Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Iemand recente openbare laadervaring in Belgie/Noord Frankrijk?

This site may earn commission on affiliate links.
Volgend week vrijdag moet ik een dagje heen en weer van Utrecht naar Rambouillet (net onder Parijs.)
Omdat we iemand in België moeten ophalen, zullen we waarschijnlijk in Lille op de trein stappen. Ook om aan het vrijdag auto verkeer in Frankrijk te ontsnappen.
De afstand Utrecht-Lille is ongeveer 250 km. Dat ga ik niet op een lading redden.
Weet iemand openbare laadstations waar je snel kunt laden en die het met zekerheid doen?
Heb ik daar een abonnement voor nodig?
Werken deze met de "standaard" kabels die Tesla levert of met deze kabel die ik afzonderlijk heb gekocht: Cable Mode 3 type 2 to 2 M-F 3x32A 8m
 
Volgend week vrijdag moet ik een dagje heen en weer van Utrecht naar Rambouillet (net onder Parijs.)
Omdat we iemand in België moeten ophalen, zullen we waarschijnlijk in Lille op de trein stappen. Ook om aan het vrijdag auto verkeer in Frankrijk te ontsnappen.
De afstand Utrecht-Lille is ongeveer 250 km. Dat ga ik niet op een lading redden.
Weet iemand openbare laadstations waar je snel kunt laden en die het met zekerheid doen?
Heb ik daar een abonnement voor nodig?
Werken deze met de "standaard" kabels die Tesla levert of met deze kabel die ik afzonderlijk heb gekocht: Cable Mode 3 type 2 to 2 M-F 3x32A 8m


Je zou mgemmell in Madrid kunnen vragen, hij heeft zijn wagen in Augustus in Tilburg opgehaald en van is toen van Tilburg naar Madrid via Parijs gereden, in vier dagen. Hij heeft misschien tips. De thread is is:

1750kms in a weekend from Tilburg to Madrid

 
Je zou mgemmell in Madrid kunnen vragen, hij heeft zijn wagen in Augustus in Tilburg opgehaald en van is toen van Tilburg naar Madrid via Parijs gereden, in vier dagen. Hij heeft misschien tips. De thread is is:

1750kms in a weekend from Tilburg to Madrid


Bedankt voor de tip.
Ik heb z'n blog gelezen en de belangrijkste tip is Ikea in Gent of Antwerpen.
Nu nog even nagaan of de laadpunten achter of voor een afgesloten hek zitten buiten openingstijden.

het is behoorlijk plannen als je een langere tocht wilt maken. Zeker als je op een bepaald tijdstip ergens hebt afgesproken.
 
Bedankt voor de tip.
Ik heb z'n blog gelezen en de belangrijkste tip is Ikea in Gent of Antwerpen.
Nu nog even nagaan of de laadpunten achter of voor een afgesloten hek zitten buiten openingstijden.

het is behoorlijk plannen als je een langere tocht wilt maken. Zeker als je op een bepaald tijdstip ergens hebt afgesproken.

Ikea laadpalen zijn volgens mij alleen tijdens de openingsuren te gebruiken, omdat je een laadpas bij de balie moet vragen.

- - - Updated - - -

Zie ook mijn eerdere post over ongeveer hetzelfde onderwerp:

Belgium and the Netherlands (Dutch) - Page 1156

Belgium and the Netherlands (Dutch) - Page 1156
 
waarschijnlijk in Lille op de trein stappen.
Deze zomer met de Roadster naar Lille gereden en blijven slapen. Het treinstation in Lille heeft 3 gratis oplaad plaatsen. Met gewone Schuko EuroPlug. Traag maar als je Model S daar toch een nachtje blijft slapen is hij 's morgens terug vol en staat hij veilig geparkeerd.
epada4uj.jpg

Onderweg van België naar Lille kan je aan 32A laden bij:
Carport Negundo, Rue du Progrés 17, 7503 Froyennes