Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Inruil bij Tesla/verkoop particulier

This site may earn commission on affiliate links.
Wat is de reden dat je na 3 jaar eigenlijk de Tesla weer inruilt voor een nieuw model? Kan me voorstellen dat een Raven iets beter is, maar zoveel beter om zoveel bij te leggen?

Het zou neerkomen op een voortzetting van de financial lease voor een betere auto voor een lager maandbedrag (ik heb gekocht voordat de prijzen fors werden verlaagd). Maar met deze inruil is dat niet haalbaar.

Maar het is prima zo. Rondrijden in een P100DL is allerminst een straf. En dan kan ik doorsparen (lees TSLA-opties schrijven) voor een Plaid of Roadster.
 
8k korting op de prijs op de website? Ik dacht dat Tesla niet aan onderhandelen deed, maar blijkbaar wordt dat vloeibaar met kwartaal einde in zicht.
Aan het eind van het kwartaal zijn er altijd voorraadauto's die met (soms flinke) korting worden verkocht. Over de hoogte van de korting kun je volgens mij niet onderhandelen, die staat vast.
Toen ik in 2017 bezig was een Tesla te kopen was dit ook al zo. Eind augustus heb ik het contract getekend voor een MX die 'op de boot' stond. De korting was er alleen als de auto voor eind september op mijn naam stond.
 
Vandaag de verkoop definitief rondgemaakt met Dirk Jan van Go4trading. Hij houdt zich aanbevolen voor aanbiedingen. Hij geeft een realistische handelsprijs en betaalt meteen. Je zult niet de hoofdprijs krijgen maar je bent wel meteen van je auto af in tegenstelling tot bijvoorbeeld leasebijtellingvriendelijk.nl die verkopen in consignatie.