TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Hoe weet je als een 2de hands autopilot heeft?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by maartendeblock, Feb 11, 2016.

1. maartendeblock

Een nieuwe Tesla is te duur voor mij, maar ik zou wel graag (ooit) een 2de hands kopen.

Hoe weet je als de nodige hardware aanwezig is tijdens een testrit? Ik wil niet afgaan op wat de verkoper me zegt. Het zijn vaak garages die er niets van weten.

Bedankt!

2. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

als er in het front onderaan de grill een rechthoekje (radar) in zit is het ok.
    ook zie je in de voorruit ter hoogte van de achteruitkijkspiegel, de camera zitten.
    dit wil nog niet zeggen dat de autopilot optie geactiveerd is. maar dat kan dan wel nog later.

Bij een geactiveerde autopilot zie je in het dashboard een baan met daarop uw auto afgebeeld met er boven een klein rondje (snelheidsmetertje) en een klein stuurwiel.

als dit al te zien is, zit er autopilot op.

2D6BD37700000578-3273093-image-a-14_1444929816259.jpg 2015-Tesla-Model-S-P90D-1201-626x382.jpg

3. maartendeblock

Super! Bedankt voor de uitleg.

4. Noelis

Noelis Member

Het is ook goed om te weten dat je pas vanaf 9/2014 AP kan hebben. Dus alle wagens van ervoor hebben de hardware niet.

5. dicktump

dicktump Member

Volgens mij zijn de eerste AP auto's pas 11/2014 uitgeleverd in Nederland. Misschien een enkeling net aan al in 10/2014?

6. PaulW5

PaulW5 *****Driver

Het is volgens mij anders. Er zijn ook auto's die delen van de Hardware ingebouwd hebben rond aug/sept 2014 is mij een keer verteld door een Tesla Medewerker. Anders gewoon checken bij Tesla / bij verkoper controleren of idd de functionaliteiten werken

7. Glitch

Glitch Member

Onzin, Alle autos met bouwdatum September of later hebben de AP hardware en niet gedeeltelijk.

8. ERvee

ERvee member

Gewoon Tesla bellen met het vin nummer. Die kunnen je dat gemakkelijk vertellen.

9. LastNLSig

LastNLSig Active Member

Leveringsdatum is inderdaad niet bepalend (zeer afhankelijk van hoe lang de auto op de boot gestaan heeft, etc.).

Bij de onthulling van de D (was het november 2014?) had Elon een verrassing voor iedereen die toen een auto had of kreeg van productie september 2014 of later: er is nog geen AP, maar jullie hebben al wel de hardware daarvoor.

Share This Page