Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoeveel km heeft jouw Tesla al gereden? Problemen gehad?

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemiddag allemaal,

Inmiddels rijden er al veel Tesla's op de weg. Ik ben benieuwd welk type Tesla je rijdt, hoeveel km'ers er al op de teller staan en welke problemen je al hebt gehad.

Mijn Model 3 RWD heeft zojuist de 17k km aangetikt. Gelukkig geen grote problemen gehad. Alleen de linker camera is vervangen.
 
S100D. 37k:

- Half-shafts vervangen (tril en herrie bij optreken)
- Luchtveerpoot vervangen (ging 'toevallig' stuk binnen een week nadat de half-shafts zijn vervangen)
- Koplamp vervangen (DRL led stuk)
- MCU beeldscherm vervangen (yellow banding)

Relatief veel voor een 1,5 jaar oude auto, maar allemaal bekende issues die bovendien alleen 'vervelend' zijn. Ben er niet door komen stil te staan.
 
Model S 90D 2015 met nu meer 162000 km, en de volgende problemen zijn onder garantie vervangen:
- Deurhendel
- passagiers Airbag
- lift gate trunk.

Top auto, ik ben zeer tevreden.
Verder alleen nog een probleem bij de APK... de remproef konden ze niet doen op de rollerbank :D

Waar ik me nu wel zorgen over maak is het eMMC probleem dat in een ander draadje al is beschreven. Hopelijk komt Tesla op tijd met een vervanging naar MCU2.
 
  • Funny
Reactions: DucaTinus
S85 2015 253dkm

Wel wat dingetjes vervangen in de tussentijd terwijl ik hem pas 3 maanden heb maar kan je opzich wel onder 'achterstallig onderhoud' scharen aangezien het meeste al aanwezig was toen ik hem kocht.

- Deurgreep LV (gerepareerd met wat nieuwe microswitches(
- Ruitenwissermechanisme ivm speling (van een 2018 donor)
-MCU (eMMC) preventief vervangen (bij Dennis).
- Binnenste achterlicht units ivm kapotte leds door verkeerd geplaatste pakking (van 2016 donor)
- Stabilisatie stangen voorkant ivm rammelen bij klinkerweg (parts via Tesla gekocht)
-Ruitensproeier kopjes doorgeblazen omdat ze vol troep zaten.
- Kachelmotor blower vervangen(nieuw origineel maar niet via Tesla) ivm wat tjielpende kanaries, nu weer heerlijk stil.
- Kloenk bij aandrijfassen verhelpen (moet ik nog doen eigenlijk.) Wel spullen voor in huis.

Eigenlijk enkel dingen waar je niet stil mee komt te staan en zelf prima te vervangen.

Verder ruitenwissers vv, remmen gangbaar maken en interieurfilter vv is onderhoud dus telt eigenlijk niet mee.
 
M3P 21 000 km 04/2019
Fijn lijntje in de achteruitrijcamera bij levering genoteerd maar nog niet vervangen. Ook nog nooit achter gevraagd. Zie het niet onder normale omstandigheden.

Nu wel wat lakschade aan de achterzijde. Nog zoek op teslacam of er beelden van zijn...pas gezien tijdens het kuisen.
Spijtig dat de m3 geen melding geeft op de gsm Bij sentry detectie..
 
M3P 21 000 km 04/2019
Fijn lijntje in de achteruitrijcamera bij levering genoteerd maar nog niet vervangen. Ook nog nooit achter gevraagd. Zie het niet onder normale omstandigheden.

Nu wel wat lakschade aan de achterzijde. Nog zoek op teslacam of er beelden van zijn...pas gezien tijdens het kuisen.
Spijtig dat de m3 geen melding geeft op de gsm Bij sentry detectie..
Vraag om uitbreiding, lijkt me prima via Software update mogelijk te maken.
 
  • Helpful
Reactions: pati07
MX 100D 12-2018 42.000km
Ruitenwisser afgebroken door de wind a stijl beschadigd en opnieuw gespoten
vleugeldeuren gesteld en beschadiging hersteld en gespoten.
Laadpoort vervangen
CCS upgrade ging mis. Alles achter de laadpoort vervangen. (6weken kwijt geweest)
Gele randen. Nog niet hersteld
Nieuw voorruit door steen
 
S90D, feb 2017, 130.000km
Deurhendel vv (bleek achteraf onnodig, bevestigingspunt had uitstekend deel)
Regelklepje blazer in het dashboard vervangen
Buiten garantie:
Ophanging fan linksvoor vv (had breuk, ventilator liep er tegenaan daardoor)

Heb nog een defect segment van de DRL en lampje in de bestuurders deurgreep die soms niet aangaat. Laat ik zo want geen garantie en geen last van.

super tevreden over de auto. Ik laat bij 200Kkm wel de emmc vervangen.