Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ideetjes voor nieuwe software-updates

This site may earn commission on affiliate links.
Gezichtsherkenning voor in de camera bij de chauffeurskant, eigenlijk net als nu vaak op je telefoon, maar dan voor je auto zodat zelfs als je je sleutel en telefoon vergeten bent je nog steeds weg kunt rijden en/of je auto in kunt stappen.

Een grafiek tonen met een voorspelling van de stroomprijs de komende 24 uur in het gebied waar de auto aanwezig is.

Een hulplijn waarbij je gewoon een Tesla medewerker kunt bellen, die vervolgens op afstand je auto in kan stellen. Bijvoorbeeld wanneer je nieuw bent of je navigatiesysteem niet begrijpt, druk je de belknop in, krijg je een medewerker aan de telefoon en die stelt op afstand je auto in op de manier zoals jij het hem vraagt.
Beetje zoals dit:
En dan rond 1:10

Interessante suggesties...

Gezichtsherkenning zou ik niet instellen: te onbetrouwbaar. Bij een telefoon van 1200 of een laptop van 2500 kan het, maar een auto 125K doe ik niet.

Stroomprijzen heb ik geen behoefte aan, maar als anderen dat wel hebben, prima

Kunnen ze dat dan nog niet? Als het gaat om een full service lijn kan ik mij wel voorstellen dat je daar een apart abonnement voor moet afsluiten, denk dat dat heel duur is.
 
Klopt. Voer eerst in Downingstreet 10 en daarna 10 Downingstreet. Kijk eens hoeveel sneller dat gaat.
'10 Downing' werkt vast sneller dan 'Downingstreet 10' moeten invoeren zoals Phil V hierboven terecht opmerkt :) Maar ik maakte eigenlijk slechts een grapje over hoe Amerikanen adressen verkeerd om schrijven. Zal er volgende keer een /s bij doen.

(Ik gebruik overigens 'navigeer naar <straat> <nummer> in <plaats>', veel sneller)
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: Enzo63
'10 Downing' werkt vast sneller dan 'Downingstreet 10' moeten invoeren zoals Phil V hierboven terecht opmerkt :) Maar ik maakte eigenlijk slechts een grapje over hoe Amerikanen adressen verkeerd om schrijven. Zal er volgende keer een /s bij doen.

(Ik gebruik overigens 'navigeer naar <straat> <nummer> in <plaats>', veel sneller)
Was ook meer reactie op @Peters25 Engelsen doen het ook. In Nederland was het altijd Downingstreet 10 maar sinds kor10 hoor je, op het journaal, alleen nog maar 10 Downingstreet.

PS klopt, ik vergeet eigenlijk altijd dat een commando nog sneller gaat.
 
Interessante suggesties...

Gezichtsherkenning zou ik niet instellen: te onbetrouwbaar. Bij een telefoon van 1200 of een laptop van 2500 kan het, maar een auto 125K doe ik niet.

Stroomprijzen heb ik geen behoefte aan, maar als anderen dat wel hebben, prima

Kunnen ze dat dan nog niet? Als het gaat om een full service lijn kan ik mij wel voorstellen dat je daar een apart abonnement voor moet afsluiten, denk dat dat heel duur is.
Nou ja, je kunt het ook uitzetten, het is geen verplichting ofzo, maar wel een interessante optie.

Zelfde voor stroomprijzen.

Geen idee, ik bezit eerlijk gezegd geen Tesla, maar heb het in ieder geval nog nooit eerder gezien. Zelfs bij ongelukken of wat dan ook niet, terwijl dat toch een moment zou kunnen zijn waarop je als Tesla medewerker meteen van op de hoogte zou willen zijn en het als chauffeur misschien zou kunnen waarderen wanneer je vragen hoe het met je gaat.
 
Maar ik maakte eigenlijk slechts een grapje over hoe Amerikanen adressen verkeerd om schrijven.
Verkeerd?

Zoals de reactie van die ene bestuurder op de snelweg, als hij in de verkeersinformatie op de radio de waarschuwing hoort, dat er een spookrijder op zijn traject rijdt: “1 spookrijder?, ik tel er tientallen”.

Bijna de ganse rest van de wereld schrijft eerst het nr.
 
  • Like
  • Funny
Reactions: MikerG_MC and mnno
  • Kunnen ingeven van een vaste route voor W-W verkeer, zodat de wagen die gewoon 's morgens en 's avonds automatisch opstart. De route die ik volg wordt niet door navigatiesystemen voorgesteld, maar is maar 3 minuten langer rijden voor een veel aangenamere weg (geen verkeerslichten). Maar ik wil wel weten of er file is op die weg of niet.
  • Preview wat het volgende nummer is in mijn spotify playlist, en dat kunnen skippen
  • Meer mogelijkheden om extra "knoppen" op het hoofdscherm te zetten.
 
Spotify app:
  • Na zoekscherm dat als je een verkeerd liedje gekozen hebt of een album hebt bekeken; 'terug' ook daadwerkelijk terug naar de resultaten betekent.
  • Dat als je even wisselt naar bijvoorbeeld de radio en je weer terug gaat naar Spotify, de speellijst hervat wordt. (Wat bij Tidal wél zo werkt). Ipv weer opnieuw moet selecteren en altijd bij nummer één moet beginnen voordat je shuffle aan kunt zetten.
  • Dat je nummers kunt toevoegen aan de speellijst als 'play next' zodat je een gevonden nummer tussendoor kunt afspelen; maar daarn de oorspronkelijke speellijst weer doorgaat.
Tidal app
  • Mogelijkheid tot shuffle/radio obv een bepaald nummer

Auto
  • Bij koud weer (<3°) deactivatie van automatische ruitenwissers en uitklappen spiegels totdat deze verwarmd zijn.
  • Optie om dashboard kastje te kunnen openen zonder pincode als deze al eerder ingevoerd is tijdens de rit en de bestuurder niet uitgestapt is.
  • Eenmalige Scheduled departure. Ik ga niet elke dag volgens een vast patroon onderweg, maar wil wel de auto voorverwarmen/koelen; nu moet ik er telkens aan denken om dit weer uit te zetten, of de auto staat de volgende dag op dat tijdstip zich weer op te warmen.
  • Voorverwarmen/koelen obv agenda.
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC
Maar eigenlijk is hier al een website voor toch?

En van deze lijst haal ik er enkele uit die ik echt wel nuttig vind
- add preconditioning button for non Tesla fast charging
- Rear-End Collision–Warning System
- Easily report incorrect speed limits
- A Better Route Planner In car (zoals bij Polestar)
- Use different colors for different Superchargers (v1, v2, v3, urban) on the map
 
Last edited:
  • Like
Reactions: OttoR
Wat ik ook nog wel op m'n verlanglijstje heb staan is integratie met parkeer apps. (E.g. Parkmobile, Q-PARK)

Dat je parkeert en de Tesla automatisch de teller aanzet of vraagt om dat te doen en deze uitzet zodra je wegrijdt; dit laatste deed de Škoda app, en dat was zo handig en heeft behoorlijk wat geld bespaard. Of als je 's avonds parkeert de auto 's ochtends de parkeermeter aanzet
 
  • Like
Reactions: Hbrink