Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

iemand een goed idee voor een mini tripje van 5 dagen

This site may earn commission on affiliate links.

Xfrank

Well-Known Member
Jun 16, 2012
11,323
15,574
Waasmunster, Belgium
Ik zou graag een leuk tripje maken met mijn echtgenote en de Tesla, maar weet niet echt waarheen...
We hebben 5 dagen beschikbaar begin november.
max. 600 a 700 km per dag rijden.
We houden niet van drukte, wel van mooie stukjes natuur.

ofwel gaan we met de MS omdat ik daar winterbanden voor heb, maar daar gaat het laden enorm traag met een max. bereik van 300km;
ofwel met de M3, geen probleem met laden en bereik, maar geen winterbanden

Graag tips voor leuke plekjes, bezienswaardigheden, leuke hotelletjes
 
Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind het altijd prettig om zo'n korte vakantie te beginnen met een nacht op een boot. Slapen en in een heel andere wereld wakker worden geeft vakantiegevoel. Wel even drukte, maar boek een luxe hut en je hebt van niemand last.
Dus bijvoorbeeld: Colorline van Kiel naar Oslo en terug rijden (luxe boot en erg netjes, vanuit de sauna over de zee kijken)
Of HvH-Harwich en via Stonehenge en Dover terug (best OK boot, zeker de captains suite).
Of Ijmuiden-newcastle en in Schotland rondrijden (te lang geleden dat ik dat gedaan heb om nog een oordeel te kunnen geven)

Stenaline Gotheborg-Kiel is een beetje minder, maar ook wel ok.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Nexus and Xfrank
@Xfrank Ik heb deze zomer flink wat trips in Sauerland Ardennen en Eifel gemaakt die ook heel aardig waren, zoek maar eens op “mooie route Eifel download gpx . Dan kom je op een site met o.a. motorroutes met rating. En die zijn heel fijn met model ☰ te rijden . Paar van die routes aan elkaar knopen en je hebt je vakantie. Wel jammer dat je geen gpx kan uploaden maar de geprinte versie is prima en als de bijrijder de volgende plaats intoetst gaat t ook prima. (Iemand anders een beter idee? Het wordt tijd dat Tesla zelf een alternatief biedt door” de mooiste route “ te kunnen kiezen. en uploaden van de route lijkt me ook geen Rocket science. :rolleyes:)
 
  • Like
Reactions: Xfrank