TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Hoe was je eerste rit in de P85D ?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by S-19910, Mar 5, 2015.

1. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

#1 S-19910, Mar 5, 2015
    Last edited by a moderator: Mar 6, 2015
    insane.

2. jpet

jpet Jan P.

Vertel meer, Dirk. Wat was het fysieke gevoel bij de launch?

3. JoeNe

JoeNe EU P 1662

Insane...

Hij leek ook beter de bocht te houden dan mijn eigen S.

4. jpet

jpet Jan P.

Hoe zou de vergelijking zijn met de P85+? In principe zou die qua ophanging het dichtste bij de P85D moeten staan.

5. Maarten

Maarten Active Member

#5 Maarten, Mar 5, 2015
    Last edited: Mar 5, 2015
    Een paar dingen vond ik opvallend: boven de 50 km/u is het verschil in accelleratie met de P85 niet erg groot meer. Maar onder 50 km/u: met de P85 krijg ik af en toe al de opmerking dat mensen misselijk worden. Maar met de D zul je die opmerking met nietsvermoedende mensen vaker krijgen. De accelleratie vanaf nul is enorm. Heb de indruk dat het wel verschil maakt als je een P85 gewent bent, in die zin dat je er beter op voorbereid bent.
    En het bochtenwerk is ècht four wheel drive. Met mijn continu vierwiel aangedreven Phaeton was het een beetje vergelijkbaar, maar dan moets je de luchtvering wel in de sportstand zetten: je moet het wel heel bont maken om hem van de weg te krijgen. De D kan bijzonder strak en snel door een bocht. Je merkt dat de ontwikkeling van de techniek niet stil staat, de D is weer een stukje verder, Tesla is héél goed bezig. Deze auto rijdt fantastisch.
    Jan, je gaat een hele leuke tijd tegemoet! :rolleyes:

6. HWS

HWS Speedjunkie

#6 HWS, Mar 6, 2015
    Last edited by a moderator: Mar 13, 2016
    Ik zat naast maarten en heb met moeite geprobeerd een stukje te filmen:love:

7. jpet

jpet Jan P.

Je lag blijkbaar al horizontaal voor je goed en wel was vertrokken. :tongue:

Bedankt om te posten trouwens. Eindelijk wat filmpjes met ervaringen van bij ons!

8. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Inderdaad 'te gek' voor woorden. Meer nog de acceleratie dan de wegligging in de bochten.
    Die wegligging is m.i. niet zo veel anders dan die van de achterwielaandrijver modellen, het zal voornamelijk de chauffeur zijn geweest die de grens opzocht, verder dan je met je eigen auto durft.

Je verwacht de accelaratie niet van zo'n grote, zware auto. Ondanks de gewenning van meer dan een jaar P85+.

Na het eerste gevoel van 'hebbe, hebbe, hebbe' was ik het daarna eens met Gerard(F) die opmerkte dat dit soort performance toch eerder iets is voor een kleinere auto zoals de G3. Sowieso veel lichter dan de S, minstens zo veel actieradius en een kleinere vormfactor, i.c.m. met waarschijnlijk op alle modellen permanente 4WD. Ja, daar valt wel op te wachten...

9. pvh

pvh Active Member

Ik had mij voorgenomen om NIET te in de P85D te gaan zitten, laat staan mee te rijden.... Maar Hendrik drong aan om eens de stoelen te proberen.... Toen bijna iedereen weg was, vroeg een jongen van Tesla of ik even een rondje wilde, aangezien de testritjes klaar waren gingen ze zelf even een andere route proberen... pffffff. wat een bak. Die klap in je rug uit stilstand, katapult gevoel... tinteling, G-Kracht die op je lichaam drukt..... De bochten... maar... dat GELUID van de drive trains... fantastisch. Je hoort nu ook de front drive unit... Echt mooi geluid... Maakt het helemaal af.

Wel ging het stuur trillen bij een onderbroken streep? Misschien binnen bebouwde kom te hard dat het één lijn leek voor hem.. - - - - - - bij 100+ = _____________ ??

En bedankt Hendrik.... De bestelpagina staat al open... Probeer me in te houden....

10. m0rph

m0rph Member

Is er iemand zo dapper geweest om de TC uit te schakelen? :cool:

11. pvh

pvh Active Member

Je voelt echt de kracht, maar er zit meer in dan je krijgt. Géén moment heb je het gevoel dat je op het radje zit... Maar denk TC uit = erg hoge premie volgend jaar bij je verzekeringsmaatschappij en mogelijk een dejavu als met CB van vorig jaar ;)

12. HWS

HWS Speedjunkie

:biggrin:

13. Alain13

Alain13 Member

Nou niet echt, een P85+ met TC uit is veel 'gevaarlijker' dan een P85D ivm RWD vs AWD. Dus mijn premie zou al verhoogd moeten worden ;)

14. pvh

pvh Active Member

Ok, ja ik heb heb wel eens uitgezet in mijne, maar ging snel weer aan......

15. Alain13

Alain13 Member

Bij mij andersom ;)
    Nee hoor heb het ook meestal aan staan maar als er een leuke bochtige weg op het pad ligt, dan gaat ie uit. Accelereren bocht uit dan houdt ie te lang in met TC aan voordat hij vol vermogen geeft.

16. DjiM

DjiM Member

#16 DjiM, Mar 6, 2015
    Last edited: Mar 6, 2015
    Wat betreft de acceleratie: onze Noorse youtube-vriend Bjørn had het er ook al over dat de P85D zijn buitenaardse acceleratie vooral onder de 50km/u neerzet. Ik heb eind maart een testritje gepland. Ik kan al niet meer wachten; ik ben echt benieuwd. De verwachtingen zijn alvast hooggespannen.

Zijn er in BE/NL intussen al P85(+)-owners die zodanig overtuigd zijn dat ze een upgrade overwegen? :)

17. jm71

jm71 Member

Ik zat gisteren achterin, met forumgenoot Zuid5 voorin. Ik kreeg echt een schop in mijn rug en zag in no time groen van misselijkheid. Kan aan de rondgedeelde hapjes van de charmante dames liggen, maar ik houd het op dat vermaledijde insane knopje. Ik vond het bizar.

18. FVO

FVO Active Member

19. Jamas

Jamas Member

Dat was zeker een leuk ritje, hoop ooit ook nog zo'n ritje te maken.
    Helaas nog helemaal niets van Tesla gehoord, na inschrijving voor Lelystad vorige week!:mad:

20. PaulW5

PaulW5 *****Driver

Dan is er iets misgegaan, ik ben afgelopen maandag keurig gebeld, had geen tijd maar Tesla meldde als ik dinsdag terug gebeld zou worden dat dan eea al vol zou zitten. Heb maar gezegd, plan maar in en stuur email. Dat is wat er bij mij is gebeurt...en paste ook nog in de agenda.

Share This Page