Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Inkoopactie Type 2 Laadkabel 3x32A

This site may earn commission on affiliate links.
Oeps . Fred noemde Mennekes, vandaar. Maar dat zal wel alleen aan de kant van het laadstation zijn.
Maar je hebt dus gelijk...past niet


Ja absoluut Type 2 (zeg maar Mennekes) aan de andere kant. Ik zie de Volts en Ampera's hier regelmatig aan de oplaadpunten hangen.

- - - Updated - - -

Da's LuckyLuke natuurlijk!


Als LuckyLuke op de lijst van Tesla's selected vendors kan komen vind ik het prima.
 
Oeps . Fred noemde Mennekes, vandaar. Maar dat zal wel alleen aan de kant van het laadstation zijn.
Maar je hebt dus gelijk...past niet

Hmm sorry, de Mennekes is inderdaad alleen de kant die aan de laadpaal wordt gekoppeld. Waar de kabel aan de Volt wordt bevestigd zit zo'n vergrendeling (die soms niet los wil, fijn). Dat gaat hem dus niet worden.

In dat geval, LuckyLuke, kun je me noteren voor een kabel van 4 meter. Thanks!

Ik ga ervan uit dat die dus een Mennekes-aansluiting heeft zodat ik hem op de Lolo Smart kan aansluiten. Ja jongens, ik weet het, slechts 16A, dus dat is iets van 3,6 kW. Maar de kans dat het een keer voorkomt dat ik de accu vrijwel helemaal leeg rijdt, thuis kom en daarna meteen weer zo'n lange rit moet maken zonder dat er minimaal een nacht laden tussen zit, is vrijwel nihil. Daar ga ik geen 32A, 3-fase, whatever voor laten aanliggen. En voor die misschien één keer in vijf jaar tijd dat het toch gebeurt staat er nog een Volt klaar.
 
Goed initiatief!
Aangezien ik geen laadmogelijkheid aan huis heb, zal ik dagelijks gebruik moeten maken van een openbare laadpaal. Is de Dostar kabel hiervoor geschikt (qua duurzaamheid) of kan ik dan beter een (gegoten) Mennekes kabel kopen?
 
Ik zou er trouwens de voorkeur aan geven om een Type 2 kabel bij Tesla te kopen vanwege de garantie en aansprakelijkheid.
Wat als straks mijn Chinese snoertje met TUV logootje vlam vat en de laadpaal en de Tesla in de fik gaan ?
Dat is op zich een goede vraag, maar ik heb serieus nog nooit gehoord dat door een defecte/ondeugdelijke laadkabel een lader en/of auto in vlammen op gaat.
Heb eens 1x eerder een plaatje hier op het forum gezien van een lader die gesmeuld was in een parkeergarage, maar wat daar de oorzaak van was weet ik niet (waarschijnlijk de lader zelf of de voeding die niet goed was oid).
Verder blijkt dat ook Tesla zelf niet altijd even goede accessoires maakt, er zijn al veel reports over gesmeulde/doorgebrandde Nema 14-50 adapters hier op het forum.
Tesla gaat zich (zover ik weet) niet bezig houden met de verkoop van type 2 laadkabels, dus die optie is er helaas niet.

Reeds 34 kabels gereserveerd, gaat wel erg hard. Vind het aantal nu wel groot worden, maar goed daar ben ik zelf schuldig aan ;)
Voor degene die geïnteresseerd zijn: reageer snel, want ik ben van plan de inschrijving binnenkort te sluiten, anders wordt het wel een erg groot project.
 
Last edited:
Goed initiatief!
Aangezien ik geen laadmogelijkheid aan huis heb, zal ik dagelijks gebruik moeten maken van een openbare laadpaal. Is de Dostar kabel hiervoor geschikt (qua duurzaamheid) of kan ik dan beter een (gegoten) Mennekes kabel kopen?
De Mennekes kabels zijn érg goed, dat zeker weten. Degelijke stekkers.

Nu moet deze kabel dat ook gewoon kunnen. Belangrijkste is, niet aan de stekkers trekken, maar gewoon met beleid gebruiken. Dat is met alles zo.
 
De teller staat op 36 stuks inmiddels, geschatte aantal kg's : 232 , dat zullen een hoop dozen worden.
Ik heb de uiterste inschrijfdatum op morgen gezet, dan kan ik dit weekend bestellen en iedereen de gegevens voor de factuur sturen.
Heb ook al een oplossing gevonden voor mensen die te laat zijn met inschrijven voor deze actie, meer info volgt volgende week! :smile: