TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Hoe was je eerste rit in de P85D ?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by S-19910, Mar 5, 2015.

  1. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    3,766
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    #1 S-19910, Mar 5, 2015
    Last edited by a moderator: Mar 6, 2015
    insane.
     
  2. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Vertel meer, Dirk. Wat was het fysieke gevoel bij de launch?
     
  3. JoeNe

    JoeNe EU P 1662

    Joined:
    Dec 24, 2012
    Messages:
    1,556
    Location:
    Wijgmaal, Belgium, Europe
    Insane...

    Hij leek ook beter de bocht te houden dan mijn eigen S.
     
  4. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Hoe zou de vergelijking zijn met de P85+? In principe zou die qua ophanging het dichtste bij de P85D moeten staan.
     
  5. Maarten

    Maarten Active Member

    Joined:
    Nov 2, 2013
    Messages:
    1,700
    Location:
    Haarlem
    #5 Maarten, Mar 5, 2015
    Last edited: Mar 5, 2015
    Een paar dingen vond ik opvallend: boven de 50 km/u is het verschil in accelleratie met de P85 niet erg groot meer. Maar onder 50 km/u: met de P85 krijg ik af en toe al de opmerking dat mensen misselijk worden. Maar met de D zul je die opmerking met nietsvermoedende mensen vaker krijgen. De accelleratie vanaf nul is enorm. Heb de indruk dat het wel verschil maakt als je een P85 gewent bent, in die zin dat je er beter op voorbereid bent.
    En het bochtenwerk is ècht four wheel drive. Met mijn continu vierwiel aangedreven Phaeton was het een beetje vergelijkbaar, maar dan moets je de luchtvering wel in de sportstand zetten: je moet het wel heel bont maken om hem van de weg te krijgen. De D kan bijzonder strak en snel door een bocht. Je merkt dat de ontwikkeling van de techniek niet stil staat, de D is weer een stukje verder, Tesla is héél goed bezig. Deze auto rijdt fantastisch.
    Jan, je gaat een hele leuke tijd tegemoet! :rolleyes:
     
  6. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,968
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    #6 HWS, Mar 6, 2015
    Last edited by a moderator: Mar 13, 2016
    Ik zat naast maarten en heb met moeite geprobeerd een stukje te filmen:love:

     
  7. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Je lag blijkbaar al horizontaal voor je goed en wel was vertrokken. :tongue:

    Bedankt om te posten trouwens. Eindelijk wat filmpjes met ervaringen van bij ons!
     
  8. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    3,098
    Location:
    Europe
    Inderdaad 'te gek' voor woorden. Meer nog de acceleratie dan de wegligging in de bochten.
    Die wegligging is m.i. niet zo veel anders dan die van de achterwielaandrijver modellen, het zal voornamelijk de chauffeur zijn geweest die de grens opzocht, verder dan je met je eigen auto durft.

    Je verwacht de accelaratie niet van zo'n grote, zware auto. Ondanks de gewenning van meer dan een jaar P85+.

    Na het eerste gevoel van 'hebbe, hebbe, hebbe' was ik het daarna eens met Gerard(F) die opmerkte dat dit soort performance toch eerder iets is voor een kleinere auto zoals de G3. Sowieso veel lichter dan de S, minstens zo veel actieradius en een kleinere vormfactor, i.c.m. met waarschijnlijk op alle modellen permanente 4WD. Ja, daar valt wel op te wachten...
     
  9. pvh

    pvh Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2014
    Messages:
    2,074
    Location:
    Netherlands, Rotterdam Ballade (Aria)
    Ik had mij voorgenomen om NIET te in de P85D te gaan zitten, laat staan mee te rijden.... Maar Hendrik drong aan om eens de stoelen te proberen.... Toen bijna iedereen weg was, vroeg een jongen van Tesla of ik even een rondje wilde, aangezien de testritjes klaar waren gingen ze zelf even een andere route proberen... pffffff. wat een bak. Die klap in je rug uit stilstand, katapult gevoel... tinteling, G-Kracht die op je lichaam drukt..... De bochten... maar... dat GELUID van de drive trains... fantastisch. Je hoort nu ook de front drive unit... Echt mooi geluid... Maakt het helemaal af.

    Wel ging het stuur trillen bij een onderbroken streep? Misschien binnen bebouwde kom te hard dat het één lijn leek voor hem.. - - - - - - bij 100+ = _____________ ??

    En bedankt Hendrik.... De bestelpagina staat al open... Probeer me in te houden....
     
  10. m0rph

    m0rph Member

    Joined:
    Nov 20, 2014
    Messages:
    488
    Location:
    Belgium
    Is er iemand zo dapper geweest om de TC uit te schakelen? :cool:
     
  11. pvh

    pvh Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2014
    Messages:
    2,074
    Location:
    Netherlands, Rotterdam Ballade (Aria)
    Je voelt echt de kracht, maar er zit meer in dan je krijgt. Géén moment heb je het gevoel dat je op het radje zit... Maar denk TC uit = erg hoge premie volgend jaar bij je verzekeringsmaatschappij en mogelijk een dejavu als met CB van vorig jaar ;)
     
  12. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,968
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    :biggrin:
     
  13. Alain13

    Alain13 Member

    Joined:
    Jan 4, 2014
    Messages:
    925
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Nou niet echt, een P85+ met TC uit is veel 'gevaarlijker' dan een P85D ivm RWD vs AWD. Dus mijn premie zou al verhoogd moeten worden ;)
     
  14. pvh

    pvh Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2014
    Messages:
    2,074
    Location:
    Netherlands, Rotterdam Ballade (Aria)
    Ok, ja ik heb heb wel eens uitgezet in mijne, maar ging snel weer aan......
     
  15. Alain13

    Alain13 Member

    Joined:
    Jan 4, 2014
    Messages:
    925
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Bij mij andersom ;)
    Nee hoor heb het ook meestal aan staan maar als er een leuke bochtige weg op het pad ligt, dan gaat ie uit. Accelereren bocht uit dan houdt ie te lang in met TC aan voordat hij vol vermogen geeft.
     
  16. DjiM

    DjiM Member

    Joined:
    Nov 29, 2013
    Messages:
    191
    Location:
    Dilbeek, Belgium
    #16 DjiM, Mar 6, 2015
    Last edited: Mar 6, 2015
    Wat betreft de acceleratie: onze Noorse youtube-vriend Bjørn had het er ook al over dat de P85D zijn buitenaardse acceleratie vooral onder de 50km/u neerzet. Ik heb eind maart een testritje gepland. Ik kan al niet meer wachten; ik ben echt benieuwd. De verwachtingen zijn alvast hooggespannen.

    Zijn er in BE/NL intussen al P85(+)-owners die zodanig overtuigd zijn dat ze een upgrade overwegen? :)
     
  17. jm71

    jm71 Member

    Joined:
    Dec 19, 2012
    Messages:
    966
    Location:
    Krommenie, Netherlands
    Ik zat gisteren achterin, met forumgenoot Zuid5 voorin. Ik kreeg echt een schop in mijn rug en zag in no time groen van misselijkheid. Kan aan de rondgedeelde hapjes van de charmante dames liggen, maar ik houd het op dat vermaledijde insane knopje. Ik vond het bizar.
     
  18. FVO

    FVO Active Member

    Joined:
    Nov 26, 2011
    Messages:
    2,146
  19. Jamas

    Jamas Member

    Joined:
    Jun 25, 2014
    Messages:
    385
    Location:
    Druten, The Netherlands
    Dat was zeker een leuk ritje, hoop ooit ook nog zo'n ritje te maken.
    Helaas nog helemaal niets van Tesla gehoord, na inschrijving voor Lelystad vorige week!:mad:

     
  20. PaulW5

    PaulW5 *****Driver

    Joined:
    Jul 22, 2013
    Messages:
    999
    Location:
    Uithoorn, Netherlands
    Dan is er iets misgegaan, ik ben afgelopen maandag keurig gebeld, had geen tijd maar Tesla meldde als ik dinsdag terug gebeld zou worden dat dan eea al vol zou zitten. Heb maar gezegd, plan maar in en stuur email. Dat is wat er bij mij is gebeurt...en paste ook nog in de agenda.
     

Share This Page