You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Met dat soort vermogens kun je volgens mij ook niet echt meer met je tong testen of er stroom op staat zoals bij een 9volt batterij. :tongue:Je praat over bijna 1MW aan vermogen om een enkele auto op te laden, dat is gewoon onmogelijk. Nu en ook in de toekomst.
Je praat over bijna 1MW aan vermogen om een enkele auto op te laden, dat is gewoon onmogelijk. Nu en ook in de toekomst.
Nee, in 5 minuten je 85kWh accu tot 80% vol laden moet je écht vergeten en uit je hoofd zetten.
Natuurlijk kunnen we een hele hoop. Nanotechnologie is iets wat hele dunne kabels mogelijk kán maken voor gigantische vermogens/stromen, echter moet die 1MW ook worden opgewekt.Ik denk dat in de toekomst een heleboel mogelijk is waarvan wij nu nog geen voorstelling kunnen maken, dus onmogelijk... mwa, denk het niet.
.... Ik wacht nog steeds op zwevende auto's :biggrin:
Juist. Om die reden zie je de SuperChargers nu ook al rustig opbouwen. Van 0kW naar ~100kW in zo'n 60 seconde. Om het netwerk ook even de tijd te geven.En ermee rekening houdende dat dergelijke vermogens dan slechts 5min. duren zorgt dit voor GIGANTISCHE spanningsfluxtuaties op het net waar de netbeheerders echt niet vrolijk van worden.
Laat dit soort praatjes aan de pers, ze geven met dit soort artikels alleen maar blijk van hoeveel "research" ze doen vooraleer ze een artikel posten.
Juist. Om die reden zie je de SuperChargers nu ook al rustig opbouwen. Van 0kW naar ~100kW in zo'n 60 seconde.
Het hoeft toch niet via een kabel? Hiervoor zou je ook een aansluiting onder de auto kunnen voorzien die door een hydraulische arm wordt aangesloten als je erboven staat. En mbt die piek: met een soort condensator ertussen die in een uur ofzo energie verzamelt en deze dan in kort tijd overdraagt aan de auto die komt opladen ben je van die piek af.
Het hoeft toch niet via een kabel? Hiervoor zou je ook een aansluiting onder de auto kunnen voorzien die door een hydraulische arm wordt aangesloten als je erboven staat. En mbt die piek: met een soort condensator ertussen die in een uur ofzo energie verzamelt en deze dan in kort tijd overdraagt aan de auto die komt opladen ben je van die piek af.
Wat ik ook al reageerde op groen7.nl:
Laten we proberen een 85kWh voor 80% vol te laden in 5 minuten. Dat is 300 seconde.
85kWh * 0.8 = 68kWh
68.000Wh / 300 seconde = 226Wh/seconde
226 * 3600 (1 uur) = 813600Wh
813600Wh / 1000 = 813.6kW
Voor de duidelijkheid, de SuperCharger levert nu maximaal 105 ~ 120kW. Om dat te behalen moet je dus bijna 8x het vermogen leveren!
Dan gaan we dus van een 350A connector naar een 2800A connector voor één auto. De kabel die daar bij komt kijken is nog bizarder, niet door een mens te tillen.
Je praat over bijna 1MW aan vermogen om een enkele auto op te laden, dat is gewoon onmogelijk. Nu en ook in de toekomst.
Nee, in 5 minuten je 85kWh accu tot 80% vol laden moet je écht vergeten en uit je hoofd zetten.
Het hoeft toch niet via een kabel? Hiervoor zou je ook een aansluiting onder de auto kunnen voorzien die door een hydraulische arm wordt aangesloten als je erboven staat. En mbt die piek: met een soort condensator ertussen die in een uur ofzo energie verzamelt en deze dan in kort tijd overdraagt aan de auto die komt opladen ben je van die piek af.
Je zou dan een accu moeten ingraven die als buffer dient.Het hoeft toch niet via een kabel? Hiervoor zou je ook een aansluiting onder de auto kunnen voorzien die door een hydraulische arm wordt aangesloten als je erboven staat. En mbt die piek: met een soort condensator ertussen die in een uur ofzo energie verzamelt en deze dan in kort tijd overdraagt aan de auto die komt opladen ben je van die piek af.
Is niet somber, maar we hebben wel te maken met natuurkunde die ons een aantal dingen "verbied".Voila, niet zo somber denken, overal is een oplossing voor
Natuurlijk! Maar dan heb je nog "maar" een 3e nodig. Als het 20 minuten is, dan nog maar een 4e.Mwah. Kwartiertje is ook goed, toch?
Het hoeft toch niet via een kabel? Hiervoor zou je ook een aansluiting onder de auto kunnen voorzien die door een hydraulische arm wordt aangesloten als je erboven staat. En mbt die piek: met een soort condensator ertussen die in een uur ofzo energie verzamelt en deze dan in kort tijd overdraagt aan de auto die komt opladen ben je van die piek af.
Je zou dan een accu moeten ingraven die als buffer dient.
Maarrr, we praten dan nog steeds over 2800A vs nu 350A. Best wel veel...
Is niet somber, maar we hebben wel te maken met natuurkunde die ons een aantal dingen "verbied".
Natuurlijk! Maar dan heb je nog "maar" een 3e nodig. Als het 20 minuten is, dan nog maar een 4e.
Ik gok dat de SuperChargers op termijn wel naar 150 ~ 200kW gaan overigens.