uitgevoerd wordt, dan is een laadplaats alleen om te laden, en niet om te parkeren (p bord met onderbord “uitsluitend opladen elektrische voertuigen”). Zodra de auto klaar is met laden, moet je hem dus verplaatsen.
Helemaal waar. Maar wat te denken van het volgende: een parkeerplaats met één laadpaal, zeker 10 vrije parkeerplekken en bij de laadpaal staat een dieselwagen zonder bestuurder en een andere ICE met een "heer", die bezig is om zijn olie te verversen. Natuurlijk kon hij niet weg Dit maakte ik mee in Hengelo (Ov.).Wat je veel ziet is dat er geen extra plekken zijn gecreëerd maar dat oude normale parkeerplekken worden omgedoopt tot laadplekken.
En dat weghalen nadat hij vol is gebeurt natuurlijk niet. tot nauwelijks
Aan parkeerplaatsen is heel vaak een tekort dus EV-ers gaan ook trucjes uithalen die niet fair zijn. De stekker erin maar niet laden of heel lang laten staan terwijl hij al vol is.
Ook wel begrijpelijk want als er verder geen plekken meer vrij zijn schiet je jezelf natuurlijk in je voet als je je auto gaat weghalen.
Maar dit soort dingen lijdt tot ergernissen en voor beide kanten is wat te zeggen.