Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe openen jullie de Model 3 Chargeport? i.v.m. aanschaffen thuislader.

This site may earn commission on affiliate links.
Als het goed is wel. De betreffende afstandsbediening zendt een bepaalde frequentie uit waar de laadpoort op reageert. Ik heb dit eerder gezien namelijk en door de vraag van @Devian kwam het weer naar boven. Proberen voor een paar euro kan geen kwaad als daarmee het probleem is opgelost. Geen garantie vanuit mij in ieder geval :cool:

Oh, en @Devian je kunt ook een Tesla Wall Connector V3 laten installeren thuis. Daar zit de knop ingebouwd https://shop.tesla.com/nl_nl/product/wall-connector
Zal het dadelijk eens proberen. Staat me vaag iets van bij dat dat bij de MS ook lukte. Nu je het zegt 😀
 
  • Like
Reactions: DM231191
Als het goed is wel. De betreffende afstandsbediening zendt een bepaalde frequentie uit waar de laadpoort op reageert. Ik heb dit eerder gezien namelijk en door de vraag van @Devian kwam het weer naar boven. Proberen voor een paar euro kan geen kwaad als daarmee het probleem is opgelost. Geen garantie vanuit mij in ieder geval :cool:

Oh, en @Devian je kunt ook een Tesla Wall Connector V3 laten installeren thuis. Daar zit de knop ingebouwd https://shop.tesla.com/nl_nl/product/wall-connector
Post van de week, achterklep afstandbediening ingevuld houden. Het zat nog vaag in mijn systeem. Thnx @rsnhakan
 
  • Like
Reactions: DM231191
als ik dan de deur sluit en naar de frunk loop gaat de auto al op slot en sluit de laadpoort als ik daar aan kom
Dat is niet normaal denk ik. Ik kan perfect rond de auto lopen terwijl hij open blijft. Of weglopen, dan sluit hij, en terug naar de laadklep en dan unlockt hij weer. Zit je gsm in jouw achterzak? Ik las hier eerder dat hij dan vaak niet herkend wordt.
 
Dat is niet normaal denk ik. Ik kan perfect rond de auto lopen terwijl hij open blijft. Of weglopen, dan sluit hij, en terug naar de laadklep en dan unlockt hij weer. Zit je gsm in jouw achterzak? Ik las hier eerder dat hij dan vaak niet herkend wordt.
Mijn tel zit gewoon in me voorzak, zowel ik als mijn vrouw hebben er last van. Vind het ook niet normaal maar als ik het zo lees ben ik niet de enige, moet morgen langs voor een reparatie (haperende DAB-geluid ellende), zal het meteen navragen.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik heb sinds 09-2019 een Model 3 en heb elke keer gedoe als ik de auto wil gaan opladen.
Zal ff uitleggen waarom, mijn laadkabel / pas liggen standaard in de frunk. Als ik dus bij een laadpaal parkeer, open ik vanuit de auto de laadpoort en frunk, als ik dan de deur sluit en naar de frunk loop gaat de auto al op slot en sluit de laadpoort als ik daar aan kom (erop tikken opent de poort niet meer op dit moment), extreem irritant.
Enige oplossing is dan met de app openen (teveel gedoe), of weer naast een deur staan en die auto unlocken door de hendel te open, dan weer terug te lopen naar de laadpoort en een tikje te geven laadkabel aansluiten en daarna de deur weer sluiten.

Wil nu een lader voor thuis aanschaffen en wil hier niet weer gedoe mee hebben dus zit te denken een kabel met tesla-knop te nemen, maar, gaat deze wel werken als de auto toch weer op de lock-stand staat? Als ik nu bijvoorbeeld naar de oprit loop met me telefoon op zak kan ik tikken wat ik wil, maar de laadpoort gaat niet open, moet eerst weer een portier openen voor ik de laadpoort kan aantikken op deze te openen.

Snap eigenlijk ook niet waarom de laadpoort niet open gaat als je ernaast staat met je mobiel.

Iemand verder nog een aanrader qua lader?
Ik twijfel tussen de Easee en Zaptec Go
Door deze case: EV home charger manufacturer Easee faces potential sales ban - electrive.com
neig ik voor de Zaptec Go te kiezen.
Ik gebruik de kabel van evchargerking al jaren. De knop werkt perfect en ze hebben kabels in alle lengets.
Als lader gebruik ik de Zappi. Hier kan je veel zelf op instellen zoals laden op basis van overproductie van je zonnepanelen en er is een API koppeling beschikbaar voor aansturen vanuit bv Homeassistant.
Je kunt er eventueel ook een thuisaccu op aansluiten.
 
als ik dan de deur sluit en naar de frunk loop gaat de auto al op slot
Automatisch sluiten uitzetten. Ik vind het een vervelende functie. Zoals je zegt: de auto gaat op slot als je het niet wil, en met een beetje pech gaat de auto op slot met je keycard erin en dan sta je daar. Of de auto gaat op slot met de passagiers erin.
Nee, serieus, het openen en sluiten en het detecteren van de keycard bij Tesla vind ik een van de grootste minpunten. Ik had hiervoor een Prius, daar was het knopje drukken en de auto ging open of dicht en ik kon de keyfob waar dan ook in de auto houden en hij werd herkend. Niet steeds dat vervelende "leg je keycard op de middenconsole" als je de auto niet net van het slot hebt gehaald.
 
Automatisch sluiten uitzetten. Ik vind het een vervelende functie. Zoals je zegt: de auto gaat op slot als je het niet wil, en met een beetje pech gaat de auto op slot met je keycard erin en dan sta je daar. Of de auto gaat op slot met de passagiers erin.
Nee, serieus, het openen en sluiten en het detecteren van de keycard bij Tesla vind ik een van de grootste minpunten. Ik had hiervoor een Prius, daar was het knopje drukken en de auto ging open of dicht en ik kon de keyfob waar dan ook in de auto houden en hij werd herkend. Niet steeds dat vervelende "leg je keycard op de middenconsole" als je de auto niet net van het slot hebt gehaald.
Gebruik je dan bewust de telefoon niet? Ik gebruik de kaart nooit.
 
Dat duurt nog veel langer dan met de keycard. Dan sta ik eerst 10 seconden aan de deurklink te frommelen voordat hij ziet dat ik er ben.
Wat voor mobiele telefoon heb je dan? Android? Dan moet je wat instellingen aanpassen voor de Tesla APP dat hij niet in "sleep" gaat en gebruik mag blijven maken van bluetooth.

Ik heb mijn auto sinds 2019, en ik kan op 1 hand tellen dat ik mijn telefoon moet openen wil mijn auto open gaan. Echt nooit issues met openen van de auto. Ik heb dan wel een iPhone.
 
Gewoon met de keyfob… achterste knop even ingedrukt houden… laden stopt en poort is ontgrendeld…..

Waarom zou je een keyfob aanschaffen en constant meenemen als er kabels zijn waar, gewoon een “Tesla” knop op zit die de laadpoort opent als je erop drukt. Voor de gebruiker is dit toch veel handiger, je hebt de laadkabel toch al in je handen en met een keyfob heb je nog een extra ding die je uit je zak moet halen en bedienen. De keyfob kun je vergeten mee te nemen en de knop op de kabel is er altijd.
Als je de app gebruikt voor automatisch ontgrendelen van je auto en de Chargeking kabel met de knop dan heb je naar mijn idee de meest gebruikersvriendelijke oplossing en je hebt altijd je handen vrij omdat je geen pasje of keyfob nodig hebt.
 
Wat voor mobiele telefoon heb je dan? Android? Dan moet je wat instellingen aanpassen voor de Tesla APP dat hij niet in "sleep" gaat en gebruik mag blijven maken van bluetooth.
Android ja, een Huawei. Maar ik heb wel meer problemen met dat ding. Agenda syncen blijft ook niet aan staan, na een halve minuut krijg ik een melding dat ik "Machtiging Apparaten in de buurt toestaan om in te schakelen" moet doen om de agenda te syncen. En dan ga ik naar de settings en dan vind ik niets wat ik kan doen.
En op een andere telefoon de Tesla app installeren werkt niet. Nou ja, installeren wel, maar inloggen niet. Oplossing van Tesla: telefoon resetten. Ja daag.
 
  • Funny
Reactions: SpaceWagon