Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Innogy HPC 160 kW CCS snelladers: ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist terug uit Duitsland van een werktripje naar Keulen. Op de terugweg wilde ik graag even de "nieuwe" Innogy HPC van 160kW uitproberen. Deze worden redelijk veel uitgezet nu langs de Duitse Autobahn en liggen voor zover ik kan zien allemaal direct aan de weg (autohof of raststatte).

Ervaring met Kalbecker Ost aan de A75 bij Weeze:
- Aangekoppeld en vervolgens aan de achterkant m'n Maingau pas erlangs gehaald-> begon gelijk te laden
- snelheid erg goed. Batterij was goed warm (vlak ervoor nog bij Moers aan de SuC gehangen met 146kW charging speed...). Ik topte hier op 130 kW. Netjes
- Doordat deze aan een raststatte ligt erg praktisch. De SuC Moers zo'n 70km er vandaan ligt toch weer wat van de weg af bij een vd Valk. Dit is toch de toekomst wat mij betreft
- Helaas een enkele lader. Zal in de toekomst wel uitgebreid worden neem ik aan naar minstens 2, maar 4 is nog beter.

Graag ook jullie ervaringen met deze nieuwe optie voor snelladen!
 
Pics or it didn't happen:
 

Attachments

  • Innogy 1.jpg
    Innogy 1.jpg
    801.1 KB · Views: 66
  • Innogy 2.jpg
    Innogy 2.jpg
    325.5 KB · Views: 46
In welke app kan je die dingen vinden?

Ik vind het erg omslachtig om alle +100kW stations te vinden waar je meer dan 1 stall vind. Recent heeft Chargemap hun filters uitgebreid dat je nu kan filteren op vermogen van de laders, dus dat kan wel schelen, maar het eenvoudig van Innogy naar Ionity naar e.on naar Supercharger locatie rijden zit er nog niet in.
 
maar het eenvoudig van Innogy naar Ionity naar e.on naar Supercharger locatie rijden zit er nog niet in.
Zou een mooie toevoeging van ABRP zijn... ze hebben de data al. Nu nog een mapview van alle CCS highspeed chargers.

--edit--
Dit kan dus al in ABRP :cool:. Kies als auto Model 3 en vink vervolgens Tesla CCS en CCS aan. In de mapview zie je nu alle relevante laadpunten, waaronder innogy.
abrp.jpg
 
Last edited: