TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

I want my 5.x regen settings back!

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Keezje, Sep 30, 2014.

  1. Keezje

    Keezje Active Member

    Joined:
    Dec 17, 2013
    Messages:
    1,237
    Location:
    Netherlands
    Your votes please.
     
  2. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,970
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Ik heb er geen klachten over. Werkt volgens mij bij standard nog steeds met 60kw en low met 30kw. Komt wellicht iets geleidelijker in.
     
  3. widodh

    widodh Model S R231 EU

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    4,822
    Location:
    Middelburg, The Netherlands
    Ik merk ook niet echt heel veel anders. Wat mij betreft nog steeds prima.
     
  4. Xfrank

    Xfrank Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2012
    Messages:
    5,323
    Location:
    Waasmunster, Belgium
    +1!
     
  5. Merijn

    Merijn Active Member

    Joined:
    Jul 10, 2013
    Messages:
    1,324
    Location:
    Den Haag
    Heb ook nog geen verschil ervaren, terwijl ik me wel kan herinneren dat dat bij een eerdere update (begin dit jaar?) wel het geval was.
    Zou het een storing/bug kunnen zijn waardoor sommigen dit wel zo sterk ervaren en anderen helemaal niet?
     
  6. JoeNe

    JoeNe EU P 1662

    Joined:
    Dec 24, 2012
    Messages:
    1,556
    Location:
    Wijgmaal, Belgium, Europe
    Ik heb er ook geen last van. Ik merk zelfs geen verschil.
     
  7. bennyvw

    bennyvw *****huren.eu

    Joined:
    Feb 8, 2014
    Messages:
    225
    Location:
    Elspeet
    Ik merk ook geen verschil
     
  8. Keezje

    Keezje Active Member

    Joined:
    Dec 17, 2013
    Messages:
    1,237
    Location:
    Netherlands
    het verschil zit m bij mij in de lage snelheden, ik heb de rem veel sterker nodig om tot stilstand te komen.
     
  9. jja

    jja Member

    Joined:
    Feb 15, 2013
    Messages:
    101
    Location:
    Arnhem, the Netherlands
    De regen start iets geleidelijker.
    Zelf merk je dit nauwelijks maar voor een meerijder voelt dit prettiger.
     
  10. bpsmits

    bpsmits Member

    Joined:
    Oct 15, 2013
    Messages:
    534
    Location:
    Bilthoven
    Ik merk geen verschil
     
  11. leysfi

    leysfi Member

    Joined:
    Aug 12, 2013
    Messages:
    550
    Location:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Wat zijn jullie toch allemaal over regen bezig??? Hier schijnt de zon al heel de dag, en is het perfect droog!
    :wink:
     
  12. Wim S.

    Wim S. Active Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    1,413
    Location:
    De Woude NL
    De regen onder 6.xxx komt geleidelijker in maar loopt toch snel op naar 60 tot 65 kW. Dat is gelijk aan versie 5.xxx.
    Mijn echtgenote vond de regen bij 5.xxx zo onprettig dat ik deze, net als op de snelweg, naar 'low' zette.
    Nu kan de regen, zowel met mijn vrouw aan boord als op de snelweg, gewoon op de 'normaal' blijven.
    Ik vind het een zeer goede verbetering.
     
  13. pvh

    pvh Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2014
    Messages:
    2,074
    Location:
    Netherlands, Rotterdam Ballade (Aria)
    Ik merk echt het verschil. Per rit nu toch wel aantal keer moeten bij-remmen, normaliter nimmer. (alleen wel eens bij vervelende situaties) Je merkt echt dat hij langer aan het doorrollen is. Ben benieuwd of hij overigens nog steeds hetzelfde regenereert, of dat je ook minder regenereert.... Aangezien je langer uitrolt zal het mogelijk zelfs meer opleveren... Maar toch is het fijner om met je acceleratie pedaal te spelen om de regen te controleren. Zoals ik in een andere posting al had aangegeven, geeft dan 3 opties. Weining, veel, erg veel oid.
     
  14. TTheo

    TTheo Member

    Joined:
    Feb 26, 2014
    Messages:
    154
    Location:
    Den Bosch area
    #14 TTheo, Sep 30, 2014
    Last edited: Sep 30, 2014
    Wel degelijk verschil met vorige versie. En met die quotes hierboven over de geleidelijker inzet ervan ga ik mee. Maar ook met Leysfi, niet echt de moeite waard om je druk over te maken en terug te willen naar de vorige setting. Sorry Keezje, a NO-vote. En over 2 weken is iedereen er aan gewend...


    Denk ik...
     
  15. FVO

    FVO Active Member

    Joined:
    Nov 26, 2011
    Messages:
    2,147
    Ik ook geen klachten.
     
  16. RCH1708

    RCH1708 Member

    Joined:
    May 31, 2013
    Messages:
    276
    Location:
    Maarheeze, Netherlands
    Haven't noticed any difference. Sterker nog, Tesla says there are no changes. See User Interface thread.
     
  17. Keezje

    Keezje Active Member

    Joined:
    Dec 17, 2013
    Messages:
    1,237
    Location:
    Netherlands
  18. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    4,872
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    Ik heb er ook op gelet vandaag. Ik vind ook dat ik eerder moet bijremmen terwijl hij voorheen bij een stoplicht op het eind nog flink vaart minderde en ik nauwelijks de rem aan hoefde te raken moet ik nu op dezelfde plaatsen bijremmen.
    Ik zou ook graag de optie er bij krijgen om de "oude" instelling te kiezen naast de huidige twee. Dan is toch iedereen tevreden?
     
  19. Keezje

    Keezje Active Member

    Joined:
    Dec 17, 2013
    Messages:
    1,237
    Location:
    Netherlands
    Alleen als je eerder begint met uitrollen... toch? Wel op tijd stilstaan hoor! :wink:
     
  20. basvk

    basvk Active Member

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    1,648
    Location:
    Eindhoven
    #20 basvk, Sep 30, 2014
    Last edited: Sep 30, 2014
    Ik hou liever de nieuwe settings, het geleidelijker inkomen is comfortabeler en zo gebruik je je remmen tenminste iets meer, dat houdt ze in betere conditie. Ik vind het een duidelijke verbetering.
     

Share This Page