Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe ver kun je in 1 dag komen met een Model S? >1000km? En hoe doe je dat dan?

This site may earn commission on affiliate links.
Hier direct het antwoord maar: gisteren heb ik samen met m'n 13-jarige zoon Marco een totale afstand van 1047km gereden. :biggrin:
Globale trajectbeschrijving:
Groningen
Dronten
Zevenaar SC
Oosterhout SC
Waasmunster Belgie
Oosterhout SC
Wesel Duitsland
Zevenaar SC
Zwolle
Groningen
Vertrokken 9 uur 's ochtends, tegen middernacht weer thuis. Had ook nog wel iets eerder gekund.
En hoe doe je dat, de oplettende lezer heeft het al gezien. Om binnen een dag een forse totale afstand te halen met de Model S betekent eigenlijk slechts 1 oplossing, en dat is de route zo efficient mogelijk aanpassen met 1 of meer bezoeken aan een snellader. Tenzij je 1 bestemming hebt waar je van plan bent een aantal uren te blijven en waar je minimaal 11kW kunt laden.
Overigens doordat ik 1 maal kort voor de snellader de verkeerde afslag genomen had en 20km moest omrijden terwijl de accu al vrijwel leeg was, voor het eerst de reserve-afstand moeten aanspreken. Het restant-deel accu kreeg de kleur rood en de nog aanwezige actieradius bleef op 0 staan. Even later gaf de auto de melding "Charge vehicle now" maar bleef toch rijden. Uiteindelijk bleef er nog een miniem streepje rood staan toen ik arriveerde in Zevenaar... pfff...:scared:
 
Hier direct het antwoord maar: gisteren heb ik samen met m'n 13-jarige zoon Marco een totale afstand van 1047km gereden. :biggrin:
Globale trajectbeschrijving:
Groningen
Dronten
Zevenaar SC
Oosterhout SC
Waasmunster Belgie
Oosterhout SC
Wesel Duitsland
Zevenaar SC
Zwolle
Groningen
Vertrokken 9 uur 's ochtends, tegen middernacht weer thuis. Had ook nog wel iets eerder gekund.
En hoe doe je dat, de oplettende lezer heeft het al gezien. Om binnen een dag een forse totale afstand te halen met de Model S betekent eigenlijk slechts 1 oplossing, en dat is de route zo efficient mogelijk aanpassen met 1 of meer bezoeken aan een snellader. Tenzij je 1 bestemming hebt waar je van plan bent een aantal uren te blijven en waar je minimaal 11kW kunt laden.
Overigens doordat ik 1 maal kort voor de snellader de verkeerde afslag genomen had en 20km moest omrijden terwijl de accu al vrijwel leeg was, voor het eerst de reserve-afstand moeten aanspreken. Het restant-deel accu kreeg de kleur rood en de nog aanwezige actieradius bleef op 0 staan. Even later gaf de auto de melding "Charge vehicle now" maar bleef toch rijden. Uiteindelijk bleef er nog een miniem streepje rood staan toen ik arriveerde in Zevenaar... pfff...:scared:

Ik vind het een hele prestatie! Volgens mij is dit een mooi startpunt voor de rest om te kijken of dit record gebroken kan worden. :)
Overigens, volgens mij heb je dan zelfs nog een gemiddelde snelheid van bijna 70 km/uur gehaald. Dat is, met laadtijden e.d. bepaald niet verkeerd.
 
Op de terugreis van Flachau naar Etten-Leur heb ik 1133km in 13 uur 20 min afgelegd.

Momentje met Charge Now heb ik ook meegemaakt, dat is wel even zweten he? ;)

Zie je wel, het kan toch beter / verder / sneller. Compliment!

Jazeker zweten... ik had het ook meegemaakt in een gehuurde Tesla Roadster, die maakte het bonter: op een bepaald moment stond de "rest-radius" op nog 22km en ik moest nog ongeveer 15km. Opeens springt de 22 op 0, waarschuwing accu leeg en snelheidbeperking tot 60km/u. Dat was echt schrikken en nog wat meer zweten, maar ook toen bleef de auto rijden tot ik na die 15km bij het laadpunt was. Je staat echt niet zo maar stil in een elektrische auto, terwijl de hele buitenwereld daar doodsbenauwd voor is.
 
trip naar Oostenrijk

Afgelopen woensdag 993 km gereden van Utrecht naar Solden, Oostenrijk. Gem snelheid 114. Veelal, waar het kon, 150km p/u gereden. Sommige korte stukken 175, en twee keer de top van 212. Gewoon, omdat het kon en we nog genoeg energie overhadden. Geladen bij superchargers in Duitsland. Totale laadtijd 3,5 uur. En met de Tesla over bergwegen is een feest.