You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat verklaart waarom ik waarschijnlijk de ene keer stroef doorheen de weerstand moet, en andere keren het vlot gaat.Hoe ik het door een tip hier op het forum sinds lange tijd doe en hij bijna altijd netjes uit gaat; eerst lichte druk geven op het stuur naar links toe (als je naar links wil natuurlijk). Daarna richting aan en hij schiet meteen los en kan je soepel naar links sturen.
Voor mij werkt het in 99% van de gevallen.
Hoe ik het door een tip hier op het forum sinds lange tijd doe en hij bijna altijd netjes uit gaat; eerst lichte druk geven op het stuur naar links toe (als je naar links wil natuurlijk). Daarna richting aan en hij schiet meteen los en kan je soepel naar links sturen.
Voor mij werkt het in 99% van de gevallen.
Klopt AP gaat dan inderdaad wel uit helaas.Maar je zet hiermee AP wel uit toch? Dus nog steeds irritanten AP uit/aan beepjes omdat je AP weer moet activeren op de andere rijbaan?
Half; stuurautomaat gaat uit maar verkeersbewuste cruise control blijft aan. De geluidjes van de stuurautomaat blijven daarom ook.Maar je zet hiermee AP wel uit toch? Dus nog steeds irritanten AP uit/aan beepjes omdat je AP weer moet activeren op de andere rijbaan?
Half; stuurautomaat gaat uit maar verkeersbewuste cruise control blijft aan. De geluidjes van de stuurautomaat blijven daarom ook.
Volgens de Tesla manual vallen de functies TACC (verkeersbewuste cruise control) en Autosteer (stuurautomaat) beide onder autopilot. Dus autopilot gaat half uit.Ook dus niet half. AP gaat uit, adaptive cruisecontrol (Tesla's Traffic Aware CC, TACC) blijft over.
Als ik TACC in m'n auto aan/uit zet krijg ik geen geluidjes maar enkel bij AP aan/uit.
Ik gebruik de oplossing al vanaf half 2019. En daarna nooit meer problemen gehad.kan het liggen aan de versie van de software? ik sta op 2020.4.2
Volgens de Tesla manual vallen de functies TACC (verkeersbewuste cruise control) en Autosteer (stuurautomaat) beide onder autopilot. Dus autopilot gaat half uit.
Maar wat maakt het uit? De ene gaat uit de andere blijft aan. Ik snap je punt nog niet echt.
Even een kleine toevoeging op mijn eigen bericht....Ik heb het over de standaard AP en niet de versie FSD die je extra moet aanschaffen.
Voorbeeld:
Ik rij op AP rijd en de auto wil zichzelf dus tussen de lijnen houden, vervolgens geef ik richting aan om naar de linker baan te gaan. AP blijft aan staan maar als ik in dat geval even later zelf naar links stuur, met AP nog steeds aan, dan is de weerstand die ik voel een stuk minder.
Volgens mij is de info die jij geeft niet juist. De piepjes zijn niet van Autopilot maar van Stuurautomaat. Stuurautomaat is een onderdeel van Autopilot. Net zoals TACC dat is. Kijk de handleiding er maar op na, als je de hendel 2x naar beneden haalt zet je stuurautomaat aan en niet autopilot. Autopilot is een verzamelnaam van meerdere functies.Ik reageer op de uitspraken en hou van duidelijkheid en "half AP" bestaat niet want AP is aan of uit op basis van de piepjes die je hoort.
Je richting aanzetten deactiveert niks en het sturen zorgt voor deactiveren van AP. Je knipperlicht aanzetten houd nog steeds gewoon de auto in zijn baan tenzij je LCA hebt en op de snelweg rijd.
Ik snap echt niet wat je bedoeld en wat je wilt, volgens mij spreek je jezelf in de 2 quotes ook nog is tegen hierboven, of ik lees het verkeerd. Het is heel simpel; druk geven aan het stuur, daarna je richting aan en hij springt makkelijk los. Ik heb de tip hier van het forum en maak en al ruim een half jaar met veel plezier van.Jij hint op dat je knipperlicht inschakelen de weerstand deels doet afnemen zonder AP uit te schakelen zodat je soepeler de rijbaanverplaatsing kunt maken. Dit zou wellicht het geval kunnen zijn.
Volgens mij is de info die jij geeft niet juist. De piepjes zijn niet van Autopilot maar van Stuurautomaat. Stuurautomaat is een onderdeel van Autopilot. Net zoals TACC dat is. Kijk de handleiding er maar op na, als je de hendel 2x naar beneden haalt zet je stuurautomaat aan en niet autopilot. Autopilot is een verzamelnaam van meerdere functies.
snap echt niet wat je bedoeld en wat je wilt, volgens mij spreek je jezelf in de 2 quotes ook nog is tegen hierboven, of ik lees het verkeerd. Het is heel simpel; druk geven aan het stuur, daarna je richting aan en hij springt makkelijk los. Ik heb de tip hier van het forum en maak en al ruim een half jaar met veel plezier van.
Ik vind het jammer dat je zo op de details wilt springen in plaats van te accepteren dat soms iets gaat zoals het gaat. Probeer het is uit zou ik zeggen en kijk of het ook bij jou werkt. Ik heb het ook niet zelf bedacht, er zijn er meer die het op deze manier doen.
Ik durf niet te zeggen of het ook buiten de snelweg werkt. Daar kom ik niet erg veel. En als ik al op een provinciale weg rij kan en / of mag je er vaak niet inhalen hier in de omgeving.Ik kan het *enkel* buiten de snelweg testen en daar ervaar ik jouw genoemde gedrag niet en vandaar ook de vraag of jij dit ook ervaart buiten de snelweg of dat dit weerstandsgedrag wellicht enkel op de snelweg actief is.
Dus wel. Stukje meerijden? Misschien een verschil tussen S en 3? Ik waardeer jouw inbreng zeer, je hebt veel meer Tesla ervaring dan ik. Maar het klopt niet.AP gaat zeker niet uit als je je knipperlicht gebruikt. Pas bij een stuurbeweging zal AP gedeactiveerd worden.
Dus wel. Stukje meerijden? Misschien een verschil tussen S en 3? Ik waardeer jouw inbreng zeer, je hebt veel meer Tesla ervaring dan ik. Maar het klopt niet.
Ik durf niet te zeggen of het ook buiten de snelweg werkt. Daar kom ik niet erg veel. En als ik al op een provinciale weg rij kan en / of mag je er vaak niet inhalen hier in de omgeving.
p.s. geef je wel eerst een bepaalde druk voordat je het knipperlicht aanzet? Dat was voor mij het verschil. Druk geven en vasthouden, daarna pas knipperlicht aan.
Ik reageer op de uitspraken en hou van duidelijkheid en "half AP" bestaat niet want AP is aan of uit op basis van de piepjes die je hoort. De informatie die je deelt klopt niet helemaal net zoals "Daarna richting aan en hij schiet meteen los en kan je soepel naar links sturen." en als andere gebruikers dit lezen kan dit soort informatie erg verwarrend zijn. Je richting aanzetten deactiveert niks en het sturen zorgt voor deactiveren van AP. Je knipperlicht aanzetten houd nog steeds gewoon de auto in zijn baan tenzij je LCA hebt en op de snelweg rijd.