Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

HomeLink en GaragePoort

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi Bennyvw, volgens mij kennen wij elkaar ;),
  1. In/met je auto ben je klaar als de lampen gereageerd hebben. Vanaf dat moment kan de auto een zelfde signaal uitzenden als een "nieuwe handzender"
  2. De volgende/laatste stap betreft de koppeling met je garagedeur aandrijving. Dat werkt hetzelfde als het koppelen van een nieuwe handzender. Op de garagedeur opener zelf moet een bepaald knopje ingedrukt worden (er gaat dan ook een lampje branden/knipperen) en aansluitend via je scherm van de auto de garagedeur openen (aan de streepjes op je scherm kun je zien dat er een signaal verzonden wordt) Vanaf dat moment is de zender in je auto gekoppeld aan de garagedeur opener.
Ik heb zelf 2 verschillende garagedeuren gekoppeld. Bij de 2e (ander fabrikaat) was het wel even lastig/opletten -> na indrukken knopje op aandrijving moest ik héél snel op knopje in de auto drukken. Ik moest echt een sprintje trekken om een "time out" te voorkomen. Dat kan dus ook een oorzaak zijn als 2e stap niet lukt. Anders je zoon of vrouw er dus maar bij roepen ;)

Toelichting 2e stap: als je buurman of iemand anders dezelfde garagedeur opener heeft is het wel fijn als zijn afstandsbediening het alleen bij zijn deur doet en niet bij jou...... Vandaar dat er 2 stappen doorlopen moeten worden. Stap 1 is Tesla leren om juiste frequentie uit te zenden welke gelijk is aan bestaande (losse) afstandsbediening. In stap 2 vervolgens een unieke verbinding maken tussen zender (Tesla) en ontvanger (jouw garagedeur opener)

Nb: ik heb ook begrepen dat er Tesla's zijn waarbij signaal duur met een schakelaartje in de zender ingesteld kan worden (ik heb het vermoeden dat dit om een Model S ging / kan bij Model 3 anders zijn...)
Helaas, het lukt me niet :(
 
Sinds april of mei van dit jaar zit de homelink module er niet meer in en dien je ze na te laten monteren bij Tesla. Kost iets van een 300 euro. Niet goedkoop, maar wel erg fijn dat de poort opengaat als je aan komt rijden en sluit als je buiten gereden bent.
Als je uw bestelling - in premium uitvoering - hebt geplaatst voor een bepaalde datum in mei 2019 heb je mogelijks nog recht op een 'na-installatie', zo niet is het inderdaad 300€. De installatie duurt 1uà1u30. Ze moeten de voorbumper hiervoor ook demonteren.
 
Vanwaar heb je deze info, want ik heb mijn M3 LR AWD besteld eind april (met homelink) maar uiteindelijk gekregen zonder omdat het in de loop van mei niet meer mee ingebouwd werd.

Als je uw bestelling - in premium uitvoering - hebt geplaatst voor een bepaalde datum in mei 2019 heb je mogelijks nog recht op een 'na-installatie', zo niet is het inderdaad 300€. De installatie duurt 1uà1u30. Ze moeten de voorbumper hiervoor ook demonteren.
 
Vanwaar heb je deze info, want ik heb mijn M3 LR AWD besteld eind april (met homelink) maar uiteindelijk gekregen zonder omdat het in de loop van mei niet meer mee ingebouwd werd.
Van Tesla zelf: Je moet er wel even op wachten, maar de inbouw werd 2 weken geleden keurig gedaan. Ik heb het wel de dag na levering al nagevraagd omdat ik het icoontje Homelink niet kon terugvinden, Een paar weken later definitief antwoord van gekregen van mijn Delivery Specialist dat ik er nog recht op had en dat het nabouw zou worden. Uiteraard is dit niet prioritair, dus bij aanvraag moet je even geduld hebben. Mogelijks wel te laat als je dit nu nog zal vragen, altijd proberen waard natuurlijk!
 
Het is het proberen waard, want ik heb kort na de levering dit ook nagevraagd, maar toen hoorden ze het in Keulen donderen...

Daarna ben ik het wat uit het oog verloren.

Van Tesla zelf: Je moet er wel even op wachten, maar de inbouw werd 2 weken geleden keurig gedaan. Ik heb het wel de dag na levering al nagevraagd omdat ik het icoontje Homelink niet kon terugvinden, Een paar weken later definitief antwoord van gekregen van mijn Delivery Specialist dat ik er nog recht op had en dat het nabouw zou worden. Uiteraard is dit niet prioritair, dus bij aanvraag moet je even geduld hebben. Mogelijks wel te laat als je dit nu nog zal vragen, altijd proberen waard natuurlijk!
 
Ik probeer mijn Homelink in Model X van 2017 te koppelen aan mijn “Sommer” poort aandrijving.

Als ik het bekijk op homelink.com dien ik de “transit mode” te veranderen.

Deze knop/functie staat ook in het menu.

“Wijzig de transit mode”

Ik kan er echter niet op klikken. Terwijl dat wel mogelijk lijkt te moeten zijn.

Ik zit op
20.12.11.5

Ik weet dat het in een Model 3 niet meer standaard mogelijk is. In een Model X / S van ‘17 zou dat echter wel zo moeten zijn.

Zou iemand eens willen nazien of jullie daar wel op kunnen klikken?
 

Attachments

  • AC05BB67-BD18-460F-8070-74A1643C63A6.jpeg
    AC05BB67-BD18-460F-8070-74A1643C63A6.jpeg
    465.1 KB · Views: 132
Last edited:
Even wat nieuw leven inblazen.
Ik heb geen homelink in mijn SR+ maar zou graag mijn garagedeur automatisch laten opengaan bij het naderen ervan.
Het betreft een Hormann supramatic van 2021.
Iemand hier die een aftermarket homelink ingebouwd heeft?
Vroeger kon je dit door Tesla laten inbouwen voor 300 euro maar die mogelijkheid bestaat niet meer.
 
Even wat nieuw leven inblazen.
Ik heb geen homelink in mijn SR+ maar zou graag mijn garagedeur automatisch laten opengaan bij het naderen ervan.
Het betreft een Hormann supramatic van 2021.
Iemand hier die een aftermarket homelink ingebouwd heeft?
Vroeger kon je dit door Tesla laten inbouwen voor 300 euro maar die mogelijkheid bestaat niet meer.
Ik gebruik met een Horrmann deur iSmartgate (www.ismartgate.com). Je kunt dan met geofencing of via de homekit integratie Siri commands laten uitvoeren.
Via de site die ik aangaf kun je ook de compatibility checken. Geen inbouw in de Tesla, device aansluiten op de Horrmann unit plus sensor op de deuren kost iets van €180 kan ook gebruikt worden met meerdere deuren/poorten en meerdere gebruikers.
 
Even wat nieuw leven inblazen.
Ik heb geen homelink in mijn SR+ maar zou graag mijn garagedeur automatisch laten opengaan bij het naderen ervan.
Het betreft een Hormann supramatic van 2021.
Iemand hier die een aftermarket homelink ingebouwd heeft?
Vroeger kon je dit door Tesla laten inbouwen voor 300 euro maar die mogelijkheid bestaat niet meer.
Ik heb deze laten inbouwen vorige week door tesla voor 300 euro in 3 lr
 
  • Informative
Reactions: Hayden
Het is mij eindelijk ook gelukt om mijn Model 3 (waar Homelink nog standaard in zat) te laten koppelen met de Hörmann Promatic garagedeuropener! En wel met dit apparaatje: 9.0US $ 40% OFF|Hormann Garage Door Receiver 868 Mhz Remote Control 868.35mhz Swithc For Gate - Door Remote Control - AliExpress
Ik moet eerlijk zeggen dat het aansluiten nog even zoeken was, aangezien het ding met zeer weinig instructie geleverd word, maar er valt veel te googelen. Het pairen was vervolgens ook nog niet eenvoudig. Ik heb de indruk dat het met de D-modus of UR-modus had moeten kunnen, maar dat lukte me niet. Uiteindelijk heb ik mijn Hörmann handzender HS-4 868 omgezet naar fixed-code modus, daarmee de Tesla in standaardmodus ingeleerd en die weer ingeleerd op de externe ontvanger.
Kosten: € 15,- en een uur prutsen.
 
  • Like
Reactions: TM3LR
Het is mij eindelijk ook gelukt om mijn Model 3 (waar Homelink nog standaard in zat) te laten koppelen met de Hörmann Promatic garagedeuropener! En wel met dit apparaatje: 9.0US $ 40% OFF|Hormann Garage Door Receiver 868 Mhz Remote Control 868.35mhz Swithc For Gate - Door Remote Control - AliExpress
Ik moet eerlijk zeggen dat het aansluiten nog even zoeken was, aangezien het ding met zeer weinig instructie geleverd word, maar er valt veel te googelen. Het pairen was vervolgens ook nog niet eenvoudig. Ik heb de indruk dat het met de D-modus of UR-modus had moeten kunnen, maar dat lukte me niet. Uiteindelijk heb ik mijn Hörmann handzender HS-4 868 omgezet naar fixed-code modus, daarmee de Tesla in standaardmodus ingeleerd en die weer ingeleerd op de externe ontvanger.
Kosten: € 15,- en een uur prutsen.
Hoe zet je eigenlijk de handzender van Hörmann in fixed code modus? Het gebeurt mij vaak dat ik mijn Homelink button in de Tesla MCU meerdere keren moet tappen voordat de garagedeur eindelijk opent..Ik gebruik dan vaak ook maar de handzender Misschien dat fixee code modus de situatie met Homelink verbetert.

Overigens werkte het vroeger, toen ik nog MCU1 had altijd feilloos. Sinds MCU2 zeer wisselvallig.
 
Het is mij eindelijk ook gelukt om mijn Model 3 (waar Homelink nog standaard in zat) te laten koppelen met de Hörmann Promatic garagedeuropener! En wel met dit apparaatje: 9.0US $ 40% OFF|Hormann Garage Door Receiver 868 Mhz Remote Control 868.35mhz Swithc For Gate - Door Remote Control - AliExpress
Ik moet eerlijk zeggen dat het aansluiten nog even zoeken was, aangezien het ding met zeer weinig instructie geleverd word, maar er valt veel te googelen. Het pairen was vervolgens ook nog niet eenvoudig. Ik heb de indruk dat het met de D-modus of UR-modus had moeten kunnen, maar dat lukte me niet. Uiteindelijk heb ik mijn Hörmann handzender HS-4 868 omgezet naar fixed-code modus, daarmee de Tesla in standaardmodus ingeleerd en die weer ingeleerd op de externe ontvanger.
Kosten: € 15,- en een uur prutsen.
Mooi dat het gelukt is. De module is via Ali wel wat goedkoper dan degene die ik gebruikt heb. Fixed-code modus was bij mij ook de oplossing.
Veel plezier ermee!
 
  • Like
Reactions: bennyvw