MaSansky
Member
Precies dit! Geen FSD. 2020.4.nogwatAutopilot is TACC + Autosteer. Als je je stuur beweegt gaat autosteer uit, maar TACC blijft aan, dus hoe je het ook wilt noemen, helft van het systeem gaat uit, andere helft blijft aan.
Wat nu ook duidelijk is uit alle reacties is dat de manier waarop autosteer reageert op user input heel verschillend is... en ik heb nu ook zelf alle mogelijkheden inmiddels ervaren en kan er totaal geen patroon of logica in ontdekken. De verschillende opties die voorkomen terwijl je op AP rijdt en van rijbaan wilt wisselen om bijv iemand in te halen:
- je zet je knipperlicht aan zonder te sturen en direct gaat autosteer automatisch uit (incl piepjes) je stuurt naar de andere rijbaan en zet hem weer aan.
- je zet knipperlicht aan en merkt dat de weerstand heel erg is afgenomen waardoor je heel makkelijk naar de andere baan stuurt en er maar een lichte weerstand voelbaar is, maar zodra je daar doorheen stuurt gaat autosteer wel uit, en moet je die op de nieuwe baan weer aanzetten.
- je zet je knipperlicht aan en er gebeurd niets. Je moet hard door de weerstand heen sturen waardoor je met een slakker van baan wisselt, en vaak schrikt de auto zodat hij ook plots vaart mindert.
-je zet je knipper half aan (zodat hij drie knippers geeft) er gebeurd niets... tijdens de 3 knippers zet je je knipperlicht helemaal uit, en terwijl dat doet gaat autosteer uit... je stuurt opzij en moet daarna handmatig je knipperlicht weer uit zetten.
Al deze opties komen bij mij voor. Ik kan er totaal geen regelmaat of systeem in herkennen. Bij iedere rijbaanwissel is het afwachten wat hij nu weer doet.
Rare jongens die programmeurs bij Tesla. Ze hebben wel humor