Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Initiatief: Model S' Improvements Survey

This site may earn commission on affiliate links.
Beste forum-leden,

Momenteel is er al een topic met Verbeterpunten voor de Model S. Hetgeen hier echter jammer aan is, is dat zulke punten niet bij Tesla terecht komen. Om een goed overzicht te maken voor wensen en verbeterpunten, heb ik een Google Survey gemaakt. Door hierin ieder zijn/haar verbeterpunten te laten zetten, krijgt iedereen een overzicht van de punten die we willen verbeteren, Door deze hele survey samen te vatten en zo (massaal) naar Tesla te sturen, krijgen zij ook een duidelijk beeld van wat de userbase mist.

Goed idee? Of hebben mensen een ander idee? Ik heb hier in ieder geval al de survey gemaakt:

Tesla Model S Improvements

De reacties zijn hier in te zien:

Google Sheets - create and edit spreadsheets online, for free.

Hoop dat we zo samen al onze wensen en verbeterpunten aan Tesla kunnen laten blijken!
 
Last edited:
Ik ben volledig akkoord dat er een gestructureerde, gecentraliseerde oplossing moet komen waarmee alle verbetervoorstellen geconsolideerd, ingeschat en geprioriteerd kunnen worden. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit belangrijk genoeg vindt om zelf initiatief te nemen. Maar ik denk niet dat zo'n 'Google Survey' de ideale oplossing is ;)

Ik ben zelf software engineer, en heb denk ik wel een goed beeld van hoe de (vooruitstrevende, efficiënte) softwarewereld om gaat met zulke verbetervoorstellen afkomstig van hun gebruikers. En aangezien de Tesla vooral aangestuurd wordt door (automstisch upgradebare) software, ben ik ervan overtuigd dat op precies dezelfde manier te werk gegaan kan worden. Wat Tesla Motors nodig heeft, is een soort https://www.uservoice.com/. Ik sprak er op de laatste Tesla Motors Club First Tuesdays meeting al kort Yannick De Macq over aan (Store Manager in Brussel), vooral om dat ik eens wou luisteren of hij wist of Tesla Motors intern al een dergelijke oplossing heeft, of zelf aan het werk is om zoiets op te zetten. Niet dus.

Een andere eigenaar heeft al zo iets op poten proberen zetten, maar ik ben allerminst tevreden met het resultaat. Het ziet er niet uit, is onhandig,... absoluut niet Tesla-waardig: TeslaTap. Het bevat wel al een bruikbaar databankje aan voorstellen en votes.

Dus, ik ben vastberaden zelf iets nieuw te maken. En ik hoop natuurlijk dat ik de steun kan rekenen van de gebruikers van het forum en alle andere Tesla-owners in de Benelux om het platform van de broodnodige initiële gebruikersbasis en gegevens te voorzien eenmaal het live gaat, zodat het snel 'viraal' kan gaan onder de Tesla-gebruikers. Dat is de enige manier dat een dergelijk platform kan werken, en dat de aandacht van Tesla Motors zelf voldoende gewekt kan worden om iets met die databank te gaan doen.

Ik hoop hier dit weekend nog aan te kunnen beginnen, en binnen een klein maandje een eerste versie van de applicatie online te hebben. Ik was van plan hier zelf nog een forum topic voor te starten, maar het spreekt voor zich dat ik nu beter hier al eens op reageer.

Wanneer alles wat concreter wordt, maak ik hier nog een thread voor aan, eerst hier in het 'Belgium and the Netherlands' forum, en eenmaal de applicatie hier getest is en de databank met een set basis gegevens gepopuleerd, maak ik wellicht een thread aan in het internationale forum.

Jullie meningen zijn alvast zeer welkom. Ik zoek ook nog naar een goeie beschikbare domeinnaam. Al degene die ik in gedachten had zijn al bezet :( Als er tot slot nog mensen met volgende expertises op het forum zitten mogen die mij zeker contacteren:
- Back-end ASP.NET MVC developer
- Front-end web designer
- Front-end web developer
- MS Azure
- SQL Azure

Ik ben er zeker van dat ik het volledig zelf zou kunnen, maar het zou wel sneller vooruit kunnen gaan als we er met enkele experten aan kunnen samen werken :)
 
Last edited:
Vincent, ik ben het helemaal met je stelling eens. De reden van de survey was dat Tesla dit niet heeft. Via hun contactpagina kun je wel feedback sturen, hetgeen mijn plan dus was: met iedereen een mail opstellen met al deze (verbeter)punten en deze via hun feedback formulier verzenden. Als hetgeen wat jij voorstelt nog niet beschikbaar is, dan zul je moeten roeien met de riemen die je hebt!

Ik ben benieuwd naar het resultaat van je project! Zelf kan ik qua code niet bijdragen, maar als je het nodig hebt, grafisch wel. Daarnaast is het misschien een idee om jouw project te koppelen aan iets als 'teslaclub' - hetzelfde als iPhoneclub.nl maar dan voor Tesla, dus nieuws op het gebied van Tesla/EV
 
Gastogne, blij dat je en voor open staat!

En Merijn, die kwam ik ook tegen bij mijn zoektocht naar of het al dan niet al bestaat. Ongelofelijk initiatief, maar denk dat we het er eens over kunnen zijn dat dat ook niet de meest ideale oplossing is ;) Wel een mooie backlog van verbetervoorstellen om in de site op te nemen.

Wie beheert eigenlijk teslamotorsclub.com ? Moesten we daar een sub-domein binnen kunnen krijgen zou dat natuurlijk wel ideaal zijn :)

users.teslamotorsclub.com
uservoice.teslamotorsclub.com
feedback.teslamotorsclub.com
suggestions.teslamotorsclub.com
...