Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe vaak breng jij je Model S naar onderhoud?

Hoe vaak breng jij je Model S naar onderhoud?

  • Volgens het boekje: 1x per jaar / 1x per 20.000 km

    Votes: 16 21.9%
  • Ik sla de 'kleine' beurten over: dus eens per 2 jaar / 40.000 km

    Votes: 14 19.2%
  • 1x per jaar, los van de km-stand

    Votes: 11 15.1%
  • Elke 80.000 km

    Votes: 5 6.8%
  • Nooit

    Votes: 16 21.9%
  • Willekeurig

    Votes: 9 12.3%
  • Anders, nl:

    Votes: 2 2.7%

  • Total voters
    73
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb geen ervaring met hun eerlijk gezegd, ik verwacht eigenlijk wel dat hun weten wat ze doen.

Je kan er vrij simpel achter komen door vooraf aan een bedrijf te vragen of ze met hun R1234YF airco apparaat ook niet-hybrides servicen. Als ze dit wel doen zou je nog kunnen vragen of ze dan het complete apparaat incl leidingen flushen voordat ze hem aan een Tesla aansluiten, als ze dat niet doen of vragen 'waarom dan?' weet je genoeg.

Zeggen ze 'we doen enkel hybrides met het apparaat' of 'we flushen hem altijd van tevoren want een paar druppels minerale olie sloopt de aircocompressor van een hybride' is het redelijk veilig.

Ik ken een TS bij Toyota waar ik vroeger mee in de klas heb gezeten die heb ik mijn airco laten vullen nadat ik hem gerepareerd had. (hun hebben dus 2 verschillende apparaten staan, 1 voor hybride en eentje voor non-hybride) en hij vertelde mij dat het daar bij hun ook nog wel eens fout gaat bij andere monteurs en dan kost het zo'n bedrijf echt geld als er 1 een paar dagen later terug komt met 'mijn airco doet het niet meer na de service en er brand een lampje'...en dan denk je ik breng hem naar de dealer want die hebben er verstand van...

Minste risico blijft bij Tesla je A/C servicen al zeg ik dat niet graag 😜
Dan ga ik voor het zekeren en breng de auto naar Tesla. Better save then sorry.
 
Screenshot_20210511-114202_Drive.jpg
 
Was mijn gedacht ooit maar toch afspraak gemaakt.
Bij nakijken airco hebben ze maar 400 uit de normale 700 (Gr? Ml?) in het circuit gevonden. Lek in een van de radiatoren.
ik zou laten bijvullen tot 700gr met een extra shot ac olie. Als er nu nog 400gr uit komt en de ac nog redelijk werkt dan heb je ws geen groot lek maar verdroogde koppelingen die met het rondpompen van de extra olie vanzelf weer dichtgaan. Testdraaien bij een SuC is inderdaad een goede stresstest. Zie ook de ac troubles van Bjorn Nylands Millenium Falcon
 
De airco radiators (condensors) van een Model S gaan wel vaker lek, ik heb ze bij mijne moeten vervangen omdat het systeem compleet leeg was.

Eentje was lek, de andere was twijfelachtig dus gelijk beide vervangen inclusief alle afdichtingen van de koppelingen.

Ze gaan lek omdat er water, bladeren en vuil ophopen aan de voorkant van de condensors en dit kan je niet makkelijk schoonmaken tenzij je de voorbumper eraf haalt.

Foto is genomen nadat de meeste rommel eruit was :)
radiaror.jpg
 
Ik ben vandaag in Hoofddorp (T Service) geweest om een garantiekeuring te laten doen. Nu 76K op de teller en ik wil zeker weten dat er geen dingen zijn die nu nog onder de garantie vallen en straks een factuur opleveren.
Ze zijn een half uurtje, drie kwartier bezig geweest en ik krijg het rapport met foto's toegestuurd.

Mondeling al gehoord dat onder andere ook bij mij de bekende draagarmenproblemen en aandrijfassen speelt. De kosten voor de keuring heb je dan snel terugverdiend!

Overigens goede en persoonlijke communicatie, is ook fijn. Denk dat ik maar eens een grote beurt daar laat uitvoeren (incl remblokken ed). Kortom, aanrader!

NB: het is niet dat ik echt slechte ervaringen met Tesla heb, maar dit is natuurlijk een potentieel 'conflict of interest'.
 
Last edited:
Ik kwam via mijn zoektocht hetvolgende bedrijf tegen:


ik zie dat Vincent Evers hier een aantal goede ervaringen heeft. Heeft iemand anders hier nog ervaringen met dit bedrijf?

Ik heb eens ergens gelezen dat zij afstammen van T Service.
 
  • Informative
Reactions: ebullio
Ik ben vandaag in Hoofddorp (T Service) geweest om een garantiekeuring te laten doen. Nu 76K op de teller en ik wil zeker weten dat er geen dingen zijn die nu nog onder de garantie vallen en straks een factuur opleveren.
Ze zijn een half uurtje, drie kwartier bezig geweest en ik krijg het rapport met foto's toegestuurd.

Mondeling al gehoord dat onder andere ook bij mij de bekende draagarmenproblemen en aandrijfassen speelt. De kosten voor de keuring heb je dan snel terugverdiend!

Overigens goede en persoonlijke communicatie, is ook fijn. Denk dat ik maar eens een grote beurt daar laat uitvoeren (incl remblokken ed). Kortom, aanrader!

NB: het is niet dat ik echt slechte ervaringen met Tesla heb, maar dit is natuurlijk een potentieel 'conflict of interest'.

Auto afgeleverd inclusief de foto's van T-Service. Werd er door Tesla op gewezen dat zij zelf een diagnose stellen en dat ik de klacht moest omschrijven. Beetje erg flauw, valt me tegen. Maar goed: aangegeven geluid :) Ben benieuwd wat ze nu gaan doen.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Auto afgeleverd inclusief de foto's van T-Service. Werd er door Tesla op gewezen dat zij zelf een diagnose stellen en dat ik de klacht moest omschrijven. Beetje erg flauw, valt me tegen. Maar goed: aangegeven geluid :) Ben benieuwd wat ze nu gaan doen.
Wat waren de kosten voor de garantiekeuring bij T-Service ? Ik overweeg ook om zoiets te doen. Bij Tesla zelf kennen ze alleen een 'General Inspection' die rond de €270,- kost in de btw voor een MX. Daarvoor zeggen ze dat de hele auto controleren en dat wat onder garantie valt gratis repareren voor de rest krijg je natuurlijk een factuur (mits akkoord).