Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

HW3.0 Hardware in Europese Model3's?

This site may earn commission on affiliate links.
All,

Ik probeer erachter te komen of de Model3's die in Europa uitgeleverd worden reeds de Autopilot HW3.0 hebben.
Veel research proberen te doen, sommigen zweren van wel, anderen zeggen dat het rond deze tijd ongeveer wel kan gebeuren.

Hebben jullie met een API query reeds de codes uitgelezen in Nederlandse M3's?
Voorbeeld van dit soort codes is:
D15, MDL3, PBSB, RENA, BT37, ID3W, RF3G, S3PB, DRLH, DV2W, W39B, APF0, COUS, BC3B, CH07, PC30, FC3P, FG31, GLFR, HL31, HM31, IL31, LTPB, MR31, FM3B, RS3H, SA3P, STCP, SC04, SU3C, T3CA, TW00, TM00, UT3P, WR00, AU3P, APH3, AF00, ZCST, MI00, CDM0
Hierboven is voorbeeld van AutoPilotHardware 2.5 (APH3)... De HW3.0 zou APH4 moeten zijn.

bijvoorbeeld:
About | Telsa API Safe Tools: Token Generator, API Query Tool, and Referral Info Retrieval | Userscripts | OpenUserJS
maar er zijn ook diverse andere tooltjes in omloop uiteraard.

Mijn leasecontract loopt tot half mei, ik vermoed dat de eerste batch nog HW2.5 zal zijn, en ik wil eigenlijk misschien nog wel een paar weken extra wachten als er toch begin mei nieuwe boten beginnen te komen (zie tesla website, nu bestellen is levering in Mei) die HW3.0 hebben... Wie weet hoelang zo'n computer-wissel gaat duren als je FSD aanschaft, plus, men heeft het ook over dat HW3.0 meer dan alleen computerswap is (bv ook redundante wiring, 2e radar etc).
Elon heeft getweet dat sensoren hetzelfde blijven alleen de nieuwe computer krachtiger is en cameras zonder compressie en veel vaker/per seconde beeldanalyse doet, maar als het een kwestie van paar weken wachten is om zeker te weten dat ik HW3.0 krijg, doe ik dat liever. Plus bij eerdere upgrades van 2.0 naar 2.5 etc was het ook meer dan alleen een computerswap.

Anderen beweren echter dat de hardware in de huidige Europese autos er al inzit, wellicht alleen nog niet aktief (firmware?)
Lekker vaag allemaal.
 
Ik zal het straks nog eens proberen, misschien dat ze het gefixed hebben maar 2 weken geleden klopte de codes die terug kwamen niet:
Kloppen inderdaad niet, bij mij ook bijvoorbeeld DV2W (RWD) ipv DV4W (AWD) en RENA (Region North America).

Update: Nog steeds allemaal verkeerde codes: "AD15,MDL3,PBSB,RENA,BT37,ID3W,RF3G,S3PB,DRLH,DV2W,W39B,APF0,COUS,BC3B,CH07,PC30,FC3P,FG31,GLFR,HL31,HM31,IL31,LTPB,MR31,FM3B,RS3H,SA3P,STCP,SC04,SU3C,T3CA,TW00,TM00,UT3P,WR00,AU3P,APH3,AF00,ZCST,MI00,CDM0
 
Last edited:
Ik zal het straks nog eens proberen, misschien dat ze het gefixed hebben maar 2 weken geleden klopte de codes die terug kwamen niet:


Update: Nog steeds allemaal verkeerde codes: "AD15,MDL3,PBSB,RENA,BT37,ID3W,RF3G,S3PB,DRLH,DV2W,W39B,APF0,COUS,BC3B,CH07,PC30,FC3P,FG31,GLFR,HL31,HM31,IL31,LTPB,MR31,FM3B,RS3H,SA3P,STCP,SC04,SU3C,T3CA,TW00,TM00,UT3P,WR00,AU3P,APH3,AF00,ZCST,MI00,CDM0

Ah dat sucks. Ik wil best een maandje extra wachten als ik meteen HW3.0 krijg, maar als het er NU al inzit, wil ik zo snel mogelijk rijden ;-)
Zo jaloers op al die aflevering-threads ;-/ hihi