Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Impact fraude VW

This site may earn commission on affiliate links.
Zelfs het gebruik van de Tesla proberen we te beperken door iedere kilometer die gefietst kan worden te fietsen.

Kijk daar hou ik van: realisme! Ook al is de Tesla dan zoveel efficienter dan de ICE's, het blijft een enorme hoeveelheid massa om de vaak 1pax te vervoeren...

Wat is de W2W efficientie van de Tesla? 36% oid? x 100kg (massa persoon) / 2250 kg (massa persoon+Tesla) = 0,016% energie massa efficientie. Dus 0,016% van de totale energie wordt gebruikt om 1 persoon (plus een beetje bagage) te vervoeren.

Voor een ICE is dat ca. 12% W2W x 100 / 1600 (massa persoon+ICE) = 0,0075%. Wow, Tesla doet het dus 2x beter!

Fietsen is met een goede fiets 90+% (T2W) efficient (vgl. lopen ca 40%!), bovendien is een fiets erg licht, zeg 25kg.

Ik durf niet te schatten wat de gemiddelde W2T efficientie van eten is, voordat je koppel op je pedalen kunt zetten. Maar met de andere factor van de formule 100 / 125 kan het al bijna niet meer stuk...

PS. CO2Clean ea. corrigeer me svp als ik dit fout zie...o_O
 
Kijk daar hou ik van: realisme! Ook al is de Tesla dan zoveel efficienter dan de ICE's, het blijft een enorme hoeveelheid massa om de vaak 1pax te vervoeren...

Wat is de W2W efficientie van de Tesla? 36% oid? x 100kg (massa persoon) / 2250 kg (massa persoon+Tesla) = 0,016% energie massa efficientie. Dus 0,016% van de totale energie wordt gebruikt om 1 persoon (plus een beetje bagage) te vervoeren.

Voor een ICE is dat ca. 12% W2W x 100 / 1600 (massa persoon+ICE) = 0,0075%. Wow, Tesla doet het dus 2x beter!

Fietsen is met een goede fiets 90+% (T2W) efficient (vgl. lopen ca 40%!), bovendien is een fiets erg licht, zeg 25kg.

Ik durf niet te schatten wat de gemiddelde W2T efficientie van eten is, voordat je koppel op je pedalen kunt zetten. Maar met de andere factor van de formule 100 / 125 kan het al bijna niet meer stuk...

PS. CO2Clean ea. corrigeer me svp als ik dit fout zie...o_O

Ik reken, en dat is geen gekheid, alleen met boterhammen pindakaas.
Als ik met mijn velomobiel 200 km wil fietsen, eet ik precies 4 sneetjes extra, inderdaad met pindakaas.
Drinken is uitsluitend water, ongeveer een liter extra.
 
Ik reken, en dat is geen gekheid, alleen met boterhammen pindakaas.
Als ik met mijn velomobiel 200 km wil fietsen, eet ik precies 4 sneetjes extra, inderdaad met pindakaas.
Drinken is uitsluitend water, ongeveer een liter extra.
En mijn Stromer verbruikt 12Wh/km, die fiets weegt 25kg, wat heel zwaar is voor een fiets.
Maar het verbruik is maar zo’n 5,5% van mijn tesla.
 
Kijk daar hou ik van: realisme! Ook al is de Tesla dan zoveel efficienter dan de ICE's, het blijft een enorme hoeveelheid massa om de vaak 1pax te vervoeren...

Wat is de W2W efficientie van de Tesla? 36% oid? x 100kg (massa persoon) / 2250 kg (massa persoon+Tesla) = 0,016% energie massa efficientie. Dus 0,016% van de totale energie wordt gebruikt om 1 persoon (plus een beetje bagage) te vervoeren.

Voor een ICE is dat ca. 12% W2W x 100 / 1600 (massa persoon+ICE) = 0,0075%. Wow, Tesla doet het dus 2x beter!

Fietsen is met een goede fiets 90+% (T2W) efficient (vgl. lopen ca 40%!), bovendien is een fiets erg licht, zeg 25kg.

Ik durf niet te schatten wat de gemiddelde W2T efficientie van eten is, voordat je koppel op je pedalen kunt zetten. Maar met de andere factor van de formule 100 / 125 kan het al bijna niet meer stuk...

PS. CO2Clean ea. corrigeer me svp als ik dit fout zie...o_O

Nog even over de W2T efficiency van fietsen om de vergelijking compleet te maken. Als ik Quora moet geloven is het menselijk metabolisme ongeveer 25% efficient in het omzetten van chemische energie (eten) in arbeid. De enegie die het produceren en distribueren van eten kost laat ik gemakshalve weg. Druiven uit Chili, aardappelen uit Groningen of pinda's/pindakaas uit ... de verschillen zijn enorm.

Kortom: voor fietsen is de formule dan 25% (W2T mens) x 90% (T2W fiets) x 100 / 125 = 0,18 = 18% massa rendement.
Ik zie dat ik er in de vorige post een factor 100 naast zit, naar %. Dus Tesla is dan 1,6% en ICE 0,75% massa rendabel.
Conclusie: Fietsen is meer dan 11x (1125%) rendabeler dan alleen met de Tesla boodschappen doen :D. ICE is al helemaal KANSLOOS:(

PS. corrigeer me svp als ik dit fout zie! Dan heb ik iig een leer momentje!
 
Nog even over de W2T efficiency van fietsen om de vergelijking compleet te maken. Als ik Quora moet geloven is het menselijk metabolisme ongeveer 25% efficient in het omzetten van chemische energie (eten) in arbeid. De enegie die het produceren en distribueren van eten kost laat ik gemakshalve weg. Druiven uit Chili, aardappelen uit Groningen of pinda's/pindakaas uit ... de verschillen zijn enorm.

Kortom: voor fietsen is de formule dan 25% (W2T mens) x 90% (T2W fiets) x 100 / 125 = 0,18 = 18% massa rendement.
Ik zie dat ik er in de vorige post een factor 100 naast zit, naar %. Dus Tesla is dan 1,6% en ICE 0,75% massa rendabel.
Conclusie: Fietsen is meer dan 11x (1125%) rendabeler dan alleen met de Tesla boodschappen doen :D. ICE is al helemaal KANSLOOS:(

PS. corrigeer me svp als ik dit fout zie! Dan heb ik iig een leer momentje!

Ik heb alleen naar de kosten gekeken en daaruit volgt natuurlijk de efficiency.
Mijn berekeningen laten zien dat een Speed Pedelec 20x efficiënter is dan de Tesla.
Kijk voor de berekening maar hier:
Velomobiel Quest en Wim Schermer: Zoekresultaten voor speed pedelec

Als je overigens twee blogposts naar beneden scrollt dan zie je ook een filmpje van een illegale speed pedelec die ik achtervolg in mijn Quest velomobiel. Dat levert van de pedelec incrowd zelfs verwijten op als zou ik een NSB-er zijn.
Kom dus niet aan de illegale speed pedelec :(
 
Wim, je hebt het dan puur over het electrisch rendement, toch? Maar zelf fiets je ook mee neem ik aan...

In mijn berekeningetje ga ik uit van 100% zelf fietsen. Dus een groot verschil tussen de uitkomsten is daarmee aannemelijk.
Ja, ik fiets wel mee. Dat verklaart de verschillen. Ik trap zelf dan tussen 100 en 150 Watt mee. De speed pedelec voegt daar maximaal 350 Watt aan toe.
 
Ik heb alleen naar de kosten gekeken en daaruit volgt natuurlijk de efficiency.
Mijn berekeningen laten zien dat een Speed Pedelec 20x efficiënter is dan de Tesla.
Kijk voor de berekening maar hier:
Velomobiel Quest en Wim Schermer: Zoekresultaten voor speed pedelec

Als je overigens twee blogposts naar beneden scrollt dan zie je ook een filmpje van een illegale speed pedelec die ik achtervolg in mijn Quest velomobiel. Dat levert van de pedelec incrowd zelfs verwijten op als zou ik een NSB-er zijn.
Kom dus niet aan de illegale speed pedelec :(

Hij steekt een handje op ter herkenning dat je achter hem zit, en geeft zelfs richting aan na de kruising. Ik zou op mijn conventionele racefiets exact hetzelfde gedrag kunnen vertonen, alleen haal ik dan maximaal 35 km/h helaas;)
 
Hij steekt een handje op ter herkenning dat je achter hem zit, en geeft zelfs richting aan na de kruising. Ik zou op mijn conventionele racefiets exact hetzelfde gedrag kunnen vertonen, alleen haal ik dan maximaal 35 km/h helaas;)
Je vergeet een paar zaken. Op je fiets, ook een gewone elektrische fiets, ben je verzekerd met je gewone WA verzekering. Speed pedelecs dienen een specifieke verzekering af te sluiten.
Dat doen die mannen niet en ze rijden dus onverzekerd rond. Als ze een ongeval veroorzaken, je ziet op het filmpje dat ie zonder blikken of blozen door rood rijdt, zijn zij persoonlijk aansprakelijk. Ben jij het slachtoffer van zo'n knaap dan draai je mooi op voor de schade. Hij heeft ook geen kentekenplaat en je zult hem dus nooit meer terugvinden.
 
Ik heb alleen naar de kosten gekeken en daaruit volgt natuurlijk de efficiency.
Mijn berekeningen laten zien dat een Speed Pedelec 20x efficiënter is dan de Tesla.
Kijk voor de berekening maar hier:
Velomobiel Quest en Wim Schermer: Zoekresultaten voor speed pedelec

Als je overigens twee blogposts naar beneden scrollt dan zie je ook een filmpje van een illegale speed pedelec die ik achtervolg in mijn Quest velomobiel. Dat levert van de pedelec incrowd zelfs verwijten op als zou ik een NSB-er zijn.
Kom dus niet aan de illegale speed pedelec :(
Die factor 20 komt dan best in de buurt van mijn SP berekening: 12Wh/km tegenover 220Wh/km.
Die 12 is overigens met hard meetrappen en die 220 met niet doortrappen :D
In rotterdam rijdt naar mijn inschatting ongeveer 80% van de blauwe brommerplaatjes ook minimaal 40km/u. Maar dit terzijde.