Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoeveel km's gaat de accu van de MS85 mee?

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn MS 85 van december 2014 wilde aflopen dinsdag in Zwolle, na een rit van 130 km met niet meer dan 31 kWh laden.
Andere stall geprobeerd, hetzelfde resultaat, dan maar blijven laden.
Voor de nodige inspanning ga ik altijd tijdens het laden een rondje over het parkeerterrein lopen.
Teruggekomen zie ik dat er maar tot 80 km in de batterij is geladen.
De instelling van het laadcapaciteit veranderd, geen resultaat.
Ben dan naar de sec in Wezep gereden, waar men constateerde dat de batterij het probleem was.
Maar het is volgens de baliemedewerker garantie.
Kreeg een gratis leenauto mee.

Ik heb de 85 gebruikt gekocht met 100K per de teller, nu na zelf 2 jaren ermee gereden toe hebben staat de teller op 185K.
Ik had gehoopt dat de batterij toch een 400K of meer zou mee kunnen gaan.
Ik zie op mijn T-app dat de 85 a.s. woensdag weer klaar zou kunnen zijn.
Dat vind ik redelijk snel.

De reden dat ik hier een draadje over open is, wie heeft een gerepareerde batterij, bij hoeveel km's is dat gebeurd?
Misschien een poll over dit onderwerp.

Indien er al een draadje over dit onderwerp bestaat, admin, wilt u dit aanpassen?
 
Hallo,

mijn tesla is ook van December 2014 en recent batterij gewisseld (Bij 220.000km) met foutmelding van "verminderd maximaal batterij niveau"
Het verwisselen is in principe 1 dag werk zolang ze correcte batterij in stock hebben.
Tijdens ophalen, zorgt ervoor dat ze 't firmware voor nieuwe batterij geïnstalleerd hebben want anders kan je volgende dag terug gaan...

Er bestaat inderdaad al een soort gelijke topic
Verminderd maximaal batterijniveau
 
Last edited:
Batt vervangen op 99.000 en op 120.000.
nu 180.000 op de teller.
lijkt nog steeds geen probleem. We hebben ook een 2021 model s en die lijkt mij toch iets stabieler te zijn kwa batt kwaliteit. Ik kan me er ook in vergissen maar ervaar toch wel een verschil
 
Dank je voor de link, EddieW.

Het sprookje van, als je batterij nog 70 % van het vermogen heeft van de aflevering, dan kreeg je een nieuwe batterij.

Nu de mijne had nog een bereik van 360 km, dan is 70 % 242 km, maar na de laatste laadsessie slechts 80 km, bereik, dat is ruim over de 70 %.

Ik verwacht toch een opgeknapte batterij