You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pas maar op. Als het hen beter uitkomt, is een waterstofauto ook een EV. Ook wel FCEV genoemd.
Hoe ziek moet het VWconcern wel zijn om alle trucs uit de kast te halen ter eer en glorie van de bonussen van de top?
Het lijkt wel een bank...
De resultaten van Volkswagen zijn miljarden beter dan ze zelf hadden gedacht. Het doormodderen op de oude weg gaat zo nog wel even door. Ik schat in dat pas als de Model 3 op de weg komt de Duitse autoindustrie echt wakker zal worden. En eerlijk is eerlijk, zelfs als Tesla erin zou slagen 500.000 auto's per jaar te maken, is dit niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat. Verschillende concerns maken al jaren meer dan 10.000.000 fossiele auto's per jaar. Dat zal helaas nog lang zo blijven.Uit meerdere bronnen blijkt nu dat er sterke aanwijzingen zijn dat de top van Volkswagen al jaren op de hoogte was van het dieselschandaal, dus ook de "van niets wetende" opgestapte CEO Winterkorn vorig jaar.
Wie had ook maar 1 seconde gedacht dat dat mogelijk was in het zeer hiërarchieke Duitse bedrijfsleven, dat "een aantal medewerkers / ingenieurs" zonder hun meerdere daarover in te lichten, aan het sjoemelen was geslagen om de uitstoottesten te manipuleren???
Dat ze nu bij het VW-concern om het hardst roepen vanaf nu volop in te zetten op elektrisch vervoer, klinkt wat mij betreft even geloofwaardig als de bewering dat Winterkorn niets wist van het dieselschandaal...
Na 20 jaar VW rijden is de conclusie dat gauw moeten verdwijnen. Laat ze lekker doormodderen, de omwenteling komt altijd sneller dan verwacht. Kijk naar Nokia en Blackberry, die modderde ook nog even door na de komst van de iPhone.De resultaten van Volkswagen zijn miljarden beter dan ze zelf hadden gedacht. Het doormodderen op de oude weg gaat zo nog wel even door. Ik schat in dat pas als de Model 3 op de weg komt de Duitse autoindustrie echt wakker zal worden. En eerlijk is eerlijk, zelfs als Tesla erin zou slagen 500.000 auto's per jaar te maken, is dit niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat. Verschillende concerns maken al jaren meer dan 10.000.000 fossiele auto's per jaar. Dat zal helaas nog lang zo blijven.
Ook hier is het nuttig de nuchterheid te laten prevaleren. Zelfs al zou de autoindustrie in staat zijn om, zeg binnen 5 jaar, een volledig autonoom rijdende auto te maken, dan duren regelgeving, wetgeving, gewenning en volledige acceptatie nog zeker 10 jaar extra. Daarnaast rijden er tientallen miljoenen auto's op fossiele brandstof. Die auto's zijn echt niet binnen 15 jaar allemaal verschroot.Na 20 jaar VW rijden is de conclusie dat gauw moeten verdwijnen. Laat ze lekker doormodderen, de omwenteling komt altijd sneller dan verwacht. Kijk naar Nokia en Blackberry, die modderde ook nog even door na de komst van de iPhone.
Mogelijk versnellingen. Eén zelfrijdende Tesla vervangt 10 niet zelfrijdende auto's omdat een hogere bezetting mogelijk is. 500.000 model III staan voor 5.000.0000 Passats en Golfjes. Dat ruimt lekker op.
Niet (helemaal) flauw bedoeld, maar in de jaren 70 had wat losbandig en soms langharig zogenaamd tuig in de ogen van de gevestigde orde al zo'n plan. Het witte fietsenplan. Hoe nobel ook het kwam niet echt van de grond. Velen zien de auto als hun eigen stukje en zullen wat moeite hebben met het doorlenen danwel -huren. Hoeveel mensen laten anderen op vakantie gaan in hun caravan? Nee hoor, al die sleurhutten staan 50 weken per jaar bij een boer in z'n schuur. Zo zullen velen - als ze hun Model 3 voor de deur hebben - er moeite mee hebben om dat ding uit te lenen.Mogelijk versnellingen. Eén zelfrijdende Tesla vervangt 10 niet zelfrijdende auto's omdat een hogere bezetting mogelijk is. 500.000 model III staan voor 5.000.0000 Passats en Golfjes. Dat ruimt lekker op.
De resultaten van Volkswagen zijn miljarden beter dan ze zelf hadden gedacht. Het doormodderen op de oude weg gaat zo nog wel even door. Ik schat in dat pas als de Model 3 op de weg komt de Duitse autoindustrie echt wakker zal worden. En eerlijk is eerlijk, zelfs als Tesla erin zou slagen 500.000 auto's per jaar te maken, is dit niet meer dan een druppel op een gloeiende plaat. Verschillende concerns maken al jaren meer dan 10.000.000 fossiele auto's per jaar. Dat zal helaas nog lang zo blijven.
Niet (helemaal) flauw bedoeld, maar in de jaren 70 had wat losbandig en soms langharig zogenaamd tuig in de ogen van de gevestigde orde al zo'n plan. Het witte fietsenplan. Hoe nobel ook het kwam niet echt van de grond. Velen zien de auto als hun eigen stukje en zullen wat moeite hebben met het doorlenen danwel -huren. Hoeveel mensen laten anderen op vakantie gaan in hun caravan? Nee hoor, al die sleurhutten staan 50 weken per jaar bij een boer in z'n schuur. Zo zullen velen - als ze hun Model 3 voor de deur hebben - er moeite mee hebben om dat ding uit te lenen.
Gaat het lukken? Ongetwijfeld, want zeg dat iets niet kan en men wordt gedreven het tegendeel te bewijzen. Iets waar ik altijd graag in mee mag gaan en het doel is belangrijk, niet zozeer de weg er naar toe. Mensen zijn ook weer schapen, dus iets met het eerste schaap gaan zijn!
Laten we eens gewoon beginnen met de autonoom verhuurbare model 3 die een begin maakt met de pool-auto's van greenwheels etc. te vervangen - of beter nog - dat greenwheels en concorten dat zelf faciliteren. Wat is er mooier dan zorgen dat je fleet altijd op de goede plek staat en bruikbaar blijft
Helemaal eens, de bezitterigheid neemt af maar het doen van grotere investeringen is wel iets meer moeite mee. En dat is gezien potentiele recessies etcetera misschien niet eens onverstandig. Men wil wel graag weten waar ze aan toe zijn. Maar de keuze tussen een halve ton voor een shared-voertuig of toch maar eerst het huisje(-boompje-beestje) is voor de meesten nog wel heel makkelijk te maken. Of dan toch in mijn directe omgeving.Het is wel weer zo dat wanneer ik met jongelui samen werk het "bezit" voor hen veel minder belangrijk is dan voor de "oudere" garde. Gezien alle initiatieven die we nu zien om te "delen", denk aan rideshare portals, lijkt het me dat ze gewoon zitten te springen om een werkbaar concept.
Overigens is het hele idee van "sharing", dat natuurlijk al vanaf het begin bestond in het echte secret masterplan, er de oorzaak van dat de auto's wat spartaans zijn ingedeeld en de gebruikelijke 32 bergvakjes, bekerhouders e.d. missen. Gewoon dat je wat je meeneemt in de auto ook weer gemakkelijk mee weg neemt zodat de kans op achterlaten minimaal is. Daarin passen ook de bergplekken voor rugtassen onder de achterstoelen in de Model X.
Helemaal eens, de bezitterigheid neemt af maar het doen van grotere investeringen is wel iets meer moeite mee. En dat is gezien potentiele recessies etcetera misschien niet eens onverstandig. Men wil wel graag weten waar ze aan toe zijn. Maar de keuze tussen een halve ton voor een shared-voertuig of toch maar eerst het huisje(-boompje-beestje) is voor de meesten nog wel heel makkelijk te maken. Of dan toch in mijn directe omgeving.
Ik ben het overigens helemaal met je eens dat die opbergvakken en beide masterplannen er naar verwijzen, maar het is dan wel bijzonder te noemen dat de X weer steekvakken heeft gekregen en de S standaard met middenconsole wordt uitgeleverd nu - of refereer jij aan dat die in de first-release van de 3 nog ontbraken? (Even nieuwsgierig en niet snel terurbladerend in het Model 3 draadje).
Het is niet flauw maar geeft wel aan dat vele tientallen jaren onder een steen gelegen hebben.Niet (helemaal) flauw bedoeld, maar in de jaren 70 had wat losbandig en soms langharig zogenaamd tuig in de ogen van de gevestigde orde al zo'n plan. Het witte fietsenplan. Hoe nobel ook het kwam niet echt van de grond. Velen zien de auto als hun eigen stukje en zullen wat moeite hebben met het doorlenen danwel -huren. Hoeveel mensen laten anderen op vakantie gaan in hun caravan? Nee hoor, al die sleurhutten staan 50 weken per jaar bij een boer in z'n schuur. Zo zullen velen - als ze hun Model 3 voor de deur hebben - er moeite mee hebben om dat ding uit te lenen.
Gaat het lukken? Ongetwijfeld, want zeg dat iets niet kan en men wordt gedreven het tegendeel te bewijzen. Iets waar ik altijd graag in mee mag gaan en het doel is belangrijk, niet zozeer de weg er naar toe. Mensen zijn ook weer schapen, dus iets met het eerste schaap gaan zijn!
Laten we eens gewoon beginnen met de autonoom verhuurbare model 3 die een begin maakt met de pool-auto's van greenwheels etc. te vervangen - of beter nog - dat greenwheels en concorten dat zelf faciliteren. Wat is er mooier dan zorgen dat je fleet altijd op de goede plek staat en bruikbaar blijft
Het is wel weer zo dat wanneer ik met jongelui samen werk het "bezit" voor hen veel minder belangrijk is dan voor de "oudere" garde. Gezien alle initiatieven die we nu zien om te "delen", denk aan rideshare portals, lijkt het me dat ze gewoon zitten te springen om een werkbaar concept.
Overigens is het hele idee van "sharing", dat natuurlijk al vanaf het begin bestond in het echte secret masterplan, er de oorzaak van dat de auto's wat spartaans zijn ingedeeld en de gebruikelijke 32 bergvakjes, bekerhouders e.d. missen. Gewoon dat je wat je meeneemt in de auto ook weer gemakkelijk mee weg neemt zodat de kans op achterlaten minimaal is. Daarin passen ook de bergplekken voor rugtassen onder de achterstoelen in de Model X.