Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hulp bij keuze

This site may earn commission on affiliate links.
Beetje aanvullen. Met dat aantal km's per dag moet je rustig rijden om t op 1 lading te halen en waarschijnlijk (zeker in de winter) dagelijks ergens beetje bijladen. Als dat op locatie kan is t ideaal. Rij je naar n kantoor waar je van weet of er (vrije) mogelijkheden zijn om te laden dan is de drempel erg laag. Als dat niet het geval is, of je hebt geen zekerheid dan wil je een SuC of andere snellader op de route. Ben je wel iedere dag 10 a 15 min extra tijd kwijt aan SuC aandoen en beetje bijladen.

Tov een v60 diesel is er zeker een brandstofvoordeel, echter niet die 50k van hierboven imho. Voordeel van nog geen/lagere wegenbelasting, veel goedkopere 'brandstof' en minder onderhoud is echter fors, zeker met die km's en de moeite waard om s naast elkaar te zetten.

Bovendien rij je dan de meest toffe, vooruitstrevende en schone auto van het moment!
 
Met mijn 30 000 km ervaringen elke dag een 180 km autosnelweg durf ik stellen dat zonder laadpunt op je bestemming waar je een paar uren kan laden je slechts comfortabel 250 km range hebt. Tenzij je op de snelweg 90 km/h gaat rijden en aan de verkeerslichten vertrekt als een bompa.
 
Daar ga je toch echt moeite voor moeten doen. Ik zou het enkel overwegen indien je op bestemming kan laden.
Of er meteen 2 kopen en op elke bestemming 1 stallen aan een lader. :cool:

Ach, als je op die route langs een SuC kunt gaan is het geen probleem. Een kwartiertje/bakkie koffie en er is weer genoeg geladen. En als ik in NL een dag heb met zoveel km's zit er zeker een SuC in de buurt.
 
Daar ga je toch echt moeite voor moeten doen. Ik zou het enkel overwegen indien je op bestemming kan laden.
Of er meteen 2 kopen en op elke bestemming 1 stallen aan een lader. :cool:

Zou voor mij geen probleem zijn.
Wel zou ik voor het comfort telkens tot 100%laden. Maar met de standaard banden en 110km/h is dit te doen. En met de autopilot lees je ondertussen de krant op de centerdisplay.:biggrin:
 
Dank voor de antwoorden heren en dames.

@S-19910: Bijladen is wel mogelijk, in Amsterdam op locatie afhankelijk van publieke laadpaal infra, dus soms zal het iets lastiger zijn om te laden, maar met wat moeite geen issue denk ik. Verder is de SuC in Zwolle en redmiddel.

@Edi99: Nog steeds Emmen - Amsterdam, en zal ook blijven in die lijn.

Conclusie is wel duidelijk, ik was op zoek naar verificatie, net zoals ik in mijn post van 2014 daar ook naar op zoek was, maar andere tijden, andere conclusie. Nogmaals ook dank voor jouw reactie. Ik begrijp wat je zegt: excuses voor de late reactie, dat was wellicht inderdaad niet in lijn met de omgangsvormen op dit forum. Het was me toendertijd ontschoten om een afrondende post te schrijven.

Overigens was de reden voor mijn nieuwe post zoals je zelf aangeeft inderdaad mijn vraag over nieuwe inzichten. Ik was zelf eerlijk gezegd wel geschrokken van het feit dat ik de vorige vraag niet echt had afgesloten, had ik even moeten vermelden.

Nogmaals dank.
 
Ik zou verhuizen als ik iedere dag dergelijke afstanden zou moeten rijden...

Ik woon wel erg fijn ;)

- - - Updated - - -

Beetje aanvullen. Met dat aantal km's per dag moet je rustig rijden om t op 1 lading te halen en waarschijnlijk (zeker in de winter) dagelijks ergens beetje bijladen. Als dat op locatie kan is t ideaal. Rij je naar n kantoor waar je van weet of er (vrije) mogelijkheden zijn om te laden dan is de drempel erg laag. Als dat niet het geval is, of je hebt geen zekerheid dan wil je een SuC of andere snellader op de route. Ben je wel iedere dag 10 a 15 min extra tijd kwijt aan SuC aandoen en beetje bijladen.

Tov een v60 diesel is er zeker een brandstofvoordeel, echter niet die 50k van hierboven imho. Voordeel van nog geen/lagere wegenbelasting, veel goedkopere 'brandstof' en minder onderhoud is echter fors, zeker met die km's en de moeite waard om s naast elkaar te zetten.

Bovendien rij je dan de meest toffe, vooruitstrevende en schone auto van het moment!

Dat laatste is natuurlijk wel een dikke plus ;) Al is de bijtelling ook van wezenlijk belang.

- - - Updated - - -

Daar ga je toch echt moeite voor moeten doen. Ik zou het enkel overwegen indien je op bestemming kan laden.
Of er meteen 2 kopen en op elke bestemming 1 stallen aan een lader. :cool:

Op bestemming laden is vaak wel mogelijk. Publieke infra wordt ook steeds beter natuurlijk.

- - - Updated - - -

Feiten:

- Je rijdt (nog steeds ?) Emmen/westen(Amsterdam, Den Haag etc.)
- In Amsterdam en Zwolle staat een SuC
- Een 90D heeft een 6% hogere capaciteit dan een 85
- Er zijn inmiddels 50 locaties Fastned langs snelwegen
- Steeds meer bedrijven hebben laadpalen voor bezoekers
- Je kan zowiezo op steeds meer plekken laden

Nog steeds Emmen - Randstad, en dat blijft nog wel een aantal jaren zo.

Nog wat anders - met zoveel kilometers bespaar je over 5 jaar pakweg €50.000 op brandstofkosten ( gebaseerd op 1:10,beetje schatting, maar zal er niet veel naast zitten.

Conclusie kan je zelf trekken denk ik.
-----------

De conclusie is wel getrokken. Dit is wat het moet worden in 2017.

Moet me nog wel wat van het hart..
Op je initiële vraag van 8 feb 2014 hebben 15 mensen de moeite genomen je - geheel belangeloos - binnen twee dagen een antwoord te geven.. Je doet er een jaar over om even iets van "dankjewel" te zeggen, überhaupt om te reageren ... om er direct een nieuwe vraag aan toe te voegen.. Dat laatste lijkt dan ook meer de reden van je post..

Je bent van harte welkom - maar het is niet echt in lijn met de web-norm die we hier in dit forum hebben ontwikkeld.

Je hebt gelijk. Ik schrok ook toen ik zag dat ik niet meer gereageerd heb na de laatste post in 2014. Mijn excuses. En uiteraard dank aan een ieder die antwoorden gegeven heeft op mijn vragen. Dat wordt zeer gewaardeerd. Ik zal het forum nu wat beter in de gaten houden.

Nogmaals dank voor de reacties!