Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoeveel km heeft jouw Tesla al gereden? Problemen gehad?

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe kan je meten of veel de batterij van je Tesla al aan energie heeft verloren? Bij een iPhone kan je de capaciteit uitmeten en zien hoeveel % je al bent verloren. Kan dat bij Tesla ook?

Helemaal tot nul leegrijden en dan helemaal opladen en kijken hoeveel kW er bij in gepast heeft, en dat vergelijken met de nieuwwaarde.
Of helemaal volladen tot 100% en dan leegrijden en kijken hoeveel kw je in totaal hebt verbruikt.

Mijn S 60 zou 58,5 kW nieuw moeten hebben, nu heeft hij nog 40,5 kw, dat is dus 31% degradatie bij 135000 op de teller.
 
Helemaal tot nul leegrijden en dan helemaal opladen en kijken hoeveel kW er bij in gepast heeft, en dat vergelijken met de nieuwwaarde.
Of helemaal volladen tot 100% en dan leegrijden en kijken hoeveel kw je in totaal hebt verbruikt.

Mijn S 60 zou 58,5 kW nieuw moeten hebben, nu heeft hij nog 40,5 kw, dat is dus 31% degradatie bij 135000 op de teller.
Volladen en zien hoeveel km hij aangeeft. Delen door km range bij nieuw.
 
Moet je de range bij nieuw wel weten.. Toen ik de mijne een jaar geleden kocht gaf hij 302 of 306 km bij 100% aan gisteren nog 240. Dat is een degradatie van 21% in een jaar, maar ik weet niet wat hij nieuw aangaf.
 
Helemaal tot nul leegrijden en dan helemaal opladen en kijken hoeveel kW er bij in gepast heeft, en dat vergelijken met de nieuwwaarde.
Of helemaal volladen tot 100% en dan leegrijden en kijken hoeveel kw je in totaal hebt verbruikt.

Mijn S 60 zou 58,5 kW nieuw moeten hebben, nu heeft hij nog 40,5 kw, dat is dus 31% degradatie bij 135000 op de teller.
kW=kWh?
 
staan maar 3 60's in de lijst, allemaal met 333 bij nieuw. Dat zou bij mij dus een degradatie van 28 procent zijn, waarvan 21 in het laatste half jaar. Maar het valt me eigenlijk de laatste twee maanden pas op, dus ik denk het grootste deel van de degradatie in de laatste twee maanden.
 
staan maar 3 60's in de lijst, allemaal met 333 bij nieuw. Dat zou bij mij dus een degradatie van 28 procent zijn, waarvan 21 in het laatste half jaar. Maar het valt me eigenlijk de laatste twee maanden pas op, dus ik denk het grootste deel van de degradatie in de laatste twee maanden.
Had je een Zoë gekocht dan was je nu nog 2% verwijderd van een vervanging onder garantie. Renault vermelt expliciet 70% als ondergrens om recht te hebben op vervanging. Tesla spreekt van een ‘defecte’ batterij die vervangen wordt onder garantie. Een batterij die nog 20% geeft is technisch gezien niet ‘defect’.
 
Ik weet het helaas. Ben er dus ook bang voor dat Tesla hem niet gaat vervangen. Aan de andere kant, hij wil niet meer voller dan 98% sinds gisteren, en 0,8v onbalans bij belasting hoort ook niet, en niet sneller dan 30kW superchargen is ook niet normaal.
Met de andere door Tesla veroorzaakte problemen en de omslachtige bereikbaarheid en onverschilligheid van Tesla in het achterhoofd heb ik vorige week een Kona Electric voor mijn vrouw gekocht in plaats van de geplande Model 3. Het is jammer, ik was groot Tesla fan, of ik dat blijf hangt af van wat Tesla met mijn batterijproblemen gaat doen.

Ben zelfs een Land Rover aan het bouwen met Tesla batterijen, hopen dat die het wel blijven doen...
 
20191010_114514.jpg
20191001_171653.jpg
20190515_114810.jpg
 
M3P - 2000 km sinds 01-10-19
- Hemelbekleding komt los
- Wielkastbekleding komt los
- Bekleding achterbak komt los
- Bekleding vloer (niet de matjes) komt los
- Deurrubbers komen los
- Montageschroeven handschoenenkastje komen los
- Tesla logo scheef gemonteerd
- Kleurverschil in panelen
- Ongewenst FSD geleverd
- Herhaaldelijk crashen Spotify
- Speakers bestuurszijde opgeblazen (zonder harde muziek)
Nog nooit zo’n dure auto gehad (autohistrorie Reneault, Peugeot, Alfa Romeo) en zo veel problemen. Gelukkig goedkoop in de lease anders echt buikpijn van de aanschaf. Afhankelijk van de softwareversie gaat rijden prima.
 
M3P - 2000 km sinds 01-10-19
- Hemelbekleding komt los
- Wielkastbekleding komt los
- Bekleding achterbak komt los
- Bekleding vloer (niet de matjes) komt los
- Deurrubbers komen los
- Montageschroeven handschoenenkastje komen los
- Tesla logo scheef gemonteerd
- Kleurverschil in panelen
- Ongewenst FSD geleverd
- Herhaaldelijk crashen Spotify
- Speakers bestuurszijde opgeblazen (zonder harde muziek)
Nog nooit zo’n dure auto gehad (autohistrorie Reneault, Peugeot, Alfa Romeo) en zo veel problemen. Gelukkig goedkoop in de lease anders echt buikpijn van de aanschaf. Afhankelijk van de softwareversie gaat rijden prima.
En waarom is FSD levering ongewenst?

Doen ze niet alle punten onder garantie verbeteren?
 
M3P - 2000 km sinds 01-10-19
- Hemelbekleding komt los
- Wielkastbekleding komt los
- Bekleding achterbak komt los
- Bekleding vloer (niet de matjes) komt los
- Deurrubbers komen los
- Montageschroeven handschoenenkastje komen los
- Tesla logo scheef gemonteerd
- Kleurverschil in panelen
- Ongewenst FSD geleverd
- Herhaaldelijk crashen Spotify
- Speakers bestuurszijde opgeblazen (zonder harde muziek)
Nog nooit zo’n dure auto gehad (autohistrorie Reneault, Peugeot, Alfa Romeo) en zo veel problemen. Gelukkig goedkoop in de lease anders echt buikpijn van de aanschaf. Afhankelijk van de softwareversie gaat rijden prima.

waren de schroeven of clips op bij de productie van jouw auto? Wat een lijst :eek:
 
Ik probeer de meeste zaken zelf op te lossen. Mijn zorg is dat de auto slechter uit de garage komt dan er in gaat.

Speaker probleem blijkt software issue te zijn dat met reboot is op te lossen. Bekleding is redelijk zelf vast te zetten maar blijft flimsy.

FSD had ik niet besteld, is wel geleverd en wordt nu in rekening gebracht. Ik vond en vind FSD een leuke gimmick maar niet iets waar ik (zoveel) voor wil betalen. Ik neem aan dat ze deze optie weer kunnen deactiveren. Iemand wellicht ervaring mee?
 
Ik probeer de meeste zaken zelf op te lossen. Mijn zorg is dat de auto slechter uit de garage komt dan er in gaat.

Speaker probleem blijkt software issue te zijn dat met reboot is op te lossen. Bekleding is redelijk zelf vast te zetten maar blijft flimsy.

FSD had ik niet besteld, is wel geleverd en wordt nu in rekening gebracht. Ik vond en vind FSD een leuke gimmick maar niet iets waar ik (zoveel) voor wil betalen. Ik neem aan dat ze deze optie weer kunnen deactiveren. Iemand wellicht ervaring mee?

Ze kunnen enablen, dus disablen ook. Zou gewoon bestelformulier tonen en verzoeken te corrigeren?
Dat FSD zit ook in je catalogus prijs waardoor je de blauwe enveloppen brigade weer extra moet spekken...
 
Ik probeer de meeste zaken zelf op te lossen. Mijn zorg is dat de auto slechter uit de garage komt dan er in gaat.

Speaker probleem blijkt software issue te zijn dat met reboot is op te lossen. Bekleding is redelijk zelf vast te zetten maar blijft flimsy.

FSD had ik niet besteld, is wel geleverd en wordt nu in rekening gebracht. Ik vond en vind FSD een leuke gimmick maar niet iets waar ik (zoveel) voor wil betalen. Ik neem aan dat ze deze optie weer kunnen deactiveren. Iemand wellicht ervaring mee?
Niet bestelde FSD kan gewoon gedeactiveerd worden, kan wel even duren. Vreemd dat ze dat in rekening brengen maar je moet toch makkelijk kunnen aantonen dat je die niet besteld hebt?