Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

homelink en faac

This site may earn commission on affiliate links.
ik slaag er niet in om de homelink te programmeren - ttz het lukt wel, maar werkt niet. mogelijks tgv 'rolling codes'?
heeft iemand een faac van dit type kunnen werkend krijgen in de homelink?
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    527.5 KB · Views: 586
  • image.jpg
    image.jpg
    954.2 KB · Views: 472
Last edited:
Heb het in het verleden uitgebreid geprobeerd. Ik heb een Hormann met rolling codes. Is niet gelukt. Vervolgens aan een dealer gevraagd, die zou mij terug bellen. Nooit meer iets van gehoord.
Even geduld, zit in V10.3 van de software vermoed ik.:wink:
NB ik maak de foto's altijd eerst even wat kleiner met een extern programma, anders zijn ze inderdaad niet goed te zien op het forum.
 
ik slaag er niet in om de homelink te programmeren - ttz het lukt wel, maar werkt niet. mogelijks tgv 'rolling codes'?
heeft iemand een faac van dit type kunnen werkend krijgen in de homelink?

Eveneens zoals bovenstaande heb ik een probleem met het herkennen van het signaal van de Homelink (Tesla) naar de ontvanger (Faac), dit vermoedelijk als gevolg van de "rolling codes". Zolang de afzonderlijke zender (Faac) van de poort niet gebruikt wordt, werkt de Homelink, maar van zodra de poort met de zender werd geopend wordt de Homelink niet meer herkend door de ontvanger (andere code?).
Op het Amerikaanse forum had ik gelezen dat het signaal van de Homelink door de ontvangen moet "geleerd" worden (bij rolling code) en dat dit door de melding LEARN op het scherm kan worden geactiveerd (tijdens de programmatie), maar misschien is deze functie ten gevolge van updates verdwenen?
Op de ontvangen is deze learn-functie wel aanwezig, maar herkent het signaal van de Homelink niet (na programmatie).
Weet iemand hier een oplossing (learn-functie) voor?
 
ik had er in het begin ook moeite mee, maar na een update (een jaar geleden ofzo) werkt het prima. Ik heb een Chamberlain motorlift, ook met rollende code.
Overigens heb ik net voordat de sw update kwam een controller van homelink gekocht. Daarmee zou jet het alsnog werkend kunnen krijgen. Te koop voor zachte prijs, stuur maar pm indien interesse.
 
Frank,
ik heb ook een Hormann, 3 jaar oud, maar het lukt mij niet om het te laten werken. Deed jij iets speciaals tijdens het learn-process? Of precies zoals in de instructies vermeld?

Simon, mijn Hormann is ook nog niet zo oud. Hij gebruikt een zgn. rolling code om e.e.a. beter te beveiligen.
Het is mij tot op heden nog niet gelukt om deze code werkend in de Model S te programmeren.
De auto gaf via een signaal wel aan dat de code was overgedragen, maar het werkte vervolgens niet.
Ik had een beetje de hoop dat het misschien nu met de software update naar 7.1 wel zou kunnen, maar heb het nog niet geprobeerd.
Ik vermoed dat de deur van Frank vanwege de leeftijd van een kleine 20 jaar de rolling code niet bevat en dat deze daardoor wel te programmeren waren op de Tesla.
 
Met FAAC lukt het niet. Ik heb een extra ontvanger van CAME op mijn poortopener aangesloten en dit werkt perfect. Ook het automatisch openen bij aankomst en sluiten bij vertrek werken prima.
Als je zo'n extra ontvanger nodig hebt en hulp bij aansluiten, stuur mij gerust een pm.
 
Ik heb een Crawford Normstahl Magic 1000 motor.
Het lukte niet direct om de link te maken. Na wat worstelen en raadplegen van de handleiding is het uiteindelijk gelukt. De motor beschikt over een 'learn' functie die op een bepaald moment moet worden ingedrukt.
Ik heb het automatisch openen uitgeschakeld omdat ik vaak in eigen buurt rondrijd en het is verraderlijk om ongewild de poort te openen.
Intussen heb ik ook 2 andere poorten geprogrammeerd en daar werkte het onmiddellijk.
 
Simon, mijn Hormann is ook nog niet zo oud. Hij gebruikt een zgn. rolling code om e.e.a. beter te beveiligen.
Het is mij tot op heden nog niet gelukt om deze code werkend in de Model S te programmeren.
De auto gaf via een signaal wel aan dat de code was overgedragen, maar het werkte vervolgens niet.
Ik had een beetje de hoop dat het misschien nu met de software update naar 7.1 wel zou kunnen, maar heb het nog niet geprobeerd.
Ik vermoed dat de deur van Frank vanwege de leeftijd van een kleine 20 jaar de rolling code niet bevat en dat deze daardoor wel te programmeren waren op de Tesla.

Met 7.1 werkt het nu wel goed voor mij.