Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Impact fraude VW

This site may earn commission on affiliate links.
Pas maar op. Als het hen beter uitkomt, is een waterstofauto ook een EV. Ook wel FCEV genoemd.

Nooit zullen ze dat doen!
De infrastructuur op waterstof?
Dat zou hen minimaal het 10 voudige kosten.

Beter is het voor VW aansluiting te zoeken bij de standaard van Tesla en dan voor de laatste sterkere laadstructuur te kiezen zodat we met een hogere gelijkspanning kunnen laden.
Ik ben nu gewend te plannen dus ik verlies wel wat tijd maar gecombineerd met de rust is het fantastisch laden.
Als VW en consorten mee gaan doen dan kan het zijn dat de standaard bepaald is!
 
Uit meerdere bronnen blijkt nu dat er sterke aanwijzingen zijn dat de top van Volkswagen al jaren op de hoogte was van het dieselschandaal, dus ook de "van niets wetende" opgestapte CEO Winterkorn vorig jaar.
Wie had ook maar 1 seconde gedacht dat dat mogelijk was in het zeer hiërarchieke Duitse bedrijfsleven, dat "een aantal medewerkers / ingenieurs" zonder hun meerdere daarover in te lichten, aan het sjoemelen was geslagen om de uitstoottesten te manipuleren??? o_O
Dat ze nu bij het VW-concern om het hardst roepen vanaf nu volop in te zetten op elektrisch vervoer, klinkt wat mij betreft even geloofwaardig als de bewering dat Winterkorn niets wist van het dieselschandaal...:oops:
 
Uit meerdere bronnen blijkt nu dat er sterke aanwijzingen zijn dat de top van Volkswagen al jaren op de hoogte was van het dieselschandaal, dus ook de "van niets wetende" opgestapte CEO Winterkorn vorig jaar.
Wie had ook maar 1 seconde gedacht dat dat mogelijk was in het zeer hiërarchieke Duitse bedrijfsleven, dat "een aantal medewerkers / ingenieurs" zonder hun meerdere daarover in te lichten, aan het sjoemelen was geslagen om de uitstoottesten te manipuleren??? o_O
Dat ze nu bij het VW-concern om het hardst roepen vanaf nu volop in te zetten op elektrisch vervoer, klinkt wat mij betreft even geloofwaardig als de bewering dat Winterkorn niets wist van het dieselschandaal...:oops:
De resultaten van Volkswagen zijn miljarden beter dan ze zelf hadden gedacht. Het doormodderen op de oude weg gaat zo nog wel even door. Ik schat in dat pas als de Model 3 op de weg komt de Duitse autoindustrie echt wakker zal worden. En eerlijk is eerlijk, zelfs als Tesla erin zou slagen 500.000 auto's per jaar te maken, is dit niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat. Verschillende concerns maken al jaren meer dan 10.000.000 fossiele auto's per jaar. Dat zal helaas nog lang zo blijven.
 
De resultaten van Volkswagen zijn miljarden beter dan ze zelf hadden gedacht. Het doormodderen op de oude weg gaat zo nog wel even door. Ik schat in dat pas als de Model 3 op de weg komt de Duitse autoindustrie echt wakker zal worden. En eerlijk is eerlijk, zelfs als Tesla erin zou slagen 500.000 auto's per jaar te maken, is dit niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat. Verschillende concerns maken al jaren meer dan 10.000.000 fossiele auto's per jaar. Dat zal helaas nog lang zo blijven.
Na 20 jaar VW rijden is de conclusie dat gauw moeten verdwijnen. Laat ze lekker doormodderen, de omwenteling komt altijd sneller dan verwacht. Kijk naar Nokia en Blackberry, die modderde ook nog even door na de komst van de iPhone.
Mogelijk versnellingen. Eén zelfrijdende Tesla vervangt 10 niet zelfrijdende auto's omdat een hogere bezetting mogelijk is. 500.000 model III staan voor 5.000.0000 Passats en Golfjes. Dat ruimt lekker op.
 
Na 20 jaar VW rijden is de conclusie dat gauw moeten verdwijnen. Laat ze lekker doormodderen, de omwenteling komt altijd sneller dan verwacht. Kijk naar Nokia en Blackberry, die modderde ook nog even door na de komst van de iPhone.
Mogelijk versnellingen. Eén zelfrijdende Tesla vervangt 10 niet zelfrijdende auto's omdat een hogere bezetting mogelijk is. 500.000 model III staan voor 5.000.0000 Passats en Golfjes. Dat ruimt lekker op.
Ook hier is het nuttig de nuchterheid te laten prevaleren. Zelfs al zou de autoindustrie in staat zijn om, zeg binnen 5 jaar, een volledig autonoom rijdende auto te maken, dan duren regelgeving, wetgeving, gewenning en volledige acceptatie nog zeker 10 jaar extra. Daarnaast rijden er tientallen miljoenen auto's op fossiele brandstof. Die auto's zijn echt niet binnen 15 jaar allemaal verschroot.
 
Mogelijk versnellingen. Eén zelfrijdende Tesla vervangt 10 niet zelfrijdende auto's omdat een hogere bezetting mogelijk is. 500.000 model III staan voor 5.000.0000 Passats en Golfjes. Dat ruimt lekker op.
Niet (helemaal) flauw bedoeld, maar in de jaren 70 had wat losbandig en soms langharig zogenaamd tuig in de ogen van de gevestigde orde al zo'n plan. Het witte fietsenplan. Hoe nobel ook het kwam niet echt van de grond. Velen zien de auto als hun eigen stukje en zullen wat moeite hebben met het doorlenen danwel -huren. Hoeveel mensen laten anderen op vakantie gaan in hun caravan? Nee hoor, al die sleurhutten staan 50 weken per jaar bij een boer in z'n schuur. Zo zullen velen - als ze hun Model 3 voor de deur hebben - er moeite mee hebben om dat ding uit te lenen.
Gaat het lukken? Ongetwijfeld, want zeg dat iets niet kan en men wordt gedreven het tegendeel te bewijzen. Iets waar ik altijd graag in mee mag gaan en het doel is belangrijk, niet zozeer de weg er naar toe. Mensen zijn ook weer schapen, dus iets met het eerste schaap gaan zijn!
Laten we eens gewoon beginnen met de autonoom verhuurbare model 3 die een begin maakt met de pool-auto's van greenwheels etc. te vervangen - of beter nog - dat greenwheels en concorten dat zelf faciliteren. Wat is er mooier dan zorgen dat je fleet altijd op de goede plek staat en bruikbaar blijft :)
 
De resultaten van Volkswagen zijn miljarden beter dan ze zelf hadden gedacht. Het doormodderen op de oude weg gaat zo nog wel even door. Ik schat in dat pas als de Model 3 op de weg komt de Duitse autoindustrie echt wakker zal worden. En eerlijk is eerlijk, zelfs als Tesla erin zou slagen 500.000 auto's per jaar te maken, is dit niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat. Verschillende concerns maken al jaren meer dan 10.000.000 fossiele auto's per jaar. Dat zal helaas nog lang zo blijven.

Ik deel je pessimisme niet. Die huidige resultaten zeggen niet veel over de toekomst. Min of meer de helft van hun vermogen hebben ze moeten reserveren voor het schoonvegen van hun stoepje. Model 3 zal binnenkort in de definitieve vorm gepresenteerd worden en dat zal weer een tsunami aan reserveringen opleveren. Dat zal ook het moment zijn waarop men (en ook de leasemaatschappijen) zich achter de oren gaat krabben wat de restwaarde betreft en daarmee samenhangende leasetarieven.

Momenteel begint de impact van Model X voorzichtig duidelijk te worden en dringt druppelsgewijs het Masterplan 2 door.

De heisa rond Autopilot is van een lastercampagne omgeturnd in een positieve publiciteit en zo is er meer.

Het kan ineens hard gaan en het kan zo maar ineens dat een fabriek in aanbouw in China wordt aangekondigd, een stuk of wat gigafactories. Verder zal er binnen de autoconcerns best wel worden nagedacht hoe nu verder. Neem Volkswagen. Voortbouwen op laatste resultaten, waarvan de kiem werd gelegd in het verleden en daarom niet echt actueel is, is niet verstandig.

Wat zou het effect zijn als één van de CEO's zich openlijk achter het plan van Elon opstelt (vanwege de publieke doelstellingen is dat geen gezichtsverlies) en een meeting vraagt om te bespreken hoe zij deel uit kunnen maken van dit plan dat voor de wereld op zich erg gunstig is? Dat kan met behoud van eigen identiteit maar men kan dat relatief snel effectueren omdat zij direct gebruik kunnen maken van de door Elon al geplaveide weg. De eerste fabrikant die dit gemotiveerd naar buiten brengt zal spekkoper zijn. Hoeft zich naar de klanten toe niet steeds te excuseren met het zoveelste studiemodel en neemt gelijk het grootste struikelblok voor de kopers weg, namelijk het SuC netwerk.
 
Niet (helemaal) flauw bedoeld, maar in de jaren 70 had wat losbandig en soms langharig zogenaamd tuig in de ogen van de gevestigde orde al zo'n plan. Het witte fietsenplan. Hoe nobel ook het kwam niet echt van de grond. Velen zien de auto als hun eigen stukje en zullen wat moeite hebben met het doorlenen danwel -huren. Hoeveel mensen laten anderen op vakantie gaan in hun caravan? Nee hoor, al die sleurhutten staan 50 weken per jaar bij een boer in z'n schuur. Zo zullen velen - als ze hun Model 3 voor de deur hebben - er moeite mee hebben om dat ding uit te lenen.
Gaat het lukken? Ongetwijfeld, want zeg dat iets niet kan en men wordt gedreven het tegendeel te bewijzen. Iets waar ik altijd graag in mee mag gaan en het doel is belangrijk, niet zozeer de weg er naar toe. Mensen zijn ook weer schapen, dus iets met het eerste schaap gaan zijn!
Laten we eens gewoon beginnen met de autonoom verhuurbare model 3 die een begin maakt met de pool-auto's van greenwheels etc. te vervangen - of beter nog - dat greenwheels en concorten dat zelf faciliteren. Wat is er mooier dan zorgen dat je fleet altijd op de goede plek staat en bruikbaar blijft :)

Het is wel weer zo dat wanneer ik met jongelui samen werk het "bezit" voor hen veel minder belangrijk is dan voor de "oudere" garde. Gezien alle initiatieven die we nu zien om te "delen", denk aan rideshare portals, lijkt het me dat ze gewoon zitten te springen om een werkbaar concept.
Overigens is het hele idee van "sharing", dat natuurlijk al vanaf het begin bestond in het echte secret masterplan, er de oorzaak van dat de auto's wat spartaans zijn ingedeeld en de gebruikelijke 32 bergvakjes, bekerhouders e.d. missen. Gewoon dat je wat je meeneemt in de auto ook weer gemakkelijk mee weg neemt zodat de kans op achterlaten minimaal is. Daarin passen ook de bergplekken voor rugtassen onder de achterstoelen in de Model X.
 
Het is wel weer zo dat wanneer ik met jongelui samen werk het "bezit" voor hen veel minder belangrijk is dan voor de "oudere" garde. Gezien alle initiatieven die we nu zien om te "delen", denk aan rideshare portals, lijkt het me dat ze gewoon zitten te springen om een werkbaar concept.
Overigens is het hele idee van "sharing", dat natuurlijk al vanaf het begin bestond in het echte secret masterplan, er de oorzaak van dat de auto's wat spartaans zijn ingedeeld en de gebruikelijke 32 bergvakjes, bekerhouders e.d. missen. Gewoon dat je wat je meeneemt in de auto ook weer gemakkelijk mee weg neemt zodat de kans op achterlaten minimaal is. Daarin passen ook de bergplekken voor rugtassen onder de achterstoelen in de Model X.
Helemaal eens, de bezitterigheid neemt af maar het doen van grotere investeringen is wel iets meer moeite mee. En dat is gezien potentiele recessies etcetera misschien niet eens onverstandig. Men wil wel graag weten waar ze aan toe zijn. Maar de keuze tussen een halve ton voor een shared-voertuig of toch maar eerst het huisje(-boompje-beestje) is voor de meesten nog wel heel makkelijk te maken. Of dan toch in mijn directe omgeving.
Ik ben het overigens helemaal met je eens dat die opbergvakken en beide masterplannen er naar verwijzen, maar het is dan wel bijzonder te noemen dat de X weer steekvakken heeft gekregen en de S standaard met middenconsole wordt uitgeleverd nu - of refereer jij aan dat die in de first-release van de 3 nog ontbraken? (Even nieuwsgierig en niet snel terurbladerend in het Model 3 draadje).
 
Helemaal eens, de bezitterigheid neemt af maar het doen van grotere investeringen is wel iets meer moeite mee. En dat is gezien potentiele recessies etcetera misschien niet eens onverstandig. Men wil wel graag weten waar ze aan toe zijn. Maar de keuze tussen een halve ton voor een shared-voertuig of toch maar eerst het huisje(-boompje-beestje) is voor de meesten nog wel heel makkelijk te maken. Of dan toch in mijn directe omgeving.
Ik ben het overigens helemaal met je eens dat die opbergvakken en beide masterplannen er naar verwijzen, maar het is dan wel bijzonder te noemen dat de X weer steekvakken heeft gekregen en de S standaard met middenconsole wordt uitgeleverd nu - of refereer jij aan dat die in de first-release van de 3 nog ontbraken? (Even nieuwsgierig en niet snel terurbladerend in het Model 3 draadje).

Men denkt ook anders. Op dit moment is dat nog niet goed voor te stellen omdat de maatschappij erg individualistisch is ingesteld en men zelfs de eigen buren soms niet kent. Maar een komende generatie kan anders gaan denken omdat door alle veranderingen men steeds meer wordt teruggeworpen op de eigen omgeving in plaats van "instanties" die het allemaal regelen.

Maar denk in een groepje bewoners, gezinnen, die samen besluiten om een halve ton uit te geven, de eigendom in een wellicht online stichting onderbrengen en uiteraard via een app de auto kunnen reserveren. Bij tien deelnemers gaat het dan om vijf mille per deelnemer.
Stel dat meerdere van die groepjes via de app zich combineren zodat een vrije auto bij groep één kan worden ingezet bij groep 2 etc.

En dat Tesla, dat lieten ze al doorschemeren, in grote steden nog een eigen vloot beschikbaar zetten om gaten in de beschikbaarheid te vullen?

Dan hebben we het nog steeds over de "pré autonoom rijden" maar het kan natuurlijk straks nog beter.

Het zit wel slim in elkaar, vind ik.

Wat de bergvakjes betreft denk ik dat men onder druk deze heeft toegevoegd en uiteraard is het geen halszaak. Ik ben zelf erg blij met dat ene vak waarin ontzettend veel kan liggen en mis die andere vakken niet. (Even de situatie van gisteren, 1446 km met gezin met aardig deel van de inboedel niet meegerekend :) )
 
Niet (helemaal) flauw bedoeld, maar in de jaren 70 had wat losbandig en soms langharig zogenaamd tuig in de ogen van de gevestigde orde al zo'n plan. Het witte fietsenplan. Hoe nobel ook het kwam niet echt van de grond. Velen zien de auto als hun eigen stukje en zullen wat moeite hebben met het doorlenen danwel -huren. Hoeveel mensen laten anderen op vakantie gaan in hun caravan? Nee hoor, al die sleurhutten staan 50 weken per jaar bij een boer in z'n schuur. Zo zullen velen - als ze hun Model 3 voor de deur hebben - er moeite mee hebben om dat ding uit te lenen.
Gaat het lukken? Ongetwijfeld, want zeg dat iets niet kan en men wordt gedreven het tegendeel te bewijzen. Iets waar ik altijd graag in mee mag gaan en het doel is belangrijk, niet zozeer de weg er naar toe. Mensen zijn ook weer schapen, dus iets met het eerste schaap gaan zijn!
Laten we eens gewoon beginnen met de autonoom verhuurbare model 3 die een begin maakt met de pool-auto's van greenwheels etc. te vervangen - of beter nog - dat greenwheels en concorten dat zelf faciliteren. Wat is er mooier dan zorgen dat je fleet altijd op de goede plek staat en bruikbaar blijft :)
Het is niet flauw maar geeft wel aan dat vele tientallen jaren onder een steen gelegen hebben.
Nieuwe technologie heeft dat oude plan inmiddels in vele wereldsteden gemeengoed gemaakt en in Nederland hebben we onze variant de 'OV-fiets'.
De deeleconomie werd belemmerd door de administratieve overhead, bij iedere deel actie was een persoon 15 minuten bezig met administratie. Dit is opgelost door de techniek. Die rem is weg. Eerder onmogelijke ideeën zouden misschien nu wel kunnen. Dit heeft niets met lange haren maar alles met bedrijfseconomie en nieuwe bedrijfsmodellen te maken. Niet alleen de verhuurder kan er aan te verdienen maar ook bijvoorbeeld het intermediair, zie Airbnb. Wat dat betreft zou Greenwheels al wel eens achterhaald kunnen zijn.
Laat VW rustig doormodderen, dan zijn we daar vanaf.
 
Het is wel weer zo dat wanneer ik met jongelui samen werk het "bezit" voor hen veel minder belangrijk is dan voor de "oudere" garde. Gezien alle initiatieven die we nu zien om te "delen", denk aan rideshare portals, lijkt het me dat ze gewoon zitten te springen om een werkbaar concept.
Overigens is het hele idee van "sharing", dat natuurlijk al vanaf het begin bestond in het echte secret masterplan, er de oorzaak van dat de auto's wat spartaans zijn ingedeeld en de gebruikelijke 32 bergvakjes, bekerhouders e.d. missen. Gewoon dat je wat je meeneemt in de auto ook weer gemakkelijk mee weg neemt zodat de kans op achterlaten minimaal is. Daarin passen ook de bergplekken voor rugtassen onder de achterstoelen in de Model X.

Toch trek ik de conclusie ten aanzien autobezit in twijfel. Ja, vroeger was het zo dat je op je 18e of 20e graag een auto wilde bezitten. Tegenwoordig blijven jongeren langer bij hun ouders wonen dan 20 jaar geleden, kunnen makkelijker een auto lenen wanneer nodig en kiezen er voor hun geld te gebruiken voor smartphones in plaats van doorsparen voor een auto. Vervolgens moeten jongeren sinds kort eigen geld meenemen alvorens ze een huis kunnen kopen. Maar ik ken maar weinig mensen die het moment dat ze zelf kinderen krijgen geen auto willen hebben.

Dus ja, autobezit wordt anders, men koopt op latere leeftijd een auto, maar men blijft ook langer auto rijden.

Als men autobezit echt onbelangrijk zou vinden zouden er minder auto's komen en meer taxi's, maar onder de streep blijven er steeds meer auto's komen.
 
zie ik inderdaad ook om me heen: jongeren wonen langer in de stad en dan heeft een eigen auto minder toegevoegde waarde. Maar zodra er kinderen komen en men de stad uit verhuist komt er echt wel een autootje bij.
En het deelauto concept is voor een deel ook vervanging van het openbaar vervoer. Ook in dat geval geeft dat netto een toename van het aantal wielen op de weg.