TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Hoeveel model 3`s deze maand op kenteken?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Dutchdevil, Sep 12, 2019 at 6:31 AM.

?

Hoeveel Model 3 worden er in september 2019 op kenteken gezet?

This poll will close on Sep 30, 2019 at 6:31 AM.
  1. >1.000 en <2.000

7.8%
  2. >2.000 en <3.000

12.5%
  3. >3.000 en <4.000

34.4%
  4. >4.000 en <5.000

34.4%
  5. >5.0000

10.9%
  1. Dutchdevil

Dutchdevil Member

Ben benieuwd naar jullie inschatting van hoeveel model 3`s er deze maand (september) er op kenteken gezet gaan worden in nederland? September is de laatste maand van het 3e kwartaal en dus heeft Tesla er alle baat bij om zoveel mogelijk te verkopen deze maand.

Vorige maand zijn er 1.180 stuks op kenteken gezet (cijfers Bovag), en was daarmee de tweede best verkopend model in nederland in augustus. Ik kan verklappen dat gisteren (11 september) deze grens al gepasseerd is. De stand van gisteren was 1.279 stuks op kenteken (bron RDW)

2. Robbertos

Robbertos Member

Boven de 50.000 lijkt wel wat veel. Je bedoelt 5000 toch?

• Funny x 1
  3. Dutchdevil

Dutchdevil Member

Bedoel inderdaad 5.000.... misschien wel 50.000 over het jaar gezien haha

4. jmin

jmin Member

Als ik zie wat er allemaal aan boten nog onderweg is, en hoe hard het nu al gaat met de Model 3s op kenteken, denk ik dat het zeker in de buurt van of zelfs over de 5.000 leveringen zal gaan deze maand nog...

5. Ger356

Ger356 Member

Boten die nu nog onderweg zijn gaan niet meer helpen voor deze maand.

6. jmin

jmin Member

Er komt vannacht nog een schip aan, en 18 en 19 sept nog eens twee. Ik zou me kunnen indenken dat daar nog wel wat van uitgeleverd gaat worden. Er zijn weinig performance modellen op kenteken gezet de afgelopen dagen, maar daarvan wordt in elk geval de mijne nog deze maand wel uitgeleverd.

7. pati07

pati07 Member

Weet je ook hoeveel auto’s er met een schip worden aangeleverd?

8. Dutchdevil

Dutchdevil Member

3.000 ongeveer (let wel deze worden over geheel Europa verspreid). Volgens mijn komen er minimaal 2 in de week aan in Zeebrugge

9. Johanvcr

Johanvcr Member

Dat is wat veel. In dit document onder deze link kan je precies zien welke schepen er zijn gelost in Zeebrugge en welke er nog komen.
    Tesla Carriers

10. Jobster

Jobster Member

vorige week al op 1 dag 170 stuks in Tilburg ......

11. JanG007

JanG007 Member

#11 JanG007, Sep 14, 2019 at 1:45 AM
    Last edited: Sep 14, 2019 at 1:55 AM
    Buiten Nederland en Noorwegen blijft het toch nog steeds een “marginale” hoeveelheid van het totale geleverde aantal wagens.... ik had in België toch ook wat meer verwacht gezien het sterke lease wagen beleid (en dan bedoel ik geen zzp’ers) .

Vraag: als de bpm in Nederland terug naar 8% gaat, denken jullie dat de verkoop terug achteruit zal gaan? Ik vermoed dat 8% de meeste niet zal tegenhouden?

Bron: Verkoopcijfers auto's in België, Nederland, Duitsland, Europa en meer - Autotijd.be. (Indien correct natuurlijk)

12. DutchTM3

DutchTM3 Active Member

Neem aan dat je bijtelling bedoelt?

Ik ga overigens geen antwoord geven op de vraag want wat ik denk / vermoed op dat gebied lijkt me voor niemand relevant :oops:

13. jmin

jmin Member

Ik denk dat het effect dubbel kan zijn; je mag aannemen dat iedereen die al serieus een EV overwoog met dit vooruitzicht van 8% bijtelling nu bestellen en niet wachten tot volgend jaar, dat zal ongetwijfeld merkbaar zijn in met name begin 2020. Ook dient zich volgend jaar meer concurrentie aan, dat zal vast ook impact hebben.

Aan de andere kant blijft een EV ook met 8% bijtelling tot 45k alsnog een heel voordelige optie ten opzichte van een ICE en ligt Tesla nog vrij ruim voor op de concurrentie qua batterijtechniek. Daarnaast komen er veel en veel meer EVs op straat sinds de Model 3 en wordt de infrastructuur intussen ook steeds beter, hetgeen ongetwijfeld bijdraagt aan grotere acceptatie van EVs in het algemeen.

Ik reed zelf altijd in "dikke" youngtimers (35% bijtelling op dagwaarde van bijna niks), een paar keer met een klant meerijden in zijn Model S overtuigde mij al snel dat dit toch echt wel enorm prettig rijdt, ik was snel overtuigd. Ik kan me voorstellen dat via die weg het grotere aantal EVs op de weg (en dus meer mensen met een kennis die ze daadwerkelijk hebben in plaats van alleen de mediaverhalen te lezen) ook meer mensen zich laat overtuigen van een EV.

Maargoed, zoals DutchTM3 al zegt, het zijn allemaal vermoedens waar je weinig mee kan. Wist ik het maar, dan wist ik meteen van welke fabrikant er aandelen ingekocht of juist verkocht moeten worden ;)

14. JanG007

JanG007 Member

Lol, inderdaad... nu als ik de bijtelling calculator online invul is het maandelijks verschil nu ook niet astronomisch dus ik zou vermoeden dat het nogal zal meevallen?

15. JanG007

JanG007 Member

Ja, idd bijtelling :rolleyes: ...

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC