Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ideetjes voor nieuwe software-updates

This site may earn commission on affiliate links.
tja, moet ik nou een duimpje geven of niet? Dank dat je de moeite neemt om te reageren (up), maar ben niet blij met het antwoord (down).
PS: blij dat ik geen Japanse auto gekocht heb, anders had ik in de lijn van je logica characters moeten leren.
Die snap ik niet. Maar ik snap ook het hele probleem niet. Want dat is er niet. Beam me up, Scotty!
 
Die snap ik niet. Maar ik snap ook het hele probleem niet. Want dat is er niet. Beam me up, Scotty!
ik bedoel dat ik het waardeer dat je reageert op m'n post, maar ben niet blij met het antwoord an sich. Leuk dat hij van oorsprong Amerikaans is, maar bedoeld om ingezet te worden over de hele wereld. Als Japanners zo zouden denken moeten we Japanse tekens leren lezen als we een Nissan kopen.
 
ik bedoel dat ik het waardeer dat je reageert op m'n post, maar ben niet blij met het antwoord an sich. Leuk dat hij van oorsprong Amerikaans is, maar bedoeld om ingezet te worden over de hele wereld. Als Japanners zo zouden denken moeten we Japanse tekens leren lezen als we een Nissan kopen.
Okay. Ik heb er geen probleem mee. Ligt mss ook aan mijn leeftijd. 😀
 
ik bedoel dat ik het waardeer dat je reageert op m'n post, maar ben niet blij met het antwoord an sich. Leuk dat hij van oorsprong Amerikaans is, maar bedoeld om ingezet te worden over de hele wereld. Als Japanners zo zouden denken moeten we Japanse tekens leren lezen als we een Nissan kopen.
De methode van eerst huisnummer en dan adres is niet typisch Amerikaans. In mijn vorige Europese auto’s werkte het ook al op deze manier.
 
  • Like
Reactions: nico180
Twee dingen die ik dagelijks mis
  1. Telefoontoestel onderdeel van het profiel zodat de bestuurder zijn apparaat automatisch aangesloten is op de audio. Noodzakelijk als meerdere gezinsleden met één auto rijden.
  2. keuze voor aantal keren knipperen. Twee keer is echt te weinig. Waarom is dat geen optie?
 
Twee dingen die ik dagelijks mis
  1. Telefoontoestel onderdeel van het profiel zodat de bestuurder zijn apparaat automatisch aangesloten is op de audio. Noodzakelijk als meerdere gezinsleden met één auto rijden.
  2. keuze voor aantal keren knipperen. Twee keer is echt te weinig. Waarom is dat geen optie?
Bedoel je de reddingstrook, die is er enkel voor hulpdiensten, niet voor motards die even snel voorbij willen.

Automatische knippers aanzetten. Dan knippert hij tot je de lijn over bent.

Dit kun je instellen, als je telefoon ook als sleutel wordt gebruikt.
Programmeurs bij Tesla werken zo snel dat het al ontwikkeld is voor je de vraag stelt.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Of gewoon even zoeken op dit forum of de handleiding lezen ;)
Dat laatste is lastig. Je kan niet bij elke update de volledige handleiding herlezen om dan meestal te moeten besluiten dat er voor jou blijkbaar niets gewijzigd is.
Ik heb nog nooit de handleiding herlezen. Als er iets belangrijk is, lees ik het hier wel. Voornaamste reden om hier te blijven plakken.
 
Misschien kan er software geschreven worden voor de lader;
Wanneer het voltage boven de 240 Volt is, laad de Tesla op tot 90%, een dergelijke piekspanning komt steeds vaker voor, met name buiten de randstad en met name wanneer stroom landelijk heel goedkoop is.

Boven de 253 Volt (meen ik) schakelen de omvormers van zonnepanelen zelfs helemaal uit. Wanneer je het voltage dan een beetje kunt verlagen door alle Tesla's in de straat op te laden zou dat mooi zijn.
 
Misschien kan er software geschreven worden voor de lader;
Een heel goed idee. De afgelopen maand kwam de netspanning hier (kop van NH) vrijwel elke dag boven de 250V. En mijn omvormers kappen bij 253V.
Dus ik steeds in de weer om via de app die auto te laden. Zou heel mooi zijn als ik een minimum spanning en een maximum laadnivo kon instellen zodat dat automagisch gaat.
En anders toch nog maar weer een datacentrum erbij. Oh, wat zeg ik nou weer...