Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Inbouwen dashcam

This site may earn commission on affiliate links.
21d9043fcca9fb3c36a3f66ef311d6d5.jpg
Het zijn er bij mij zelfs twee gaten geworden, iets zat er achter in de weg maar weet niet meer bij welk gat.
 
Last edited:
Herbie65 heeft de groupbuy opgezet. Mijn bestelling was per abuis bij Pim Effting terecht gekomen, nu rechtgezet.

Herbie biedt ook de inbouw te Almere voor €95,- aan. Lijkt mij een mooi aanbod waar ik gebruik van zal maken. Alle dhz-rs wens ik veel plezier en succes.
 
Herbie65 heeft de groupbuy opgezet. Mijn bestelling was per abuis bij Pim Effting terecht gekomen, nu rechtgezet.

Herbie biedt ook de inbouw te Almere voor €95,- aan. Lijkt mij een mooi aanbod waar ik gebruik van zal maken. Alle dhz-rs wens ik veel plezier en succes.
Kan ik nog mee doen in de groupbuy? Rijden we in konvooi naar Almere :tongue:
 
Kan ik nog mee doen in de groupbuy? Rijden we in konvooi naar Almere :tongue:
Ja kan nog, ik heb er een paar bij besteld.
maar in konvooi rijden is niet handig, tenzij er 2 uur per auto tussen zit, dat is ongeveer de tijd die nodig is per auto.
Dus op afspraak graag.
Als je mee wil doen graag even naam, adres, woonplaats, en mailadres even per PM, dan stuur ik de factuur.
 
Ja kan nog, ik heb er een paar bij besteld.
maar in konvooi rijden is niet handig, tenzij er 2 uur per auto tussen zit, dat is ongeveer de tijd die nodig is per auto.
Dus op afspraak graag.
Als je mee wil doen graag even naam, adres, woonplaats, en mailadres even per PM, dan stuur ik de factuur.

Heb je PM gestuurd met gegevens, ga met Hendrik wel een bakkie pleur doen :biggrin:
 
Ik vraag mij af of je de coax kabel met connector bij de klep door die rubber overgang getrokken krijgt. Ik had de 'mazzel' dat mijn coaxkabel door mijn eigen schuld stuk is gegaan door in de vorige auto in het donker de twee stekkers met elkaar te verwisselen en daarmee het pennetje van de coaxstekker onbruikbaar te maken. Eraf knippen en aansluiten op een stukje kabel met connector was toen de oplossing. Bij het inbouwen in de Tesla hoefde er alleen maar kabel door het rubber. Het boren van een service gat in de klep is nodig. Wellicht is de oplossing van Teslarati een juiste, je ziet dan wel de kabel bij de klep.

Ja hoor dat kan. Maar als de connector nog steeds een haakse is dan kost het wel even wat moeite. Kostte mij destijds ongeveer een half uur om het ding er doorheen te krijgen. Maar lijkt me vele malen beter/mooier dan een lusje buitenom.
Maar voor EUR 95 per install kun je natuurlijk niet een half uur met kabel en rubber staan friemelen. Service gat is volgens mij niet perse nodig. Kabel is langgenoeg om onderlangs te halen. Maar dan moeten er veel meer panelen van de achterklep af. Gaatje boren is volledig harmless en een stuk handiger. Wel even goed gladvijlen en/of rubbertje in stoppen om schade aan de kabel te voorkomen.

Bovendien geeft zelf boren in je 100k bolide een onbestemd goed gevoel (kan me mijn eerste gaten in een oude eend nog herinnneren)
 
Ja hoor dat kan. Maar als de connector nog steeds een haakse is dan kost het wel even wat moeite. Kostte mij destijds ongeveer een half uur om het ding er doorheen te krijgen. Maar lijkt me vele malen beter/mooier dan een lusje buitenom.
Maar voor EUR 95 per install kun je natuurlijk niet een half uur met kabel en rubber staan friemelen. Service gat is volgens mij niet perse nodig. Kabel is langgenoeg om onderlangs te halen. Maar dan moeten er veel meer panelen van de achterklep af. Gaatje boren is volledig harmless en een stuk handiger. Wel even goed gladvijlen en/of rubbertje in stoppen om schade aan de kabel te voorkomen.

Bovendien geeft zelf boren in je 100k bolide een onbestemd goed gevoel (kan me mijn eerste gaten in een oude eend nog herinnneren)

Kabel heeft tegenwoordig een rechte coax. En even wat glijmiddel en een goede trekveer gebruiken helpt een stuk.
 
Kabel heeft tegenwoordig een rechte coax. En even wat glijmiddel en een goede trekveer gebruiken helpt een stuk.

Dat was hij bij de vroege modellen 550 ook. Goed voor de installatie dat hij weer recht is. Scheelt echt heel veel met het doorhalen.
Maar het resultaat is minder mooi. Met de haakse connector komt het draadje strak langs de camera te zitten (voor het korte stukje tussen plastic rand en camera). Met een rechte krijg je altijd een lusje.

Het gat dat je moet boren kan met die rechte connector ook kleiner gok ik (niet dat het veel uitmaakt)
 
Dat was hij bij de vroege modellen 550 ook. Goed voor de installatie dat hij weer recht is. Scheelt echt heel veel met het doorhalen.
Maar het resultaat is minder mooi. Met de haakse connector komt het draadje strak langs de camera te zitten (voor het korte stukje tussen plastic rand en camera). Met een rechte krijg je altijd een lusje.

Het gat dat je moet boren kan met die rechte connector ook kleiner gok ik (niet dat het veel uitmaakt)

Hi LastNLSig,

I followed your excellent instructions and successfully installed my Blackvue 650. The only problem I have is that the Blackvue doesn't get a GPS signal. It has been suggested that this is due to the camera unit being placed directly under the mirror and that the windscreen shielding is blocking GPS reception. Does your cam receive a GPS signal as you installed it?

Rob.
 
Hi LastNLSig,

The only problem I have is that the Blackvue doesn't get a GPS signal. It has been suggested that this is due to the camera unit being placed directly under the mirror and that the windscreen shielding is blocking GPS reception. Does your cam receive a GPS signal as you installed it?

Rob.

Rob, i installed many Blackvue's on Tesla's and other cars now.
The Tesla windshield is a pain in the b***, and the only place where you can get GPS reception is on the RH side of the mirror, as Bas indicates.
I had mine initially also under the mirror, and i did not get any reception there, so i suggest you replace it.
There are also many threads with people who are having problems with ez-pass and fast track passed in te USA, there seems to be a difference in windshields....
Windshield NOT blocking EZ Pass | Forums | Tesla Motors
 
Rob, i installed many Blackvue's on Tesla's and other cars now.
The Tesla windshield is a pain in the b***, and the only place where you can get GPS reception is on the RH side of the mirror, as Bas indicates.
I had mine initially also under the mirror, and i did not get any reception there, so i suggest you replace it.
There are also many threads with people who are having problems with ez-pass and fast track passed in te USA, there seems to be a difference in windshields....
Windshield NOT blocking EZ Pass | Forums | Tesla Motors

Hi Herbie,

Ok, understood. It is indeed a pain as that location is occupied by my toll pass for the french motorways. But c'est la vie - haha.

Cheers,

Robert.
 
Rob, i installed many Blackvue's on Tesla's and other cars now.
The Tesla windshield is a pain in the b***, and the only place where you can get GPS reception is on the RH side of the mirror, as Bas indicates.
I had mine initially also under the mirror, and i did not get any reception there, so i suggest you replace it.
There are also many threads with people who are having problems with ez-pass and fast track passed in te USA, there seems to be a difference in windshields....
Windshield NOT blocking EZ Pass | Forums | Tesla Motors

Herbert,
Kan je eens een foto nemen van een die op de goede plaats hangt?
Zodat we op 1 aug. ons daar toch al geen zorgen meer over moeten maken.

Thx
 
Ik ben er 1 augustus ook bij, maar ik moet bekennen dat Herbert die van mij al heeft geïnstalleerd We hebben dus een goede referentie die dag! :)

Perfect!
En met ontvangende gps-signaal veronderstel ik?! :smile:

En nog een vraagje, hoe is de signaalkabel van de achtercamera bij jou over de scharnieropening geplaatst? Zit die in de rubberslang bij de aandere kabels?
 
Last edited: