Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ik ga naar Greifswald en ik neem mee...

This site may earn commission on affiliate links.
Beste forumleden,

Zoals jullie misschien weten heb ik mijn rode Tesla nog niet zo lang.

Donderdag 17 november is het eindelijk zover.:):)
Dan mag ik eindelijk een lange afstand afleggen!!!!:p
Ik ga dan namelijk de Hanse werf in Greifswald bezoeken.
Zover ik kan zien zijn er onderweg SuperChargers genoeg.

Is het arrogant/dom/onverstandig om geen extra laadapparatuur/kabels mee te nemen behalve de mobiele lader die ik ontvangen heb bij de oplevering (en alleen slechts een keer getest heb) ?

gr Chris
 
23km naar de dichtstbijzijnde SuC is een inkoppertje. Maar hoe lang blijf je, en hoeveel ga je ter plaatse nog touren. Als je van SuC naar bestemming en retour PLUS die extra ritten niet op één range charge kunt doen: kun je ter plaatse (hotel? werkplek?) laden, en dan met welke plug, en is het gratis of met een pas, en welke dan..?

Op locatie bijladen is altijd comfortabel en een extra pas of kabel waard, maar als het niet nodig is, is het niet nodig.

Edit: op PlugShare zie ik dat er doordeweeks een chademo snellader (200 km/h of meer) en een 22 kW Mennekes / Type 2 (100 km/u) beschikbaar is. Die laatste soort kabel.plug heb je ook standaard, toch? Een chademo adapter kun je aanschaffen zodat je m voor de Tesla kunt gebruiken, of je kunt proberen er een te lenen via de Stekkerclub
 
Last edited:
Mennekes, type2 heb je niet standaard. Ik dacht dat ook. Maar niet dus.
Kost bij Tesla ongeveer 250€.
Als je een werf bezoekt kan je wellicht 32A 3 fasen laden met de standaard bijgeleverde rode stekker.
Maar waarom zorgen maken als je superchargers passeert. Ik heb leren genieten van de wachttijd. Als je die ingecalculeerd hebt is het 40 minuten genieten van niets hoeft, niets moet. De tijd is altijd sneller voorbij dan gedacht.
 
Mennekes, type2 heb je niet standaard. Ik dacht dat ook. Maar niet dus.
Kost bij Tesla ongeveer 250€.
Dat is natuurlijk zo, die moet je zelf aanschaffen. Behoort wel tot de standaarduitrusting, IMO. Ik heb zelf 8m, dan kom je niet zomaar tekort als je met de neus bij de laadpaal staat en de kabel naar de kont moet leiden.
Laadkabels & Laadpalen voor elektrische auto's en als TMC forumlid vermeld je de kortingcode TMC10 voor 10 pct korting.
 
Mennekes, type2 heb je niet standaard. Ik dacht dat ook. Maar niet dus.
Kost bij Tesla ongeveer 250€.
Als je een werf bezoekt kan je wellicht 32A 3 fasen laden met de standaard bijgeleverde rode stekker.
Maar waarom zorgen maken als je superchargers passeert. Ik heb leren genieten van de wachttijd. Als je die ingecalculeerd hebt is het 40 minuten genieten van niets hoeft, niets moet. De tijd is altijd sneller voorbij dan gedacht.
Met de standaard bijgeleverde mobiele lader en rode stekker kun je max. Met 16A laden. Voor een 32A socket heb je een verloopstuk nodig om te kunnen laden(met 16A). Daarnaast rijden de meeste nieuwe Tesla's met een monolader rond, dus sowieso nooit sneller dan 16A/11kW. Met de upgrade zou je met een type-2 kabel max met 17kW kunnen laden. De mobiele lader (UMC) blijft dan nog steeds max. 16A/11kW.
 
Met de standaard bijgeleverde mobiele lader en rode stekker kun je max. Met 16A laden. Voor een 32A socket heb je een verloopstuk nodig om te kunnen laden(met 16A). Daarnaast rijden de meeste nieuwe Tesla's met een monolader rond, dus sowieso nooit sneller dan 16A/11kW. Met de upgrade zou je met een type-2 kabel max met 17kW kunnen laden. De mobiele lader (UMC) blijft dan nog steeds max. 16A/11kW.
Dat is natuurlijk zo, die moet je zelf aanschaffen. Behoort wel tot de standaarduitrusting, IMO.
Laadkabels & Laadpalen voor elektrische auto's en als TMC forumlid vermeld je de kortingcode TMC10 voor 10 pct korting. :)
 
Ik zou minimaal een verlengkabel meenemen, bijvoorbeeld 25m. Iedereen adviseert 2,5mm. Heb zelf 1,5mm uit de bouwmarkt die 3,7kW prima trekt. Verlengkabel maakt het ook mogelijk om de stekker te draaien (soms doet hij het niet en als je de stekker 180graden draait wel). Daarnaast heb ik vanuit de lease een type2 en de standaard tesla umc. Ben nog altijd weer thuisgekomen.
 
Heren,

Wat heerlijk zo een vlugge reactie.
Nog wat aanvulling Ik vertrek op 17 november, blijf 18 november slapen en ga 's avonds weer terug naar Duiven.

Mijn gevoel zegt dat ik niets anders nodig heb dan de supercharger en een stopcontact voor nood. Ik heb idd geen type 2 kabel, wel inmiddels newmotion kaart geactiveerd :)

Misschien dan toch maar een verlengsnoer meenemen?

Vinden jullie het verstanding een type 2 kabel mee te nemen/cq aan te schaffen . Ik zie in NoorOost Duitsland buiten superchargers eigenlijk alleen maar oplaadpunten bij Nissan dealers....
 
Heren,

Wat heerlijk zo een vlugge reactie.
Nog wat aanvulling Ik vertrek op 17 november, blijf 18 november slapen en ga 's avonds weer terug naar Duiven.

Mijn gevoel zegt dat ik niets anders nodig heb dan de supercharger en een stopcontact voor nood. Ik heb idd geen type 2 kabel, wel inmiddels newmotion kaart geactiveerd :)

Misschien dan toch maar een verlengsnoer meenemen?

Vinden jullie het verstanding een type 2 kabel mee te nemen/cq aan te schaffen . Ik zie in NoorOost Duitsland buiten superchargers eigenlijk alleen maar oplaadpunten bij Nissan dealers....
een geactiveerde Newmotion card zonder type2 kabel is als een vaas zonder bloemen! Voor deze trip zul je m niet nodig hebben maar een type2 kabel is wel zo fijn om bij je te hebben voor langere ritten in Nederland om openbaar te laden.
 
  • Like
Reactions: Phil_BE
Kijk ook eens op Stekkerclub. Rijders van het eerste uur of de echte avonturiers die de grenzen opzoeken hebben een grote verzameling adapters, snoeren, pasjes etc. Ik leen alles uit. Het meeste heb ik nog nooit nodig gehad. Wat ik nu zou adviseren is een korte (2m)Type-2 kabel. Gebruik ik 2x per jaar omdat kan. En een 25m verlengkabel 3x2,5mm.
 
Wie het af en toe nodig zal hebben om af en toe publiek te laden zal af en toe een laadopstelling vinden waarbij de laadpoort niet binnen 2 meter van de laadpaal kan komen. Ergo: met 2 meter kabel kun je niet altijd uit de voeten.
 
IMG_5503.JPG
Kijk ook eens op Stekkerclub. Rijders van het eerste uur of de echte avonturiers die de grenzen opzoeken hebben een grote verzameling adapters, snoeren, pasjes etc. Ik leen alles uit. Het meeste heb ik nog nooit nodig gehad. Wat ik nu zou adviseren is een korte (2m)Type-2 kabel. Gebruik ik 2x per jaar omdat kan. En een 25m verlengkabel 3x2,5mm.
Mijn 8m kabel bij publieke laadpalen al meer gebruikt als mijn 4M kabel. Zeker in Amsterdam of je moet tegen het verkeer inparkeren