TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

homelink en faac

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by stev, Oct 1, 2014.

1. stev

stev Member

#1 stev, Oct 1, 2014
    Last edited: Oct 2, 2014
    ik slaag er niet in om de homelink te programmeren - ttz het lukt wel, maar werkt niet. mogelijks tgv 'rolling codes'?
    heeft iemand een faac van dit type kunnen werkend krijgen in de homelink?

Attached Files:

2. Maarten

Maarten Active Member

Heb het in het verleden uitgebreid geprobeerd. Ik heb een Hormann met rolling codes. Is niet gelukt. Vervolgens aan een dealer gevraagd, die zou mij terug bellen. Nooit meer iets van gehoord.
    Even geduld, zit in V10.3 van de software vermoed ik.:wink:
    NB ik maak de foto's altijd eerst even wat kleiner met een extern programma, anders zijn ze inderdaad niet goed te zien op het forum.

3. PeDuvelt

PeDuvelt Member

Eveneens zoals bovenstaande heb ik een probleem met het herkennen van het signaal van de Homelink (Tesla) naar de ontvanger (Faac), dit vermoedelijk als gevolg van de "rolling codes". Zolang de afzonderlijke zender (Faac) van de poort niet gebruikt wordt, werkt de Homelink, maar van zodra de poort met de zender werd geopend wordt de Homelink niet meer herkend door de ontvanger (andere code?).
    Op het Amerikaanse forum had ik gelezen dat het signaal van de Homelink door de ontvangen moet "geleerd" worden (bij rolling code) en dat dit door de melding LEARN op het scherm kan worden geactiveerd (tijdens de programmatie), maar misschien is deze functie ten gevolge van updates verdwenen?
    Op de ontvangen is deze learn-functie wel aanwezig, maar herkent het signaal van de Homelink niet (na programmatie).
    Weet iemand hier een oplossing (learn-functie) voor?

4. gelden

gelden Active Member

ik had er in het begin ook moeite mee, maar na een update (een jaar geleden ofzo) werkt het prima. Ik heb een Chamberlain motorlift, ook met rollende code.
    Overigens heb ik net voordat de sw update kwam een controller van homelink gekocht. Daarmee zou jet het alsnog werkend kunnen krijgen. Te koop voor zachte prijs, stuur maar pm indien interesse.

5. Ivo-G

Ivo-G Member

Ik ben op zoek naar een motorlift die compatibel is, en niet zozeer een die alleen op een lijst te vinden is maar ook ergens te koop is in NL. Wie heeft adviezen op basis van eigen ervaring van een werkende oplossing icm de Model S?

6. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

bij mijn 2 poorten van Hormann werkt het perfect van de eerste dag op de tesla 1 en nu ook op de tweede tesla (de poorten en de afstandsbedieningen zijn een kleine 20 jaar oud)

7. Herbie65

Herbie65 Member

ik heb 2 garagedeur openers van Novoferm en een poortopener van Chamberlain. Alle drie doen ze het prima!

8. EnIgmA_BE

EnIgmA_BE Member

Ik heb een Somfy IOcontroller op de garagepoort zitten. En daar gaat het gewoon niet mee.
    Ik heb er al eens een mail voor gestuurd, maar geen nuttig antwoord op gekregen.

9. Stijn

Stijn Member

Ik heb blijkbaar een poort van het merk Sommer (marathon 800 SL) op frequentie FM 868,8 MHz en dat lijkt ook niet te lukken. Iemand al ervaring mee?

10. simonsmidt

simonsmidt Member

Frank,
    ik heb ook een Hormann, 3 jaar oud, maar het lukt mij niet om het te laten werken. Deed jij iets speciaals tijdens het learn-process? Of precies zoals in de instructies vermeld?

11. Maarten

Maarten Active Member

Simon, mijn Hormann is ook nog niet zo oud. Hij gebruikt een zgn. rolling code om e.e.a. beter te beveiligen.
    Het is mij tot op heden nog niet gelukt om deze code werkend in de Model S te programmeren.
    De auto gaf via een signaal wel aan dat de code was overgedragen, maar het werkte vervolgens niet.
    Ik had een beetje de hoop dat het misschien nu met de software update naar 7.1 wel zou kunnen, maar heb het nog niet geprobeerd.
    Ik vermoed dat de deur van Frank vanwege de leeftijd van een kleine 20 jaar de rolling code niet bevat en dat deze daardoor wel te programmeren waren op de Tesla.

12. Filipv

Filipv Member

Met FAAC lukt het niet. Ik heb een extra ontvanger van CAME op mijn poortopener aangesloten en dit werkt perfect. Ook het automatisch openen bij aankomst en sluiten bij vertrek werken prima.
    Als je zo'n extra ontvanger nodig hebt en hulp bij aansluiten, stuur mij gerust een pm.

13. gelden

gelden Active Member

14. EnIgmA_BE

EnIgmA_BE Member

Ik heb interesse.
    Ik ga nog even checken of ik dat gewoon op de somfy io kan installeren. (Zie immers niets van drukknoppen aansluiten in de handleiding)

15. Rubites

Rubites Member

Ik heb een Crawford Normstahl Magic 1000 motor.
    Het lukte niet direct om de link te maken. Na wat worstelen en raadplegen van de handleiding is het uiteindelijk gelukt. De motor beschikt over een 'learn' functie die op een bepaald moment moet worden ingedrukt.
    Ik heb het automatisch openen uitgeschakeld omdat ik vaak in eigen buurt rondrijd en het is verraderlijk om ongewild de poort te openen.
    Intussen heb ik ook 2 andere poorten geprogrammeerd en daar werkte het onmiddellijk.

16. simonsmidt

simonsmidt Member

Met 7.1 werkt het nu wel goed voor mij.

17. Maarten

Maarten Active Member

Mooi! Dat ga ik dan nog maar eens proberen.
    De website van Homelink gaf overigens nog niets aan met de versie van Hormann die ik heb.
    Heb jij ook de Bisecur afstandsbediening?

18. simonsmidt

simonsmidt Member

Nee, de ab's van Hormann. Ik heb trouwens de truck met de open frunk toegepast; je frunk openen en in de frunk de ab richten.

19. Maarten

Maarten Active Member

De afstandsbediening van de mijne is ook Hormann, maar het systeem heet bisecur. Zie deze link.
    Schijnt minder gemakkelijk te kopiëren te zijn dus veiliger, maar dat is dan wellicht weer een nadeel ivm de homelink van Tesla.

Share This Page