Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe vaak breng jij je Model S naar onderhoud?

Hoe vaak breng jij je Model S naar onderhoud?

  • Volgens het boekje: 1x per jaar / 1x per 20.000 km

    Votes: 16 21.9%
  • Ik sla de 'kleine' beurten over: dus eens per 2 jaar / 40.000 km

    Votes: 14 19.2%
  • 1x per jaar, los van de km-stand

    Votes: 11 15.1%
  • Elke 80.000 km

    Votes: 5 6.8%
  • Nooit

    Votes: 16 21.9%
  • Willekeurig

    Votes: 9 12.3%
  • Anders, nl:

    Votes: 2 2.7%

  • Total voters
    73
This site may earn commission on affiliate links.
Wat waren de kosten voor de garantiekeuring bij T-Service ? Ik overweeg ook om zoiets te doen. Bij Tesla zelf kennen ze alleen een 'General Inspection' die rond de €270,- kost in de btw voor een MX. Daarvoor zeggen ze dat de hele auto controleren

Dit heb ik ook een keer uitgevoerd maar ik moest alsnog extra betalen voor remvloeistof controle en AC meten/vullen. Vond ik toch een beetje raar. Waarom zou ik m'n AC niet willen laten controleren? Zeker gezien dat bij de S/X vaker moet dan bij de 3.

Uit de controle kwam toen helemaal niets. Ik zou ook wel geinteresseerd zijn in zo'n test bij een derde partij.
 
Wat waren de kosten voor de garantiekeuring bij T-Service ? Ik overweeg ook om zoiets te doen. Bij Tesla zelf kennen ze alleen een 'General Inspection' die rond de €270,- kost in de btw voor een MX. Daarvoor zeggen ze dat de hele auto controleren en dat wat onder garantie valt gratis repareren voor de rest krijg je natuurlijk een factuur (mits akkoord).
Ca 125 euro
 
Ze doen de diagnose van een andere SeC zelfs opnieuw. Normaal fat ze die van een ‘concurrent’ niet vertrouwen.
Toen ik bij mijn panne in Engeland vroeg of het een optie was om de wagen naar Gent te slepen om hier te herstellen, vertelden ze dat ik dan een nieuwe diagnose zou moeten betalen.
 
Net de Tesla weer opgehaald. Niets qua draagarmen en assen vervangen, slijtage conform verwacht, binnen de tolerantie. Ik ben nu aan het denken wat verder te doen. Ik overweeg een extra ANWB keuring te laten doen. Iemand nog suggesties?

NB ik snap dat er ook een grijs gebied zit, maar omdat ik het zelf niet goed kan beoordelen ben ik aangewezen op garages. En dat wordt op deze manier lastig...
 
Net de Tesla weer opgehaald. Niets qua draagarmen en assen vervangen, slijtage conform verwacht, binnen de tolerantie. Ik ben nu aan het denken wat verder te doen. Ik overweeg een extra ANWB keuring te laten doen. Iemand nog suggesties?

NB ik snap dat er ook een grijs gebied zit, maar omdat ik het zelf niet goed kan beoordelen ben ik aangewezen op garages. En dat wordt op deze manier lastig...
Ik denk persoonlijk niet dat Tesla je met een onveilige auto de weg op zal sturen en een minimale speling op de draagarmen is inderdaad toelaatbaar en niet onveilig (bijvoorbeeld voor de APK op een draagarmkogel is dat tot 1mm speling)

Heb je na het 'antwoord' van Tesla op het rapport nog contact gehad met T Service of dit vaker voorkomt?

Als je mij het rapport zou willen sturen via PM kan ik je misschien in de goede richting helpen.
 
Ik denk persoonlijk niet dat Tesla je met een onveilige auto de weg op zal sturen en een minimale speling op de draagarmen is inderdaad toelaatbaar en niet onveilig (bijvoorbeeld voor de APK op een draagarmkogel is dat tot 1mm speling)

Heb je na het 'antwoord' van Tesla op het rapport nog contact gehad met T Service of dit vaker voorkomt?

Als je mij het rapport zou willen sturen via PM kan ik je misschien in de goede richting helpen.

Ik heb telefonisch contact gehad met T-service en die gaven aan dat Amsterdam wat snel garantie zaken afwees. Zou heel fijn zijn als je naar rapport zou willen kijken, om het zo.
 
Als ik de toelichting van Gtech had gekregen had ik 'tevreden' Amsterdam uitgelopen. Dus bottom line: niet onterecht afgewezen door SeC Amsterdam.

Nogmaals erg bedankt @Gtech

Opmerking: post verplaatst vanuit pinpad draadje.
Ik rij al 100000km met draagarmen die trillen als de vering op ‘standaard’ staat. Ik rij sedertdien altijd op laagste stand.. Zelfs over drempels. Slechts heel uitzonderlijk verhoog ik de vering. Vooral op onverharde wegen/parkings.
Onlangs nog laten controleren door SeC Latem en ze zijn nog goed bevonden. Ook in de keuring vorige maand geen opmerkingen. De wagen is buiten garantie, ze hadden er aan kunnen verdienen. ‘In garantie’ is dus de reden niet.
 
  • Informative
Reactions: job-lek and Hbrink
Opmerking: post verplaatst vanuit pinpad draadje.
Ik rij al 100000km met draagarmen die trillen als de vering op ‘standaard’ staat. Ik rij sedertdien altijd op laagste stand.. Zelfs over drempels. Slechts heel uitzonderlijk verhoog ik de vering. Vooral op onverharde wegen/parkings.
Onlangs nog laten controleren door SeC Latem en ze zijn nog goed bevonden. Ook in de keuring vorige maand geen opmerkingen. De wagen is buiten garantie, ze hadden er aan kunnen verdienen. ‘In garantie’ is dus de reden niet.
Erg vervelend om te horen dat je probleem niet verholpen is. Echter het trillen komt voornamelijk door overmatige slijtage op de aandrijfassen door een te slap motorrubber. Hier is zelfs een TSB van (niet te verwarren met een warranty repair) draagarmen met speling of slappe rubbers kunnen het trillen wel versterken maar zijn niet de oorzaak. Misschien een miscommunicatie icm een zeer drukke planning? Daar kan ik niet over oordelen.

2 draagarmen van HBrink hadden een klein haarscheurtje in de draagarmrubbers van nog geen centimeter. Hier heb ik advies op gegeven dat dit geen APK afkeur is en je eigenlijk niet mag verwachten dat dit onder garantie gefixed zou moeten worden.

Het trillen met optrekken kan ik op afstand slecht inschatten maar dit is wel een lastig puntje, het is namelijk wel een kwaal van de dual motor versies maar er is ondertussen wel een fix bij Tesla beschikbaar (zie TSB). Ik ken een aantal mensen die 'met een grote mond' dit onder garantie hebben kunnen laten vervangen terwijl ze in 1e instantie dit zelf uit eigen zak moesten betalen maar het hangt er denk ook een beetje vanaf hoe erg hij trilt.

Dit fixen (buiten garantie) moet je bij Tesla rekenen op 1300 ex btw.
 

Attachments

  • MC-10162295-9999 (2).pdf
    1.3 MB · Views: 37
  • Like
Reactions: ramonneke
Erg vervelend om te horen dat je probleem niet verholpen is.
Ik zal mij niet goed uitgedrukt hebben.
Met mijn post wou ik zeggen dat ik geen probleem heb. Gewoon op laagste stand rijden en alles is opgelost. Zowel bevestigd door Tesla als door de keuring. Hun testbank is echt niet te onderschatten.
Ik wou maar zeggen dat na de eerste symptomen, ik al 100000km aan het rijden ben zonder verergering van het probleem.
 
  • Like
Reactions: Gtech
Dus worden er door onafhankelijke garages wel degelijk dingen gerepareerd of afgekeurd die dus nog gewoon goed zijn, toch?
Klopt. Dat maakt het er, voor niet technisch onderlegden, niet eenduidiger op. In die zin verlang ik wel terug naar de ANWB keuringsstations, die onafhankelijk waren.

Maar positief geredeneerd: alhoewel de communicatie beter kon was het oordeel van Tesla niet onredelijk.
 
  • Like
Reactions: job-lek