Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Impact fraude VW

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie het nog uitdraaien dat ze Tesla naar de publieke opinie toe "de schuld" gaan geven van enkele economische nadelen (minder servicebeurten, minder onderdelen bij de bouw van de auto, ander technisch personeel nodig,...)

En @HWS ik denk dat ze nog liever diep in de buidel tasten om zelf een netwerk op te zetten dan bij de duivel te biechten gaan. Mark my words.
 
Ik sprak onlangs ook met een Duitser, bestuurder van een VW Passat. Die had, naar eigen zeggen, de corrigerende software-update al laten uitvoeren en... geen enkel verschil: niet in prestaties, niet in verbruik. Het klonk voor mij weinig overtuigend. Als er geen enkel verschil zou zijn, waarom zou men dan de sjoemelsoftware installeren.
Voor de rest een sympathiek man, dus hield ik het maar bij een "Allez, dat is straf" uitspraak waaruit hij waarschijnlijk wel begreep dat ik het maar eigenaardig vond.
 
@FVO tot op heden heb je gelijk maar ik droom graag van een mooie toekomst:oops:. Eentje is al voldoende.

en als het SEAT is kunnen ze het gewoon met dezelfde letters doen;)
seat.jpg
 
  • Like
Reactions: FVO
@fivari, misschien een te cynische zienswijze, maar toch...
Je kunt je twee oplossingen voorstellen:
A. De tests geven voortaan de juiste (te hoge) hoeveelheid uitstoot weer.
B. Tijdens het gebruik is de uitstoot lager, zoals de tests aangaven.
VAG zal toch iet voor oplossing A mogen kiezen?
 
@HWS ik denk dat ze nog liever diep in de buidel tasten om zelf een netwerk op te zetten dan bij de duivel te biechten gaan. Mark my words.[/QUOTE]

Ik denk dat dit volstrekt onlogisch is wanneer er nieuw management aantreedt. Ze zitten alleen helaas met de erfenis door de belastingbetalers betaalde laadpunten waar bijna nooit iemand serieus komt laden omdat er geen serieuze EV's zijn die daar kunnen laden.
 
@HWS ik denk dat ze nog liever diep in de buidel tasten om zelf een netwerk op te zetten dan bij de duivel te biechten gaan. Mark my words.

Ik denk dat dit volstrekt onlogisch is wanneer er nieuw management aantreedt. Ze zitten alleen helaas met de erfenis door de belastingbetalers betaalde laadpunten waar bijna nooit iemand serieus komt laden omdat er geen serieuze EV's zijn die daar kunnen laden.
Zal hun worst wezen.
Ze proberen het zo lang mogelijk uit te stellen tot ze niet anders kunnen. De elektrische Mini werd voor het eerst voorgesteld in 2009, heeft een proefproject lang meegegaan in Londen. En nu komen ze er zogezegd mee naar boven. :mad:
 
Zal hun worst wezen.
Ze proberen het zo lang mogelijk uit te stellen tot ze niet anders kunnen. De elektrische Mini werd voor het eerst voorgesteld in 2009, heeft een proefproject lang meegegaan in Londen. En nu komen ze er zogezegd mee naar boven. :mad:
Laten we wel wezen, los van wat je vindt van het gesjoemel van de software: het is lastig als je een grotendeels onbetreden terrein gaat betreden waarbij er ongetwijfeld veel aandeelhouders nog overtuigd moeten worden.
Los van het feit dat het veel pijn gaat doen. 30.000 Mensen de wacht aanzeggen is geen kattenpis en nog maar een klein deel van de uitdagingen die ze te wachten staan.
Ga er maar aan staan.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Laten we wel wezen, los van wat je vindt van het gesjoemel van de software: het is lastig als je een grotendeels onbetreden terrein gaat betreden waarbij er ongetwijfeld veel aandeelhouders nog overtuigd moeten worden.
Los van het feit dat het veel pijn gaat doen. 30.000 Mensen de wacht aanzeggen is geen kattenpis en nog maar een klein deel van de uitdagingen die ze te wachten staan.
Ga er maar aan staan.

Goed punt. Wij hebben makkelijk praten, maar de transitie zal voor VW heel moeilijk zijn. Wij kunnen wel wensen dat zij binnen 2-3 jaar EV's maken, maar zo makkelijk is dat nu ook weer niet. In 2021 gaat VW beginnen met EV's in Noord-Amerika: Volkswagen To Begin Manufacturing EVs In North America In 2021