Energie Gratiz
Active Member
In theorie heb je gelijk, Carl. Echter... VW is een enorm concern, en een enorme olietanker (sorry voor het synoniem haha) is niet gemakkelijk van koers te veranderen.
Ik denk dus dat VW zeker niet als eerste Duitse concern met een echt plan gaat komen om een EV te ontwikkelen, bedoeld om in grote aantallen te verkopen. Laat staan het vervolgens ook echt als een van de eersten GAAT doen. En ik bedoel dus niet al die proefbalonnen die alleen maar bedoeld zijn om het imago overeind te houden en verder inhoudsloos.
Een leuk rekensommetje is ook het volgende: gemiddeld zou VW rond EUR 150 bespaard hebben per sjoemelauto om die niet aan de uitstootnormen te laten voldoen. Als je dan het totaal bespaarde bedrag vergelijkt met wat men tot nu toe aan het sjoemelschandaal heeft uitgegeven, nog los van imagoschade en nog los van kosten die nog gaan komen, was dat financieel niet zo'n goede keuze.
Net als sommige mede-forummers houd ik het zeker voor mogelijk dat VW binnen 5 jaar failliet is.
Ik denk dus dat VW zeker niet als eerste Duitse concern met een echt plan gaat komen om een EV te ontwikkelen, bedoeld om in grote aantallen te verkopen. Laat staan het vervolgens ook echt als een van de eersten GAAT doen. En ik bedoel dus niet al die proefbalonnen die alleen maar bedoeld zijn om het imago overeind te houden en verder inhoudsloos.
Een leuk rekensommetje is ook het volgende: gemiddeld zou VW rond EUR 150 bespaard hebben per sjoemelauto om die niet aan de uitstootnormen te laten voldoen. Als je dan het totaal bespaarde bedrag vergelijkt met wat men tot nu toe aan het sjoemelschandaal heeft uitgegeven, nog los van imagoschade en nog los van kosten die nog gaan komen, was dat financieel niet zo'n goede keuze.
Net als sommige mede-forummers houd ik het zeker voor mogelijk dat VW binnen 5 jaar failliet is.